A mai infografika alapjául szolgáló felmérés a közösségi média ismeretét és használatát vizsgálta a magyar újságírók körében. A kutatás részleteit itt találod!
A Trendlabor Médiaindex 2010 egy a magyar újságírók körében végzett kutatás, melynek fő célja az volt, hogy megtudjuk, milyen mélységben ismerik és használják ma az újságírók a közösségimédia-csatornákat. Mi úgy látjuk ugyanis, hogy ez egyre fontosabb (lenne) ahhoz, hogy az új, velük szemben támasztott követelményeknek jobban meg tudjanak felelni. Ilyen például a gyorsaság, hatékonyság, közvetlenebb kapcsolat az olvasókkal, stb. Az újságíróknak sok kérdésre kellett válaszolniuk, és a válaszaik összesítését a könnyebb befogadhatóság érdekében egy infografikában foglaltuk össze. Ebből látható, hogy számos tekintetben jól informáltak, de olyan alapvető dolgokat, mint mondjuk a link-, dokumentum-, vagy a fotómegosztó szolgáltatások nem igazán ismerik - pedig sokkal könnyebbé válna számukra a munkavégzés. Fontos trend, hogy egyre inkább használják a közösségi site-okat és a blogokat is témagyűjtésre, a különböző vélemények, szempontok megismerésére, sőt egy részük aktívan hoz létre saját tartalmakat is ezeken a felületeken. A kutatást a tervek szerint évente fogjuk elvégezni, hogy lássuk, hogyan változnak a felhasználói trendek az újságírók körében.
Nagyításért kattints a képre!