Infographics

Blog

Csatlakozz te is!

Mi az infografika?

Az infografika több mint egy fénykép, összetettebb, mint egy rajz és sokkal informatívabb, mint az önmagában álló írott szöveg. Célja minden esetben az információközlés. A jó infografika figyelemfelkeltő, informatív, közérthető.

 

Ha van saját infografikád, amit szívesen megosztanál másokkal vagy csak találtál egy izgalmasat, mely másokat is érdekelhet, küldd el nekünk egy rövid bevezetővel együtt: infographicblog@gmail.com

 

Friss topikok

Google, Apple, Facebook - hogyan kapj munkát náluk? 2011.10.01. 18:41

Google, Apple, Facebook az informatikai óriások triumvirátusa. Mit kell tudnod, hogy munkát kapj náluk?
A terület virágzik, nem véletlen, hogy minden negyedik szakmabeli fiatal álma, hogy a Google-nál dolgozzon. Íme, néhány tény és egy kis segítség, az önéletrajz íráshoz.

Nagyításért kattints a képre!

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://infographics.blog.hu/api/trackback/id/tr393270479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KenSentMe 2011.10.02. 13:19:21

Szerintem három mondatban össze lehet foglalni, hogy mi kell ahhoz, hogy munkát kapj a fent említett cégeknél:
1.) szüless zseninek
2.) dolgozz kurva sokat
3.) legyen szerencséd.

szcsongor 2011.10.02. 13:46:21

4.) legyenek jó kapcsolataid a cégnél, ahova jelentkezel (ha nincsenek, akkor csak abban bízhatsz, hogy az 1. pont igaz rád :))

(és ez mindenhol így van, nem csak az IT szektorban...)

mex18 2011.10.02. 14:07:18

Szegeden az epam nál is csak haver kerülhet be 4 éve nincs szakmai teszt, de az a kérdések közé tartozik, hogy kit ismersz :)

magyar ember teli szájjal 2011.10.02. 14:11:56

Alkalmazottak = lúzerek. Nem kell ezt tovább ragozni.

eax_ 2011.10.02. 14:23:56

@szcsongor: Ilyen cegeknel csak a kapcsolatokkal nem mesz sokra, ha nem vagy mellette jo.

l0lcopter 2011.10.02. 14:49:08

protekció, protekció, protekció :)

reader613 2011.10.02. 15:05:51

hogy a jó cégekhez csak haver segítségével lehet bekerülni, hazugság. Csak azok állítják folyton sírva, akik tehetség és szorgalom híján valóban esélytelenek és ezért irigykednek.

l0lcopter 2011.10.02. 15:19:50

@reader613: vajon hány köbméter tapasztalatot öntöttél a kommentedbe? :D

tra lala 2011.10.02. 15:20:12

@reader613: pontosan. Az igazán jóknak meg még csak jelentkezniük sem kell, mert hívják őket és mindent megadnak, hogy náluk dolgozzanak.

szcsongor 2011.10.02. 15:20:15

@eax_: Igaz. Kapcsolatok nélkül viszont (kis túlzással) semmire sem mész... :)

@reader613: Senki nem mondja, hogy CSAK haver segítségével lehet bejutni a jobb helyekre, de igencsak megkönnyíti a dolgot.
Viszont szavaidból arra következtetek, hogy nem volt még túl sok állásinterjúd és/vagy még fiatal vagy. A naivitás nem feltétlenül rossz, de előbb-utóbb majd rájössz, hogy szinte mindenhol a kapcsolatrendszeren keresztül lehet előbbre jutni.
Én konkrétan a tudományos-akadémiai vonalat látom, és ami ott megy... Elég csak annyi, hogy nem mindig a legtehetségesebb, legszorgalmasabb van előnyben.

szcsongor 2011.10.02. 15:21:28

@f renc: ó persze. ha ez tényleg így menne...

pizzaboy 2011.10.02. 15:41:03

@reader613:

jó cégekhez 2 dolog kell:
1. légy zseni (ezt már írták)
2. legyen tapasztalatod

Ha ez a kettő nincs meg akkor maradnak a kapcsolatok. A probléma igazán a 2. ponttal van, ha a tapasztalat megvan akkor már tényleg lehet kapcsolatok nélkül is próbálkozni. (Az 1. pont azért "nem" probléma, mert vagy zseninek születsz, vagy nem)

eax_ 2011.10.02. 16:29:25

@szcsongor: Mondjuk ugy, hogy TE nem mesz semmire. ;)

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.10.02. 16:36:03

ez valoszinu csak a fiatalok alma, majd rajonnek hogy rabszolganak lenni nem olyan jo dolog,
sajat vallalkozassal ugyanennyit lehet keresni vagy tobbet, es nincs stressz , nincs fonok aki szajbaszarjon

sourcerror 2011.10.02. 17:10:31

@version: Mindjárt írok is egy saját keresőmotort.

chipshop (törölt) 2011.10.02. 17:12:16

Dolgoztam magyarorszagon,elkepeszto h milyen kapcsolatrendszer kell ahhoz,h jo melot kapj.Olyat,amirol almodtal.az alap az,hogy jo vagy benne(innetol leszarjak a diplomat) es tehetseges vagy.Egy haverom radiozni akart M.o-n,anelkul h eleteben radiozott volna,igy a legjobb baratja bemutatta anno az egyik nagy radioallomasnak segedmusorvezeto lett,kesobb a szerkesztesbe is belenyult..volt diplomaja?Nem.Egy masik baratom piaros akart lenni,tenyleg jo kepessegei voltak.Egy partin megismerkedett az egyik multi fejevel,aki 1 oras beszelgetes utan felajanlott neki egy PR melot,es nem nem kellett a pasival dugnia.Egesz maskor pedig egy masik baratom belekerult az ingatlanbizniszbe,es ismet,no tapasztalat,kapcsolatrendszer.Egyebkent tenyleg tehetseges csaj,szep okos es iszonyu kreativ.

gyabonyi 2011.10.02. 17:12:28

Google-nál speciel semmire sem mész a kapcsolatokkal. Belső ember ajánlása csak egy a sok szempont közül, de nem mértékadó. Igazán az interjúk számitanak. És az embert kereső menedzsernek nincs beleszólása kit fesz fel.

Dandie (törölt) 2011.10.02. 17:35:55

@mex18: nekem semmilyen belső kapcsolatom nem volt a cégnél, két interjú volt, a második technikai, nem bízták a véletlenre. Persze ez a budapesti részleg, de nagyon kétlem, hogy a szegedi erősebb lenne.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.10.02. 17:44:28

a meló bizalmi dolog, természetes hogy a munkáltatónál előny az, ha valaki (legalábbis részben) felelősséget vállal. Nem szabad ezt misztifikálni, ahol megbízható szakértőt keresnek, oda egy csak megbízható nem-szakértő nem lesz felvéve - hacsak nem az állami szektorban :)

mex18 2011.10.02. 17:45:16

@chipshop: Itt minden kiderült :) se képesítése, csak valakit ismert.
Én azért a képességeiről meg kérdezném a munkatársait is :)

flamer 2011.10.02. 19:07:15

@szcsongor: Pedig így van, a fejvadászok (akik baromira nem azonosak a sima állásközvetítőkkel) ezzel foglalkoznak. Persze ilyen módszerrel nem tescopénztárosokat szoktak kereseni.

zomg · http://lixnix.tumblr.com 2011.10.02. 19:07:33

eleg nagy baromsag ez a cikk. en egy ilyen cegnel dolgozom de meg csak a kozeleben sincs a valosagnak amiket itt osszehordanak. hogyan irod az MBAd?!?! mi a reteknek MBA egy mernoknek vagy egy salesnek, egyatalan.

ami lenyeges az hogy legyen egy jo LinkedIN profilod, mivel a fejvadaszok kezdik kizarolagosan azt hasznalni uj emberek felkutatasara. ha van belso kapcsolatod a cegnel, pl. rokon, azonnal jelezned kell felejuk. igazabol nem jelent semmifele elonyt.

ami telleg kell:

-jo angol
-can do attitude
-0 supervision

a love meg kb. netto 500.000tol indul mindenhol es hatar a csillagos eg :)

zomg · http://lixnix.tumblr.com 2011.10.02. 19:11:49

@chipshop: mennyire relevans az hogy magyarorszagon mi van? jelen pillanatban a hozzad legkozelebb eso kozpont a top500 cegek szamara dublin. mindegyik cikkben emlitett cegnek itt van kozpontja, egy kivetel, az apple, mert nekik corkban. nyilvan nem erdeke egyik cegnek se hogy egy balkani banakoztarsasagba tegyek a kozpontot ahol majd lehet a sogor koma jobarat jelenseggel is szivni meg az adoval.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.10.02. 19:46:24

iphone app irasaval havi 5 milliot lehet keresni, ki nem szarja telibe a googlet

[c] 2011.10.02. 20:28:35

@version: Csak éppen kellenek hozzá bizonyos adottságok, amelyeknek nincs mindenki birtokában, bármennyire is képben vannak szakmailag. Továbbá az esetek többségében kell hozzá indulótőke.
Kíváncsi lennék, hogy egy sikeres vállalkozásra hány becsődölt jut.

[c] 2011.10.02. 20:33:21

@version: Te mennyit keresel vele? Nem kekeckedésképpen, tényleg érdekel - ha nem titok. Gondolom, ez is többtényezős dolog azért.

mex18 2011.10.02. 20:40:45

Ekkora troll dumára felülni :)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2011.10.02. 21:49:07

@szcsongor: En pl. nem vagyok annyira fiatal, naiv meg aztan sose voltam, de azokkal kell egyetertsek, akik szerint (ebben a szakmaban) kurvara nem elsosorban a kapcsolat szamit. Ahogy valaki irta, a jo szakikat eleve levadasszak, megkeresik.

En is voltam jo par allasinterjun, kerestek is meg, es sosem erdekelt senkit, hogy van-e ismerosom az adott cegnel. Van jo par ismerosom a guglinal, es ott sem szamitott. Az egy mas kerdes, hogy van egy u.n. employee referal program, ha ajanlasz valakit, akkor azt talan nagyobb valosznuseggel hivjak be (ezt nem tudom), de ha felveszik az illetot, akkor aki ajanlotta, az egy eleg szep osszegu jutalmat kap erte. De ennek semmi koze a protekciohoz. Ez is csak azt mutatja, hogy ez egy kemenyen keresleti piac, ott pedig eppen, hogy nem mukodik a haverkodas.

Az akademiaban szerzett tapasztalatod nagyon nem vetitheto ki a piacra. Foleg nem, ha azt Magyarorszagon szerezted.

Meg aztan logikailag is ertelmetlen amit irogattok - abbol, hogy nektek az a tapasztalatotok, hogy protko nelkul nem tudtok bekerulni jo helyekre vagy elorejutni, nem kovetkezik, hogy nem lehet. Abbol viszont, hogy masok azt tapasztaltak, hogy lehet, kovetkezik, hogy nem igaz az az allitas, hogy nem lehet :).

xstranger 2011.10.02. 22:01:03

@atleta.hu: employment referal majdnem minden nagyobb helyen van.

mex18 2011.10.02. 22:31:43

Szerintem senki sem általánosított úgy, hogy csak is az kerül be ... és csakis az nem kerül be ...
Csongor is ezt mondta:
"Senki nem mondja, hogy CSAK haver segítségével lehet bejutni a jobb helyekre"
Úgy, hogy kár ezen rugózni.

Egyébként meg teljesen más törvények élnek olyan helyen, ahol van max! 3 jó melóhely pl a szakmájában. Ahol ez a helyzet, magasról letojják mekkora űber szaki vagy, max arra leszel jó, hogy megtermeld mások fizuját, vagy tőled nyugatabbra vagy pesten kieshessen a többiek kezéből a toll, ahogy lejár a munkaidő.
Pesten könnyű játszani a nagy szakit, de máshol csak szaxszizni lesz inkább lehetőséged.
Saját vélemény, nem akarok senkit sem meg győzni vele.

mex18 2011.10.02. 22:42:00

az én "csak" -om, "inkább csak" -ot jelent, elég szomorú így is.

JanCsi 2011.10.03. 10:30:11

Se rutintalannak, se naivnak nem hiszem magam. Tudom, hogy a kapcsolati tőke sokat számít.

Azonban én még sosem kaptam sehol ismerős (akárcsak füles-szintjén) által munkát. Mindig hirdetés útján, "utcáról estem be", iksz körön át tesztelve, majd kiválasztva. És multiknál dolgoztam mindig, itthon is, külföldön is.

tozo25 2013.01.01. 21:20:59

Én azok véleményre vagyok kíváncsi,hogy hogyan néz ki a guglinál,applenél egy interjú,hogyan lehet jeletkezni?És miket kell tudni és átnézni hozzá?
Kérném csak olyan írjon aki már ott dolgozik.

Amúgy nem értek egyet ezzel a kapcsolatok dologgal,mert a mostani melóhelyemet magamtól szereztem és nem volt ismim.
Ezér kell tanulni,kockulni és képezni magát az embernek nem pedig a heti 8.buliba menni.
süti beállítások módosítása