Először is tisztázzuk, mit jelent a vírus marketing fogalma. Olyan szórakoztató vagy informatív üzenetek létrehozása, melyeket a fogyasztók érdemesnek találnak a megosztásra, továbbküldésre az interneten keresztül. A vírus szó tehát ebben az esetben kizárólag a terjedés módjára értendő. A vírusmarketing a reklámeszközök azon fajtája mely nem igényel médiaköltést, tehát a legköltséghatékonyabb módja a reklámozásnak. A vírusmarketing leginkább videókkal dolgozik, melyek, lehetnek humorosak, meghökkentők, elborzasztók a lényeg, hogy meggyőzzék a nézőt, hogy ossza meg másokkal. További részleteket itt olvashatsz!
A "legvírusosabb" márkák 2010-ben
A tíz legnézettebb vírus videó között első helyen áll a 2010-es Foci Vb himnusza Shakira:Waka,waka című dala, rögtön második helyen a Nike fergeteges reklámja áll, de előkelő helyet foglalnak el az Old Spice és a Twilight videók is. A Facebook és Twitter megosztási versenyből a Facebook került ki győztesen, 10x több megosztást produkált, mert feedjei hosszabb életűek, mint a Twitter feedek. Mindkét közösségi oldal megosztási listáját a Nike (Nike write the future) reklámja vezeti, így nem csoda, hogy a vírus márkák listájának élén is a Nike áll.
Nézd meg a sokat emlegetett Nike reklámot!