Infographics

Blog

Csatlakozz te is!

Mi az infografika?

Az infografika több mint egy fénykép, összetettebb, mint egy rajz és sokkal informatívabb, mint az önmagában álló írott szöveg. Célja minden esetben az információközlés. A jó infografika figyelemfelkeltő, informatív, közérthető.

 

Ha van saját infografikád, amit szívesen megosztanál másokkal vagy csak találtál egy izgalmasat, mely másokat is érdekelhet, küldd el nekünk egy rövid bevezetővel együtt: infographicblog@gmail.com

 

Friss topikok

Felszállás előtti ellenőrzés 2011.06.16. 08:16

Ma David McCandless egy korábbi infografikáját szeretném figyelmetekbe ajánlani. Néhány érdekes statisztikai adaton keresztül mutatja be, hogy csökkentsd az esélyét annak, hogy repülőgép-szerencsétlenség áldozata legyél.

Nagyításért kattints a képre!

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://infographics.blog.hu/api/trackback/id/tr82988175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Artie 2011.06.17. 14:28:46

Na, az esélyeket javítja az is, ha viszel magaddal egy bombát a fedélzetre.

Ugyanis annak elenyésző a valószínűsége, hogy egy repülőgépen két bomba van.

Kandabula 2011.06.17. 14:34:27

Szárnyon ülni ejtőernyővel. Vagy tán a farán.

Junk1 2011.06.17. 14:37:02

@Artie: És mi van, ha már van 2 bomba a gépen és te a harmadikkal csak harmadik vagy?

Artie 2011.06.17. 14:42:12

@Junk1: Nincs gáz, ha mindkét másik statisztikai, nem robbantási szándékkal került a gépre.

Giraffa 2011.06.17. 15:13:39

@Junk1:
"-Aki bombával jött a gépre, kérjük álljon fel!"

Felállnak több mint ketten, és a statisztikus beszarik! :)

kisfaszú 2011.06.17. 15:20:44

A legbiztosabb módszer arra, hogy az ember csökkentse annak az esélyét, hogy repülőgépbaleset áldozata legyen nem más, mint olyan tevékenység végzése, aminek nagyobb a halálozási aránya, mint repülőgép-szerencsétlenségnek. Pl. dohányzás, ittas vezetés, öngyilkosság, stb.

G_B_ 2011.06.17. 15:30:02

Jé, Amerikában van a legtöbb baleset?
Hol repülnek a legtöbbet? Amerikában.
Jé, Augusztusban van a legtöbb baleset?
Mikor repülnek a legtöbbet? Augusztusban.
Jé 737-esen van a legtöbb baleset?
Melyik gépcsaládból van a legtöbb gép? A 737-esből.

Repülnél augusztusban 737-essel Amerikában? Én igen.
Repülnél decemberben Tu-154-essel Afganisztánban? Én aligha.

Talán a relatív számoknak több értelme lett volna.

flimo13 2011.06.17. 15:34:01

Na a dc-9 usa-russia tényleg bad flight, mert félúton kifogy az üzemanyag :)

Artie 2011.06.17. 15:35:19

@flimo13: Attól függ. Ha Alaszkából indulsz Kelet-Oroszoországba, akkor bőven kitart.:)

flimo13 2011.06.17. 15:36:44

@Artie: úgy tudtam, hogy ezt valaki beírja :)

lokkoLori 2011.06.17. 15:51:41

52*15 = 780 csak ennyi 747-es épült összesen?

Artie 2011.06.17. 15:56:21

@flimo13: Azé' egy ilyen feladott magas labdát bűn nem lecsapni, nem?:)

Dester 2011.06.17. 16:23:09

Hála az égnek a Quantast nem láttam a grafikán. Legalább ez sem változott. :)

Steve 2011.06.17. 16:33:50

Kicsipedro: A ratio of number of planes in service to fatal accidents kb ezt jelenti

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.06.17. 16:57:36

@Steve: Félig-meddig igen. De ez az arányszám nem ad választ, mint ahogy a többi szám sem pár feltehető egyszerű kérdésre. Például a hely és az idő, amit Kicsipedro is számon kér. De a statisztika 1942-től számol, amikor a rádiónavigáció még éppen csak kialakulóban volt. Nem árulja el a statisztika, hogy a felsorolt gépekből mikor repült a legtöbb, az 50-es években, amikor még viszonylag kevéssé volt zsúfolt a légtér, viszont a légiforgalmi irányítás egészen primitív eszközöket volt kénytelen használni, nagy terhet téve az irányítók képességeire, vagy a 2000-es években, amikor az irányítás már bőséges számítógépes rásegítéssel dolgozhat, viszont dugig telt légtérben. Azt sem írja, hogy a szolgáló gépek mennyi ideig voltak használatban, mekkora volt az aránya az esetleg elavult technikának a balesetek okai között. Azt sem, hogy a gépek mely országok társaságainál voltak többségben alkalmazva, mert nem mindegy, hogy melyik országban milyen a szervizelési fegyelem, az alkatrész-ellátottság, a hajózó személyzet felkészültsége és fegyelmezettsége. Azt sem, hogy a katasztrófáknak mekkora arányban volt okozója terrorista akció. Szóval ez az egész táblázat érdekes, de közel áll egy hitelrontáshoz.

innovacio 2011.06.17. 17:24:07

I calculated the probability of there being two bombs on board.

flea 2011.06.17. 17:26:04

@kisfaszú: szerintem a repülőgéppel nem utazás kissé kímélőbb megoldás ugyanerre.

bean 2011.06.17. 17:41:29

A legfontosabb kérdést nem látom: hogy lehet blogolásba belehalni? Megráz a billentyűzet?

K0vasz 2011.06.17. 17:45:24

Ha ilyen 50-70%-os a túlélési esély a gép egyes részein, akkor nem értem, miért hal meg szinte kivétel nélkül mindenki egy repülőgépbalesetben...

mojoking77 2011.06.17. 17:50:36

Ezer eve szajkozom mar, hogy hatul a WC-ben...
Ugy elte tul a Szlovak katona is egy par eve..

flea 2011.06.17. 17:52:38

@K0vasz: mert olyan baleset is van, hogy mondjuk túlfut a leszállópályán és 20 körüli tempóban belemegy valamibe, amibe nem kéne. Na ilyenkor csak azok a seggfejek halnak meg, akik máris szedik elő a mobiljukat, ahogy a gép földet ért. (Meg esetleg azok az ártatlanok, akikre az ilyenek ráesnek.)

Rövidebben: a túlélési arányok attól függnek, hogy mit minősít balesetnek a statisztika készítője. (Felteszem, hogy minden olyan eseményt, amiben volt halott, de az is lehet, hogy minden olyat, amiben volt személyi sérülés(?))

flea 2011.06.17. 17:53:32

@bean: ha megállás nélkül 72 óráig csinálod, csúnyán kiszáradhatsz ;)

Juzer 2011.06.17. 18:30:09

@kicsipedro: Pont ezt akartam megfogalmazni, hogy szar a statisztika, mert relítivan kellett volna mérni. Az augusztusi összes repüléshez képest hány baleset van és nem pedig darabszámra. Mert lehet télen mégiscsak durvább a helyzet a rosszabb időjárás miatt. És ez mindegyik összehasonlításra igaz a képen.

ibn_battuta 2011.06.17. 18:48:51

Mindenki átsiklott egy fontos részlet fölött: blogolásban is meg lehet halni. Igaz, csak kb. harmad akkora eséllyel, mint repülőgép-szerencsétlenségben.

dr.pupak30 2011.06.17. 18:55:16

igen, a farokrész a legerősebb, ott vannak túlélők.

ineralisi · http://degzfigyelo.blog.hu 2011.06.17. 19:01:08

én mindenképpen egy kerthelyiséget javasolnék, ahol viszonylag elfogadhatóak az árak meg ilyesmi. régebben a Barackos elég okés volt, bár korán zárt, és utána erősen csökkent a túlélés valószínűsége, főleg, ha a megfelelő társaság jött addigra össze..

ineralisi · http://degzfigyelo.blog.hu 2011.06.17. 19:02:06

nem értem, miért nem szerepel az ábrákon a Barackos? tök béna ábrák ezek szerintem..

az_igazi_trebitsch 2011.06.17. 19:36:33

pupak30: "igen, a farokrész a legerősebb, ott vannak túlélők."

Aha. Női utasok, figyelem! Ha zuhan a gép, gyorsan beleülni egy megtermett farokba!! :-)

az_igazi_trebitsch 2011.06.17. 19:40:02

... folyomány:

Zuhan a gép, egy nő felugrik az ülésből, letépi magáról a ruháját, és hisztérikusan kiabálni kezd:
- Uraim, szánjon meg valaki, mielőtt meghalok még egyszer, utoljára nőnek akarom érezni magam!
Egy pasi odamegy hozzá, ő is letépi magáról a ruháját, és odadobja a nő elé:
- Vasald ki!

fraki 2011.06.17. 19:43:41

az inforgrafika alján az van, hogy 35 millió az egyhez, hogy blogolásban halok meg. Hogy lehet blogolásban meghalni?

@wmiki: Bár mivel te egy troll vagy, azért nem ildomos veled beszélgetni, de a kérdéshez van hozzáfűznivalóm. Nagyon nehézkes összehasonlítani repcsi- és autósbiztonságot, mert nem mindegy, mit hasonlítasz össze. Utazási alkalmat emberenként, utazási alkalmat járművönként, kilométert emberenként, kilométert járművönként, utazási időtartamot járművönként/emberenként stb. stb. stb.

nandras01 2011.06.17. 20:32:24

@az_igazi_trebitsch: hülye!
majd leestem a székről, a röhögéstől!

subtotal 2011.06.17. 21:20:39

legközelebb árcsökkentést kérek a FirstClass-ra, csak a turista 49/69 részét vagyok hajlandó fizetni érte :DD

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.06.17. 21:39:15

@fraki: :((
ezt nem tudtam, hogy troll vagyok

milyen mérőszámok alapján? voltak a kísérletben placebo trollok is?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.17. 21:44:32

Tényleg,valaki még repüli a DC-t menetrendszerüen,azon a vonalon?

fraki 2011.06.17. 21:45:35

@wmiki: voltak feketék, fehérek, kreolok, placebók, mindenfélék.

Kandabula 2011.06.17. 22:01:14

Barátom annyira fél a repüléstől, hogy vonatra sem mer felszállni. Fél, hogy ráesik egy repülőgép.

Kandabula 2011.06.17. 22:02:46

Más: hogy juthatsz egy repülőgéphez? Veszel egy telket és vársz.

Rettegett Ignore 2011.06.17. 22:10:38

Ha túl akarod élni a repülőszerencsétlenséget, egyértelmű, hogy a fekete doboz mellé kell ülnöd. Logikus.

]{udarauszkasz 2011.06.17. 22:30:09

@Frank Bullitt: Bele kell ulni egy Fekete Dobozba.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.06.17. 23:27:41

Ha tul akarsz elni egy repulogepszerencsetlenseget kesd le a gepet.

Lensver 2011.06.17. 23:56:48

Évente átlagosan négyen halnak meg az USA-ban, miközben a kis cetlire/pénzre várnak az ATM előtt. Feltételezem ha az halálos tevékenység lehet, akkor a blogolás is.

Zúz Mara 2011.06.18. 00:05:56

Azt értem, hogy a rajz alapján mindnyájunknak a 69%-os szektorban van a helyünk, de akkor a többi helyen kik üljenek???

Waldorf Rolandó 2011.06.18. 02:51:16

stat szerint mikor jobb meghalni, télen vagy nyáron?

sequer 2011.06.18. 03:11:33

Blogolj repülőn növeled az esélyed

Több okból is mint már említve lett valóban a repülés a legbiztonságosabb közlekedési forma.Nem is csoda hisz a légtérben még mindig több a szabad kapacitás a földi közlekedéshez képest.Itt lent kicsit túlzsúfolt plusz a földön ragadók közt több az ámokfutó és a nő ergo mindenki mindenkinek a potenciális veszélyforrása lehet.A légi balesetek többségéért akár hogy is nézem még mindig a műszaki hiba a felelős,és persze gép és autó közti darabszám eltérés sem elenyésző talán nem is érdemes kiszámolni mennyi az annyi.Ha meg ezeket végiggondolva megfordítjuk az arányt akkor lehet nagyban változna ez a statisztika és ezek után nem azt mondanám hogy biztonságosabb közlekedés szárnyakon megérkezni valahová hanem csupán egyelőre némi többlet eséllyel feküdhetek neki az utazásomnak.
De ha még tovább akarok menni ebbe a témában, akkor a legbiztonságosabb az űrsiklóval való közlekedés kicsit drága kicsit elérhetetlen de ott csupán 10-15 évenként üt be a krach szóval a határ a csillagos ég.

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.18. 08:03:34

"De ha még tovább akarok menni ebbe a témában, akkor a legbiztonságosabb az űrsiklóval való közlekedés kicsit drága kicsit elérhetetlen de ott csupán 10-15 évenként üt be a krach szóval a határ a csillagos ég."

Nem néztem utána, csak emlékezetem szerinti számokat írok: 118 misszióból 2 egészen biztosan fatális volt. Elég szar arány. 15 év ide vagy oda.

Soha nem ülnék repülőre, ha ekkora lenne az elhalálozási arány. (majdnem 2 %)

morgo1229 2011.06.18. 08:34:38

szar ez a chart,semmire se jo

freddynemkrueger 2011.06.18. 08:42:11

Az ábra szerint az egyik legbiztonságosabb, ha Irakba repül az ember. Hááááát.

Gyokszi 2011.06.18. 09:06:16

@kisfaszú: Nagy komment, végiggondoltam, kisfaszú (ilyen hülye nevet) for president!

az_igazi_trebitsch 2011.06.18. 09:06:35

A témához:

- Hölgyeim és uraim, a vezető stewardes vagyok. Ha van önök között orvos, kérem, jöjjön azonnal a pilótafülkébe!
Néhány perc múlva:
- Hölgyeim és uraim, az orvos vagyok. Ha van önök között pilóta, kérem jöjjön azonnal a pilótafülkébe!...

az_igazi_trebitsch 2011.06.18. 09:11:21

sequer ".. hisz a légtérben még mindig több a szabad kapacitás a földi közlekedéshez képest"

Nem mindig:

- Hölgyeim és uraim, itt a kapitány beszél. Kérem kössék be a biztonsági öveket, mert gyors kitérő manővert kell tennünk egy előttünk műszaki hiba miatt veszteglő gép miatt...

nyekk 2011.06.18. 09:23:28

Attól függ a statisztika eredménye, mire vetítjük az adatokat. Ha km-e, akkor a gyalogos, vagy az éticsiga van a legnagyobb veszélyben.

De egyébként elárulom nektek; a közönséges kórházi ágy messze a legveszélyesebb eszköz. Abban halnak meg a legtöbben. (főleg az intenzív, meg elfekvő osztályokon). Érdemes kerülni...

Tressy 2011.06.18. 09:37:41

Repülön oda ülsz ahova a beszállókártyát kapod nem oda ahova szeretnél...

Embervad 2011.06.18. 09:53:06

@wmiki: szerintem inkább vállald fel, hogy egy irritáló troll vagy, még mindig előnyösebb pozíció, mint a totálisan komplett eszelős idióta, amit sikerült kőkemény munkával kivívnod magadnak :)

Embervad 2011.06.18. 09:54:49

@Tressy: régen utaztál :).. egyrészt egy rakás légitársaságnál oda ülsz, ahova akarsz (tudsz), másrészt lehet kérni is helyet a bejelentkezéskor, mindig is lehetett, nekem kb. ötvenből egyszer sem utasították el a kérést.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.06.18. 10:07:53

kerdes, hogy ezekben a recesszios idoben mikepp modositjak a halalozasi statisztikakat azok, akik a munkahelyukrol repulnek?

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.06.18. 10:08:59

ertem ezalatt a fentiek kovetkezteben ehenhalokat, es ehenhalo csaladtagjaikat beszamitjak-e? :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.06.22. 22:39:54

@Embervad: attól függ mit nevezel trollnak

ha például olyan valakit, aki kitart egy állítása mellett, amit a mások számára nem tud bebizonyítani, mégis biztos benne, hogy igaza van, ahogy semmelweiss ignác, vagy t.a. edison tette, akkor beismerem

az vagyok
süti beállítások módosítása