Ma egyre több munkahelyen merül fel a kérdés, hogy letiltsák-e illetve korlátozzák- e bizonyos weboldalak látogatását. Míg a 90-es évek során munkaidőben maximum pasziánszozni lehetett, ma már online játékok, videó megosztók és közösségi oldalak stb. hada csábítja a el a dolgozókat munkájuktól.
Egy átlagos amerikai dolgozó saját bevallása szerint 8 órás munkaidejéből 3 órát nem a munkájával tölt (2005-ben még átlagosan 2 óra volt). Ennyi lazítás az amerikai vállalatoknak évente körülbelül 759 milliárd dollárnyi veszteséget jelent. A lazítási lista első helyén 44%-kal a munkavégzéshez nem kapcsolódó internetezés áll, ezt követi 23 %-kal a munkatársakkal folytatott nem szakmai beszélgetés, de a munkavállalók 1,3%-a más állásokra jelentkezik a munkaideje alatt. A Facebook fiókkal rendelkező dolgozók 77%-a használja munkaidejében a közösségi oldalt. A következő infografika az amerikai munkavállalók munkaidő alatti lazítását mutatja be.
[Source: OnlineMBA.com]