Infographics

Blog

Csatlakozz te is!

Mi az infografika?

Az infografika több mint egy fénykép, összetettebb, mint egy rajz és sokkal informatívabb, mint az önmagában álló írott szöveg. Célja minden esetben az információközlés. A jó infografika figyelemfelkeltő, informatív, közérthető.

 

Ha van saját infografikád, amit szívesen megosztanál másokkal vagy csak találtál egy izgalmasat, mely másokat is érdekelhet, küldd el nekünk egy rövid bevezetővel együtt: infographicblog@gmail.com

 

Friss topikok

A jövőnk múlhat rajta ... Válasszunk magyar terméket! 2011.01.31. 09:34

Gondolom sokan hallottatok már a Magyar Termék Programról. Az alábbi videó infografikából, megtudhatod, hogy az elmúlt években hogyan esett vissza a nálunk is megtermelhető áruk előállítása/termelése, miközben az import a duplájára nőtt. Elgondolkodtató, hogy vöröshagymából és fűszerpaprikából is behozatalra szorulunk. A videó végén pozitív példaként a magyar borok sikertörténete elevenedik meg.

 

Természetesen jogos a felvetés, hogy, amíg a multik képesek sokkal alacsonyabb áron beszerezni külföldről a termékeket addig hogy vegye fel a  versenyt a Magyar Termék? Sokaknak nincs választása... azt veszi, ami olcsóbb.

Készítette: Pop Group reklámügynökség és a Kimera Production

267 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://infographics.blog.hu/api/trackback/id/tr122627144

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vásárolj rábacsécsényi terméket! 2011.02.06. 21:48:31

Saját pénzt vezet be Rábaköz: ősztől rábaközi tallérral is lehet fizetni egyes nyugat-magyarországi boltokban. Hasonló rendszer működik már egy ideje Sopronban, az ottani "valutát" kékfranknak hívják. A kezdeményezéstől a "tőke helyben t...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

turcsány karcsi elvtárs 2011.01.31. 13:13:36

ja vegyél magyar terméket...
legálisan úgy csaphatnak be ahogy akarnak.
a jó minőségű magyar árut viszik ki németbe, a német szart (meg a kínait) hozzák be. jó példa a szalámi(és egyég húskészítmény), a magyarországra szánt termékekbe nem az itt előállított húst rakják, hanem azt amit a németek óccsóért idebasznak és nekik sem kell!

apropó, volt ugye a paprika botrány nem is annyira rég. jelenleg szerintetek hány gyártó tünteti fel a származási helyet? az összes "márkás" gyártó-forgalmazó leszarja, egyedül a teszkóson van ott. köcsög multik, oké.

az a nagy helyzet hogy fejétől bűzlik a hal!
ja és hülyék vagytok mind

doktor.dikhed 2011.01.31. 13:15:27

1. Sajnos a mai helyzetben minden forint számít.
2. Többször kiderült, hogy a magyar termék sem jó minőségű és "zamatos." A magyar gazdák is ugyanúgy ügyeskednek, mint a külföldiek.

Szép ez a reklám, de könnyebb lenne, ha a magyar állam nem próbálna minden áron elkaszálni, amikor eljutnék oda, hogy a drágább magyar terméket vegyem meg.
Most épp azon kell gondolkodnom, miből szedek össze egy kis nyugdíjra valót...

Ez a fogyasztói oldal. A termelői oldal problémáit és gyermekbetegségeit meg előttem szépen leírták...

stoppard · http://forint.blog.hu 2011.01.31. 13:17:29

@S.N.E/csak úgy: már nem a negyedét kapják, az egy felzárkóztató rendszer volt, most 100%-os a támogatás, igaz, még részben hazai forrásból kiegészítve.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.01.31. 13:18:54

@Droli: Elég körülnézni egy Tesco parkolóban. Röhej, hogy 4-5 milliós autókkal van tele, és pakolják bele kartonszám a "másfeles" fos gazdaságos tejet, és persze sírnak, hogy másra nincs pénz. Én inkább veszek 10 doboz fehér víz áráért 5 doboz valódi (magyar) tejet, mint hogy azt a teszkós szart egyáltalán a szám közelébe emeljem.

ekat 2011.01.31. 13:22:08

@turcsány karcsi elvtárs: örülünk, hogy hozzásegíthettünk, hogy egy percre elfelejthetted a kisebbésgi komplexusaidat

ze11 2011.01.31. 13:22:42

@magyar bucó: Azaz magyar embernek _IS_ van belőle jövedelme. Az, hogy jóskapista drágábban adná az alapanyagot, és emiatt nem tőle veszi a cég, hanem mástól, az engem kevéssé érdekel, ha a termék, amit kapok megfelelő minőséget ás árat képvisel.

metro géza 2011.01.31. 13:24:28

A kedves hölgynek, aki ezt a gyönyörű demagóg dumát löki a videoban, el kellene már mesélni, hogy amiről ő beszél azt sok esetben csak féligazságoknak felel meg. Húsz évvel ezelőtt még létezett a Szovjetunió, amely sok mindent átvett tőlünk, de persze nem úgy fizetett érte, ahogyan azt mi szerettük volna. Termelhettük mi azt a sok rohadt almát, szar minőségben, meg is ették az oroszok mind, de már nem fizettek érte. Ja cuncimókus, ez nem látszik ám a statisztikában, vagy tündérkém akkor még fasza magyar gumibugyiban futkozott.

Balogh Ádám Software 2011.01.31. 13:24:56

@vészmadár (pica pica): Észt nem vettem, mert van épp elég. Te viszont jó lenne, ha bevásárolnál belőle, bár nem tudom, hogy trollokon segít-e.

Ahol törzsvevő vagy, ott előbb-utóbb kiderül, hogy ki az őstermelő, és ki veszi a nagybaniról. Meg az áru is máshogy néz ki. Bár lehet, hogy egy trollnak nem tűnik fel a különbség.

soproni1 2011.01.31. 13:24:56

@Gery.Greyhound:

Nagyon helyes. Ki ezt, ki azt !
Van, aki a spenótot is megeszi.

magyar bucó 2011.01.31. 13:28:52

@ze11:
"magyar embernek _IS_ van belőle jövedelme. "

Ez nekem kevés ahhoz, hogy magyarnak nevezzem.

Szelid sunmalac 2011.01.31. 13:29:04

@_-_-_: Van! Epp ezert nyaron sajat gyumolcsot es zoldseget eszem. Csak epp telen en nem tudom megtermelni, mert mas a szakmam.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.31. 13:36:21

Kínában nem csinálnak ügyet abból, hogy vegyél kínai terméket, egyszerűen korlátozzák a külföldi cégeg térnyerését a piacon. Erre szokták mondani, hogy milyen korruptak, úgy látom Magyarország afrikai szintű korrupcióval büszkélkedhet... Vicces lenne haitt külföldi tejet árulnának.. egyszerűen nem történhet meg' Blame on politicians....

ze11 2011.01.31. 13:37:52

@magyar bucó: Nem érdekel ilyen szemellenzős mértékben a dolog. Van-e benne hazai hozzáadott érték, vagy sem? Ha veszem a tejet, aminél másfélszeres árkülönbség van a talán nem hazai alapanyagot is tartalmazó, illetve a fennen hirdetett magyartej ára között - miközben a fogyasztói ár jelentős hányadát NEM az alapanyagért, a nyers tejért kifizetett összeg teszi ki, hanem a feldolgozás költségei: az üzem fenntartása, a bér- és járulékterhek, a csomagolóanyag, meg valamicske haszon. Volt, hogy az utolsószemétmocskossatöbbi hipermarket leakciózta a magyartejet oda, ahol a kuntej litere lett volna, ha épp van a polcon. Akkor megvettem, de ugyanazt másfélszer annyiért nem fogom.

ze11 2011.01.31. 13:39:23

@Chaoyang: Van egy olyan alapelv az EU-ban, hogy áruk és szolgáltatások szabad áramlása... Igen, be lehet hozni, ha megéri eladni, és ugyanígy a hazai termelő is termelhetne exportra, ha lenne hozzá külker. kapcsolata, tudása, meg a minőség és az ár is megfelelő lenne.

sanyix 2011.01.31. 13:40:05

hát igen a paradicsom nem csak sokat utazik, de szar is... éretlen, ízetlen (sőt sok kifejezetten undorító ízű és állagú).

turcsány karcsi elvtárs 2011.01.31. 13:44:35

@Gery.Greyhound: azoknak egy része kirakja a saját kisboltjába másfélszeres áron, meg ugye vannak vendéglátósok is

Bucsálódó Kismadár 2011.01.31. 13:49:10

Fenntartom, hogy a vám a megoldás.

Csak nem szabad annak nevezni.
Pl. minőségellenőrzési oklevelet kell követelni a marokkói paprikatermelőtől, amiben benne van, hogy bármikor magyar ellenőrök is odamehetnek, ennek pedig van egy díja.
És oda is mennek és észreveszik a gyerekmunkát, a DDT-t, stb.

És ezt meg kell követelni a magyar termelőtől is.
De mivel itt nincs DDT, se gyerekmunka, plusz az ellenőrök utazása is olcsóbb, így ők automatikusan megússzák.

A határon pedig meg kell nézni a bejövő szállítmányokat és erős magyar standardokhoz kell mérni őket. Halvány a paradicsom? Szemétbe vele.

magyar bucó 2011.01.31. 13:49:23

@ze11:
Nincsen ebben semmi szemellenzősség. A lédig kínai fokhagyma és az itt géppel, hármasával kicsomagolt (magyarnak álcázott) kínai fokhagyma ugyanolyan ízű.
A magyar fokhagyma a termőhelytől magyar, nem a csomagolástól.

Egyéves Önkéntes 2011.01.31. 13:51:01

@orient: fogalmam sincs, láttam máshol, hogy menő dolog ilyet írni :)

Egyéves Önkéntes 2011.01.31. 13:52:36

@zsidóbodza = magyar film: mondjuk a fenyő az tényleg elég szezonális termék
szerintem augusztusban kevesen állnának sorba érte

movhu 2011.01.31. 13:59:31

@Bucsálódó Kismadár: Te nagyon el vagy tévedve. Ez itt nem a Távol-Kelet egyik kis királysága, hanem az EU, nyugati normákkal, versenyhelyzettel. Ha ilyenre vágysz javaslok egy költözést bármely olyan országba, ahol ilyen a rendszer, és megtudod mivel jár a helyi paradicsom.

"Erős magyar standard" :):):):) Ugye ezt te sem gondoltad komolyan? Olvass vissza néhány kommentet és látni fogod ez mit jelent. Nekem azt, hogy ma a magyar krumpli(vagyis valami, ami annak nézett ki), fél óra alatt sem főtt meg, és kemény maradt. Ilyet még nem is láttam. Nem bak végülis, legalább ropogós volt a krumplifőzelék, csak én nem így szeretem. Így utálom a magyar standard szerinti főzeléket.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.01.31. 14:01:01

@Bucsálódó Kismadár: Hát igen, egy komolyabb minőség- vagy "egészségügyi" ellenőrzés nem ártana. Itt van pl. a német dioxinügy, ami után sorra szedték le a német húsokat a polcokról... de legalább olcsó volt! Igaz, ha a vásárlónak nincs "szerencséje", a kezelés rohadt drága és fájdalmas lesz.

magyar bucó 2011.01.31. 14:03:35

@movhu:
Az, hogy a krumpli szétfő-e alapvetően nem a termőhelytől, hanem a fajtától függ. És általában kedveltebbek a nem szétfövős fajták.

Egyéves Önkéntes 2011.01.31. 14:07:56

@vészmadár (pica pica): pont ezen gondolkodtam a múltkor, hogy a piacon drágább a zöldség, mint az aldiban és netán az élelmesebb kofája nem-e esetleg-e onnan-e szerzi-e be olcsón és eladja az ökutudatos szittya magyaroknak a piacon

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.31. 14:10:09

@ze11: Védővámok? USA nagyon hatékonyan alkalmazza... a mi politikusaink valamiért nem érdekeltek benne...

Egyéves Önkéntes 2011.01.31. 14:16:26

@metro géza: dehogynem fizettek, villannyal-gázzal-olajjal
az volt ám az igazi biznisz
és ők nem szaroztak, hogy kukacos az alma, vitték mindet
ebben nőttek fel a parasztok, és most ezért nem tudnak minőséget gyártani

Imeron 2011.01.31. 14:20:14

@Chaoyang: Miert kellene vedovamokkal a rossz minoseget fenntartani? Inkabb a problema gyokeret kell kezelni es versenykepesen termelni.

Egyebkent meg kulfoldon meglepoen finom import zoldsegek is vannak, meg paradicsom is. Egy kis brazil szolo tel kozepen? A magyar boltokban kaphato rosszabb minosegu zoldseget pedig nem "kuldik" kulfoldrol, hanem a magyar cegek rendelik. Gondolom azert mert ezt veszi mindenki; ha a honap vegen elfogy a penz akkor ertheto, hogy van nagyobb problema a paradicsom izenel.

magyar bucó 2011.01.31. 14:23:50

@Imeron:
"ha a honap vegen elfogy a penz akkor ertheto, hogy van nagyobb problema a paradicsom izenel."

Persze, csak az nem érthető, hogy minek veszik meg egyáltalán a paradicsomnak (alig) látszó tárgyakat?

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.31. 14:24:27

a túl kis gazdaságok nem tudnak elegendően olcsón termelni (gépesítés, stb.). ez nem új dolog, úgy hívják: méretgazdaságosság. a tsz-eknek volt ilyen szempontból értelmük.

metro géza 2011.01.31. 14:28:13

@EÖ: Bizony jó üzlet volt, de nem nekünk. A cserearányok mindig a szovjetnek kedveztek.

Svajci_munkaado (törölt) 2011.01.31. 14:28:16

Bár nem Magyarországon élek a szüleim mindent maguknak termelnek meg. Nem hektárokon, csak otthon a konyhakertben. Itt Svájcban, rengeteg a termelő, rengeteg az áru, mégsem rohad rájuk sehol.Több hektárnyi saláta, burgonya, hagyma, alma van, és az üzletek mégis felvásárolják. Majdnem minden termelőnek saját gépe van, mert itt nem nyomják el a mezőgazdaságot, mint otthon. Az üzletekben Magyarországról származik a baromfihús,a nyúlhús, a cecei zöldpaprika. Rengeteg a különféle génmódosított ehetetlen szar,amit nem csak itt, otthon is friss paradicsomként adnak el. Ez mind szép,csak íze nincs. Lehetőség szerint mindent otthonról hozok.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.31. 14:29:21

@Imeron: Nyilvan. Szőlő vagy nyári gyümölcs télen is jöhet. Ahogy Kínában is az erős protekcionizmus ellenére az ilyen termékek szabad utat kapnak. Bármikor veszek itt epret. De például a kínai fokhagymát erős vámmal súlytanám, abban jók vagyunk mi is, de a kínai árral nem versenyképesek.. hacsak...

Arvedui 2011.01.31. 14:30:08

Szuper kis film.
Csak azt nem értem ha minden ennyire professzionális, kiváló, kimagasló és tökéletes akkor nem csak itthon kellene a polcokon csak Magyar terméknek lennie hanem fél Európában.
Amíg nem látjuk, hogy megszűnt a hazai feldolgozóipar a mezőgazdaság pedig tökéletesen versenyképtelen, részben munkaerőpolitikai okokból, addig borzasztó nehéz lesz talpra állítani az ágazatot.

Egyéves Önkéntes 2011.01.31. 14:31:53

@metro géza: ezt nem tudom, de ócsóért kaptuk az energiát, az tény

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.31. 14:32:26

@Svajci_munkaado: Érdekes Kanadában vagy Kínában sincs intenzív íze a gyümölcsöknek és zöldségeknek. Gondolod, hogy a génmódodítás miatt? Lehet. Bár szerintem közrejátszik a termőföld is meg az, hogy a magyar termelő nem siet annyira az aratással. Nem értek hozzá, csak elmélkedek.

ze11 2011.01.31. 14:33:29

@Bucsálódó Kismadár: Az EU-ról hallot-e kend? És tudja-é, hogymilyen szabályok vonatkoznak az unión kívülről érkező árukra?

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.31. 14:34:38

@magyar bucó: Az itteni magyar szakács szerint ezért nem tud rendes Gulyást csinálni.,..

ze11 2011.01.31. 14:34:56

@movhu: Sütnivaló. Mármint az a krumpli, amivel így jártál...

metro géza 2011.01.31. 14:38:16

@EÖ: A lakosság lehet, hogy olcsón vehette a benzint, a gázt, a villanyt,de ez nem a szovjet jószívűségének köszönhető. Szerinted mért sírják vissza Kádár Jánost?

Bucsálódó Kismadár 2011.01.31. 14:40:29

@movhu: Ez itt Magyarország, amely belépett az EU-ba.
Nézz körül barátom. Az EU éppen annyira protekcionista, amennyire a szabályok megengedik.

Gondolj bele, hogy Skóciában miként érheti meg zabot termeszteni? Csak irgalmatlan protekcionizmus árán.

Itt nálunk pedig szinte paradicsomi állapotok uralkodnak mondjuk a spárgatermesztéshez, és mégis, megy tönkre az összes magyar spárgatermesztő.

Vámok, protekcionizmus, ez a megoldás. A szabályokat betartva, és az érdekeinket védve.

És persze minőségellenőrzés, ami a magyarra is vonatkozik. De nem az uborka görbületére, hanem a vegyszerezési szabályok betartására.

Egyéves Önkéntes 2011.01.31. 14:48:31

@metro géza: nem mondtam, hogy jószívűek voltak, de a szart megvették tőlünk és kaptunk cserébe érte mást

KopaszMercis 2011.01.31. 14:57:01

Juli Kruton táska is azér fogy sok, mer drága és szar... Nem minden az olcsosag, meg nem kell minden szart a multikra fogni. A magyar gazda nem termel annyival jobb termeket, mint amennyivel dragabban tud csak termelni. Talan ha nem tolna tele minden orszag ezeket a parasztokat dellaval, akkor nem lenne mesteresegesen olcsobb minden szar... bar amugy nekem mindegy, hogy hogyan halnak ehen, de valami koncepciot azert gyarthatnank, mielott neki allnak bombolni meg tunetni a lamborghinijeikkel. Mindegy.

Kurva egyszeru a keplet.. tanuljanak meg rendes termeket eloallitani, mint pl a boraszok. Vagy menjenek el felszopólánynak...

eurocat 2011.01.31. 14:58:38

velemenyem szerint annak idejen nem kellett volna szanaszet parcellazni a mezogazdasagot - ertsd: felaprozni a nagygazdasagokat. a hiany hianyt szul. ez talan sokaknak vilagos mostansag. azzal, hogy szakertelem, megfelelo infrastruktura nelkul itt ott nyereszkedestol sem mentesen (termoteruletbol -> tesco) _szetprivatizaltuk_ a hazai mezogazdasagot megagyaztunk mindannak, ami ebben az etudben felbugyog.
ja, es persze ne feledkezzunk meg allamunk mindenkori balfekeskedeseire a termektozsdeken (buza, kukorica). majdnem minden igyekezet - ami azt a celt szolgalta, hogy rovidtavon csillapitson lokalis serelmeket, hoszabb tavon az egesz mezogazdasagot asta ala alattomosan.
hat kerem tetszettek volna... de lehet, hogy keso.
barcsak ne lenne az!

engem gyíkká változtatott 2011.01.31. 15:02:16

nem tudja valaki, hogy lehet paradicsomot venni? komoly összeget kiadnék érte, mert kb. 3 éve nem ettem paradicsomot. nem arra az izére gondolok, amit paradicsom néven árulnak, úgy néz ki, tökéletesen semmilyen köze nincs a paradicsom ízéhez, és 1 nap után penészes a hűtőben, hanem paradicsom ízű paradicsomra.

(egyáltalán hogyhogy paradicsomnak lehet nevezni valamit, ami csak úgy néz ki, de nem az? nem értem. hogy lehet, hogy senki nem szereti a paradicsomot? ezt sem értem. akkor csak-csak lenne pár illegális paradicsomtermesztő legalább.)

ihatethisindapassthingy 2011.01.31. 15:14:50

@engem gyíkká változtatott: Culinaris, fürtös olasz paradicsom, csakis a hosszúkás fajta. Azt hiszem úgy 1.700Ft/kg így télen, de finom és nem olyan édes, mint a koktélparadicsom. Salátába kiváló, lecsóhoz kicsit drága :)

antivmiki 2011.01.31. 15:18:47

Azért árnyalnám egy kissé a magyar termékek magasztalását és a termelők iránti lojalitást.
Ma a nagybani piacon vettem egy láda magyar almát(20kg),magyar termelőtől vagy neppertől,és odahaza szembesültem azzal ,hogy a láda alja tele volt osztályon aluli minőségű darabokkal.
Ez Olaszországban,vagy Ausztriában elképzelhetetlen lenne.El is látják télen egész Európát paradicsommal,mandarinnal,almával.
Az biztos,hogy nyárig hanyagolom a híres magyar almát,és a "hazafias" vásárlást.
Nekem az ilyen termelő ne siránkozzon!

mizie 2011.01.31. 15:23:03

"A kiváló minőségű hazai termék érték" - Sajnos azt tapasztalom hogy a hazai termékek 60-70%-a sajnos nagyon nem a kiváló minőségű termékek közé sorolható.

Tudom, hogy a piac igényli az olcsó tömegesen előállítható élelmiszert, ezért is tartom rossz irányúnak ezt a reklámot.

Először is jó minőségű élelmiszert kell fogyasztani, az ár másodlagos (de közel sem elhanyagolható) tényező.

Ha mindenki csak a jó minőségű élelmiszereket vásárolná akkor a hazai termelés is megnőne hiszen az itthoni lenne a legolcsóbb.

Ellentétben például a rossz minőségű kajákkal - melyekre ráállt a hazai ipar -, mert azokat még nálunk is olcsóbban elő tudják állítani máshol.

Orbán Diktor (törölt) 2011.01.31. 15:24:11

@metro géza: "Bizony jó üzlet volt, de nem nekünk. A cserearányok mindig a szovjetnek kedveztek."

Valamit rosszul értelmezel. Hogy a fenébe nem volt jó üzlet nekünk, amikor mindent átvettek? A nyugatiak mit vesznek át tőlünk? Mely magyar árukkal roskadozik a németországi polc?
Tudod hány munkahelyet semmisített meg a jobboldal, amikor megszüntették a barter-kereskedelmet a szovjetekkel? Na ugye.

megmondomdom 2011.01.31. 15:31:52

Kicsit gondolkozzunk is, mielőtt előadjuk a "hű de jó a hazai" blődséget.
Általánosságban elmondható, hogy magyar mezőgazdasági, húsipari termékek gyenge/közepes minőségűek, ráadásul drágán állítják elő őket.
A magyar búza, a magyar zöldség, a magyar hús gyenge minőségű, malomiparunk is leromlott.
Nekünk semmi renoménk nincs a világban, ez az egész csak egy nagy blődli, amit addig emlegetünk, amíg a végén magunk is elhisszük.
A boltba kerülő spanyol, görög, olasz, holland zöldség, gyümölcs semmivel se rosszabb -sőt-, mint a magyar termék.
A mangalica -amit csak az 1830-as évektől hoztak be a Balkánról a nagy gazdaságok, véletlenül se "őshonos"-, a magyar szürkemarha nem túl kelendő. A normális helyek az osztrákoktól szerzik be a mangalicát, mert ott legalább a takarmány 75% makk, amitől sokkal ízletesebb a húsa, a szürkemarha meg a kutyának se kell, mert nem jó csak töltelékhúsnak, illetve pörkölthúsnak, sültnek alkalmatlan -nem márványozott a húsa, alacsony a zsírtartalma-.
A Pick szalámi receptje is olasz, az 1860-as években nyúlták le. Nincs semmi kiváló minőségű, egyedi termékünk.
A legjobb magyarországi éttermek szinte mindent külföldről hoznak, a lisztet, a húst, a zöldséget, a gyümölcsöt, mert nálunk nincs minőségi termelés.
Két lehetőség van, vagy tömegterméket állítunk elő olcsón, vagy kitűnő minőségű, marketinggel megtámasztott prémiumterméket "jó áron".
Mindkét szegmensben szarok vagyunk.
Szerintem azonnal fel kellene oldani a földvásárlási moratóriumot, tőkével és szakértelemmel rendelkező külföldiek kezébe kellene adni a földet -persze megfelelő állami felügyelettel-, mert a magyar gazda csak pénzt szív el az államtól -amit ezerszer jobban fel lehetne használni, K+F, oktatás, vállakozásfejlesztés stb.-, de értéket nem ad.
A kiváló magyar élelmiszeripari termékekről szóló mese legalább annyira hazugság, mint a kiváló magyar konyha mítosza.
Nem is várok javulást. Ameddig bunkó parasztok 15-20 hektáron való gabona- vagy kukoricatermelésből -ami ráadásul silány minőségű is- akarnak megélni egész évben, az egész családjukkal, addig az egész csak egy felesleges pénzszivattyú.
A hülye hollandoknál, dánoknál -sorolhatnám még- létezik a szövetkezés. Közös géppark, közös értékesítés, közös feldolgozóüzemek. Itt meg minden bugris parasztnak saját 30-40 milliós traktor -és egyéb felszerelések- kell a szaros 10-20 hektárnyi kukoricájára.
Orbáncnak ezt a pénzszivattyút kellene megszüntetnie, nem mások magántulajdonát ellopnia.

2011.01.31. 15:32:11

@Sadist: elírtam, már észrevettem, de nincs szerkesztés funkció a blogmotorban

igazságos 2011.01.31. 15:34:50

@zsidóbodza = magyar film: ne parasztozzál. NE POFÁZZÁL BELE OLYANBA, AMIHEZ NEM ÉRTESZ. Ok?

Az itt kardoskodó, hülyeségeket beszélő, növénytermesztésről fogalmuk sem levő emberkéknek javaslom, hogy egy évet töltsenek el egy mezőn, termeljenek búzát. Mindjárt bekussolnak, ha görnyedni kell valamiért is, nem csak a polcról leemelni az árut.

metro géza 2011.01.31. 15:44:49

@Orbán Diktor:
Tisztelt Orbán Diktor! Néhány fogalmat valóban tisztáznunk kell. Az átvétel nem azonos a megvásárlással. Ön szerint az jó az országnak, ha vasúti kocsik ezreit tömjük meg élelmiszerrel, elküldjük a szovjetnek, majd erre ő azt mondja, hogy majd két év múlva kapsz helyette kocka zsigulit.
Az Antal kormány valóban nem volt tökéletes, de
azt azért lássuk be, árut termelni pénzért érdemes és nem igéretekért. A 90-es évek elején Borisz Jelcin Oroszországa teljesen fizetésképtelen volt, nem lehetet rájuk tovább számítani és új fizetőképes piacot kellett keresni, kellett volna keresni a magyar termékeknek.

ezmagyar 2011.01.31. 15:46:17

Egy liter hazai előállítású dobozos tej után az ÁFA-n felül 20-25 Ft adóhoz és járulékokhoz (pl. nyugdíjjárulék, telekadó, gépjárműadó stb.) jut az állam és előállításban érintett önkormányzat. Trappista esetén kb. 250 Ft kilónként, ami ilyen módon befizetésre kerül. Amennyiben cseh sajtot, szlovák vagy osztrák tejet veszünk, akkor ezek az összegek nem folynak be az államkasszába.
Most amikor éppen nyakig bajban vagyunk, akkor ezekre a forintokra óriási szükség lenne. Függetlenül attól, hogy az állam mennyire hatékony, a politikusok, a tisztségviselők mennyire jól végzik a dolgukat, a parasztok jól termelnek-e, az elkészült élelmiszerek jobbak-e vagy rosszabbak a külföldieknél. Akárhogy is van, de ezek a forintok végül is közcélokra (kórház, iskola, út, államadóság csökkentése) kerülnek felhasználásra.
A hazai termékek vásárlása olyan célszerű, racionális cselekedett, amivel az államot, a szűkebb közösségünket és ezen keresztül a mi saját boldogulásunkat erősítjük. Az elmúlt húsz évben nem csak a politikusok és a tisztségviselők tették rosszul a dolgukat, de mi is, amikor saját jól felfogott érdekeinkkel szembe menve elfordultunk a hazai termékektől.
Ha megtehetjük, akkor vegyünk hazait. Persze csak olyat, ami megfelelő minőségű és az ára is reális.
A hazai vásárlása egyébként nem csak azért fontos, mert az államkasszát és az önkormányzatot gyarapítja. A kisebb szállítási távolságok miatt kedvezőbb a környezet terhelése. Az évszázados hagyományokkal rendelkező helyi termelési kultúrák, ehhez kapcsolódó közösségek és szokások, a hazai tájak hagyományos arculata csak akkor maradhat fent, ha nem felejtjük el a hazai termékeket.

Linkas 2011.01.31. 15:51:10

Ezt a filmet a gazdáknak vetítsék le!
És ha kiviszik őket Hollandiába meg Dániába ne a kupikat meg a kocsmákat látogassák hanem a szövetkezeteket.
Vagy vegyenek magyar traktort meg gépet és avval dolgozzanak.
Ja, hogy már nincs, nert a rendszerváltáskor mindenki John Deere meg Claas gépeket vett.
Volt réges-régen, talán egy másik galaxisban egy Hangya szövetkezet.....
ott kellene a múltba révedni, nem Trianonnál.

csocsocsókolom 2011.01.31. 15:52:01

@igazságos: ok, maradok a szakterületemnél, anyádnál.

Labancz 2011.01.31. 15:54:45

@ezmagyar: Ühüm. Már ha nem minimálbéren lenne bejelentve az aki valamilyen oknál fogva nem őstermelői igazolvánnyal traktorozik... és ha az államkasszába befolyó pénzek nem vándorolnának el mindenfelé...
A trapista sajt pont jó példa! A 99%-a ipari hulladék, fogyasztásra alkalmatlan. Olyan nincs, hogy megvegyem.
Talán azon kellene elgondolkodni a siránkozás helyett, hogy tisztességes minőséget kellene kínálni. Vicc, hogy lassan Svédországban olcsóbb az élelmiszer, mint nálunk.

fikanick 2011.01.31. 15:56:16

@ezmagyar: Javaslom, akkor tegy igy. En nem fogom zaszlongeteshez igazitani a vasarlasi szokasaimat es ebbol a szempontbol orvendetes, hogy igy van ezzel a lakossag elsopro tobbsege is.

A magyar elelmiszer vagy felno a feladathoz, vagy nem rug labdaba. Igy mukodik az en iparagam is, igy mukodik minden iparag a vilagon.

Nezzuk mondjuk a borokat. Nem lehet francia borokat kapni a kozertben, pedig azonos arfekvesben jelentosen jobbak a magyar boroknal.

Itt van kialakult sznobizmus. Ott tartunk, hogy adott penzert sokkal jobb bort kapni londonban, mint budapesten.

Nem lenne jo, ha massal is ez lenne, kifejezetten karos ez a mozgalmarkodas.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.01.31. 15:58:48

@chabusch: Ezt szépen megmondtad, igaz.
Magam sem értem, miért rosszabb a spanyol paradicsom, mint a magyar. Én sose láttam spanyolba magyar paradicsomot, de nyilván ők a hülyék.
Azt meg végképp nem értem, hogy hogyan tud olcsóbb lenni a világ másik feléről ideszállított termék, mint a magyar? És hogy ezt miért próbálják lenyomni a torkomon évek óta, azt se értem.
Ígérem, ha egy áron lesz a Tescoba a magyar és az import paprika, akkor megnézem, hogy melyik a szebb. Addig meg rettegek, hogy jaj mi lesz velem, ha az olcsóbb paprikát veszem - még ha marokkói is.
És rettegjen a magyar termelő is, mert tuti nem fogom a gazdaságtalan termelését támogatni csak azért, mert magyar...

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.01.31. 16:03:19

@Droli: Nem tudom, igazad van-e, de a Tesco koktélparadicsomja kifejezetten fínom, ízletes, évek óta... Nem tudom , hol gyártják (termelik), de tuti nem magyar, mert akkor nem tudnám megfizetni.

fikanick 2011.01.31. 16:04:56

Magamba neztem es rajottem, miert idegesit ez az egesz. Mert bolsevista. Ahelyett, hogy a problemaval foglalkoznank (ti: miert nem fogy a magyar elelmiszer), a nepnevelesben hiszunk, mint eloremutato irany.

Baszki, micsoda egy provincialis kishituseg ez? Ha oszinten elhinnenk, hogy olyan jok vagyunk, mint mondjuk, miert nem akarunk versenyezni a legjobbakkal?

Es plane, hat hogy a magyarkodas abban, hogy rendberakjuk a gazdasagunk egyik szektorat, tutira nem fog segiteni.

Ennel halaajoegnek sokkal cinikusabbak a magyarok.

bubastis2 2011.01.31. 16:08:45

@Malachi: Szó szerint egyetértek.

bubastis2 2011.01.31. 16:10:28

@fikanick: Mert nem a minőségben jobbak, hanem a piachoz értenek jobban. Ahogy egy előző hozzászóló írta, a magyar gazdák hagyományosan rugalmatlanok.
De ettől még ők vannak a te országodban, meg az enyémben, velük kell együtt élni, nem a külföldi szupertermelővel, és őket kell majd eltartani segélyből, ha a piacaikat elveszítik.

fikanick 2011.01.31. 16:11:57

@bubastis2: De, szerintem jobbak minosegben, legalabbis az eddigi tapasztalataim ezt mutattak.

Tovabba nem fogom kitartani a penztarcam, amikor valaki ezzel jon, pont errol szolt a szocializmus.

Nem vagyok kommunista.

megmondomdom 2011.01.31. 16:14:50

@ezmagyar: Amikor a bunkó parasztok és a mögöttük lévő élősködő adószivattyúk -magyar vállalkozók- feljöttek bohóckodni Budapestre, megfogadtam, hogy inkább külföldi terméket veszek, mint ezeknek a tetveknek a szarait.
A nyaralással ugyan így vagyok, évek óta külföldön költöm el az erre szánt pénzt.
A külföldi cégekkel is így vagyok. A legszarabb, legdrágább bank a "magyar" OTP, a "magyar" MOL szétrabol minket az indok nélkül emelt áraival, sorolhatnám még...
Nekem az nem üzlet, ha szart kapok drágán.
A nagy magyarkodás nálam arra hajaz, mint amikor a rohadó húst, szar lángost aranyáron eladni akaró bunkó balatoni büfés elvárja, hogy megvegyem a trágyáját, mert ő magyar.
Egyébként külföldön tényleg előnybe részesítik a hazai termékeket. De ott jó minőséget adnak, jó áron.
Hulljon a férgese! Ha szar magyar terméket vásárolunk drágán, akkor csak magunkkal cseszünk ki.

Taxomükke (UK) 2011.01.31. 16:15:34

@engem gyíkká változtatott:
Hogy venni hol lehet, az bizonytalan... de termeszteni lehet. Már ha kertes házban laksz. Általában veszünk pár palántát tavasszal, hol ilyen lesz, hol olyan, apósomnál a szomszédban sok és fantasztikusan jó az íze. Mondjuk került alája bőven tyúxar, pár éve meg lószar, mikor még volt pónink.

hhh. 2011.01.31. 16:16:33

@Baldvogel: szerintem nem gond, hogy máshol készült a film "eredetije". Avagy szerinted minden országba új mekdoneldsz-et kéne kitalálni? nem, mert úgy működik, ahogy van.

layo 2011.01.31. 16:16:45

@-d(-_-)b-: "Így elég 2 traktor is, és nem kell egy minden háztartásba." De bizony kell, sajnos falun a gazdák abban versenyeznek, kinek van jobb traktorja.És hát közös lovat sem akarnak.

ekat 2011.01.31. 16:18:28

@engem gyíkká változtatott: Talán a Lidl-es /kicsi, fürtös/ az, amiben még soha nem csalódtam.
Okvetlen kerülendő a TESCO-ban valami Méhkerék-i magyar név (koktél-, vagy kicsi fürtös)paradicsoma, ehetetlen iszonyat. (Hogy mit csinálhat vele?)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.01.31. 16:18:34

@Kirándulás: "Nem tudom, igazad van-e, de a Tesco koktélparadicsomja kifejezetten fínom, ízletes, évek óta... Nem tudom , hol gyártják (termelik), de tuti nem magyar, mert akkor nem tudnám megfizetni."

Előfordulhat, a minőség nem országfüggő. Csak nem ez a jellemző.

bubastis2 2011.01.31. 16:22:52

@fikanick: Jobbak? Minőségben? Ne nevettess. Szerinted honnan származik a sok olcsó szar a Spárból, Kaisersből, Tescoból?

Skj Joe 2011.01.31. 16:23:23

Sajnos itthon a legnagyobb vásárló réteg (a legtöbb ember) árérzékeny. Hogy ez miért van így, erről regényt lehetne írni.
A lényeg azonban az, hogy jelenleg nálunk sokkal nehezebb tudatos vásárlókat "nevelni", akkor, mikor sokan 30-50 forint különbséget is megnéznek.
Egyébként csak érdekességként mondom, hogy ismerek néhány magyar gazdát, akiknek az árúját külföldre viszik. Ők ott ugyanilyen megítélésnek vannak kitéve.

hhh. 2011.01.31. 16:26:17

@ekat: "-az utóbbi időben a TESCO-ban található magyar paradicsomnál..."
hahaHA
hát nem is csodálkozom, hogy te direkt nem veszel magyar árut!

eweres 2011.01.31. 16:27:05

@HUN_Sector:

Lengyelországban meg a magyar tej volt Ft-re átszámolva 120 Ft/liter, és a helyi tej 2,5-szörös.
Na akkor hogy is van ez? A multik és nagykerek árképzése olyan, hogy a külföldön lévő nagykerek veszteséggel! továbbítják a szlovák, vagy lengyel tejet Magyarországra, ami mint alapélelmiszer, vásárló csábító. Hazai tejjel ezt nem tehetné meg.

ekat 2011.01.31. 16:28:25

@megmondomdom: Tiszta röhej amúgy a sok 'Magyarországon világhíres' dolog... a kedvencem a szinkron. :-)

fikanick 2011.01.31. 16:28:52

@bubastis2: Ha lerakok eled egy uveg bort franciaorszagbol, ami 10Euroba kerul es egyet magyarorszagrol, te is a franciat fogod valasztani, 10-bol 10 alkalommal.

Menj ki Brusszelben a piacra es vegyel 10 Euroert sajtot, majd tedd meg ugyanezt Budapesten. Megint, a brusszelit fogod valasztani, 10-bol 10-szer.

Eloszor ezen kene segiteni, aztan lehet puffogni, de akkor meg mar minek, ugyis azt fogja venni mindenki.

ekat 2011.01.31. 16:36:03

@fikanick: Így van. Évekig dolgoztam Németországban, bevásárolni abszolút nem kerül többe, mert bár van ami (kenyernemű, tej) drágább, de a többi meg olcsóbb. És soha nem kell pocsék minőségű vackokon bosszankodni. Rohadó jégsalátát sem láttam kitéve soha... itt meg szinte csak az kapható. (Ha magyar, akkor nem rohad ugyan, viszont nem tömöttfejű, nem ropogós, hanem egy hatalmas fejessaláta, hogy mitől gondolják azt jégsalátának?)
Ez úgy amúgy tényleg nagyon szomorú, és örülök, ha találok jó magyar dolgot, Cserpesékhez például rendszeresen járok. :-)

Kísérletinyúl 2011.01.31. 16:36:38

"Magam sem értem, miért rosszabb a spanyol paradicsom, mint a magyar. Én sose láttam spanyolba magyar paradicsomot, de nyilván ők a hülyék.
Azt meg végképp nem értem, hogy hogyan tud olcsóbb lenni a világ másik feléről ideszállított termék, mint a magyar? És hogy ezt miért próbálják lenyomni a torkomon évek óta, azt se értem. "

ok, akkor én elmondom neked.
egyrészt a zöldségeknek magas a kézimunkaigénye, és egy spanyol cég által Marokkóban termelt, feketén 10 éves arab gyerekekkel 15 órában kapáltatott paradicsomnak más a munkaerőköltsége, mint egy itthon szabályosan termeltnek.
mert aki itthon nagyban zöldségezik, annak azért nagyobbrészt muszáj bejelentenie a munkavállalóit, 2-300 000 Huf buntetés fejenkent/nap egy egy 20-30-40 fos brigadnal nem tul vidam dolog ugye :)

második szempont, zöldséget/gyümölcsöt iparilag termelve 2-3-4 naponta lepermetezik.

itt szinten nagyon nem mindegy, hogy egy drága modern Európában is engedélyezett szert használnak, vagy egy nálunk 30-40 éve betiltottat, lasd még pl Del Afrikai banán és DDT :)

ui, ha a cég spanyolban van bejegyezve, esetleg ott is van néhány hektár paradicsomja, akkor simán ráirják az "eloallitasi hely:EU" feliratot...

Kísérletinyúl 2011.01.31. 16:46:07

mondok konkretumot is :) de en nem zoldsegezem, szántóföldön dolgozom.

napraforgó önköltsége nálam kb 100-120 EFt hektár,
3-4 éve 2 000 Huf volt 1 hektáron az egyszikűek elleni gyomirtás, most 8-10 000 Huf környéke, mert a régit betiltották.
az Eu masszív importőr napraforgóból, Ukrajnából/Oroszországból rengeteget hoznak, ezt esszük a német/olasz stb étolajban, értelemszerűen ott még mindig a régebbi gyomirtószert használják...

kokoro 2011.01.31. 16:49:12

hiába van kerted ha nem tudod megtermelni pl. a répát évente közel azonos minőségben, ha rossz év volt és az íze vacak (környéken mind) akkor megveszed a multinál szerintem ezzel nincs gond

@Kirándulás: "ha egy áron lesz a Tescoba a magyar és az import paprika, akkor megnézem, hogy melyik a szebb"

idővel az lesz hogy csak gyönyörű szép paprikák lesznek ízük meg semmi mert a vásárló kinézet alapján dönt :-)

ezmagyar 2011.01.31. 17:02:17

@Labancz: Van aki tisztességes élelmiszert állít elő, van aki nem. Én is csak a jó minőséget keresem. Szóval maximálisan egyet értek ebben veled.

A trappistát csak azért hoztam fel példaként, mert annak az adótartalmáról volt információm. Különben, ha 3-4 napig sajtbúra alatt érlelsz egy jobb minőségű trappistát, akkor még lehet, hogy lesz is valami íze.

A sírást én sem szeretem, de az nagyon durva általánosítás, hogy minden termelő csak sírni tud.

layo 2011.01.31. 17:02:41

@Linkas: van Hangya, de félek,hogy csak nevében az.Egyébként az is központilag indult és irányították.Nincsenek csodák, most is ezt kellene tenni.Csak akiknek ez volna a dolga, elég hiteltelenek jobbról-balról egyaránt.Szóval újfent a politikusok a hibásak.

ezmagyar 2011.01.31. 17:24:27

@fikanick: Bocs én nem csak a hazai élelmiszerekre gondoltam, hanem minden más hazai produktumra is.

Gondolj csak bele: nem fogy a hazai ruha, nehéz helyzetben a csempegyártás, mit ad isten a Virus Buster helyett a szlovák Eset vezeti a hazai antivirus eladásokat és nem a mi dizájnereink alkotásai uralják a hazai trendi otthonokat és irodákat. Az még csak elképzelhető, hogy a parasztjaink kapzsik, bunkók, de mindenki más is, aki alkot ebben országban, az lenne? Ugyanis ők sem tudnak sokkal átütőbbet, sikeresebbet létrehozni.

Szóval azt hiszem, hogy nem csak a parasztokkal van baj. Szerintem az ország van rossz passzban; és ebben a szituációban elvárható, logikus lépés az egyénektől (na meg a közintézményektől is) a hazai termékek előnybe részesítése, de csakis csak azoké, amelyek jó minőségűek, az áruk elfogadható.

venszivar 2011.01.31. 17:26:18

@igazságos: Na te büdös paraszt,olyan ronda az anyád?!IS?

magyar bucó 2011.01.31. 17:36:54

@venszivar:
Vénsz(iv)ar, te beteg vagy.

fikanick 2011.01.31. 17:38:02

@ezmagyar: Masban meg jok vagyunk. Pont szoftverben egeszen kitunoek, most hogy egy konkret termekben azon belul nem, az nem a vilag vege, de jok vagyunk penzugyben es turizmusban is.

Ha olyan jok a magyar parasztok adottsagai (ugy tudom, tenyleg azok), akkor az a kerdes, hogy mi az a szabalyozas, amitol rosszabbak vagyunk megis, nem ezt a nyilvanvalo tenyt tagadni es javitani ezeken a konkretumokon. Foleg akkor igaz a fenti okfejtes, ha annak ellenere nem tudunk labdaba rugni, hogy ilyen jok az adottsagaink. Miert pocsekoljuk oket?

A konnyuipart mas kerdes, az sehol sem hatekony nyugat-europaban sem, muanyag-froccsontes sincs, munkaero-intenziv.

Nekem is versenyeznem kell az indiai, ukran, orosz, roman munkaerovel, nem latom be, hogy nekik miert nem.

Ha bemegyek egy londoni borkereskedesbe, akkor miert azt kell megbeszelnem a tulajjal, hogy miert ket uveg also-kategorias feher a teljes magyar kinalata? Ha olyan jok a lehetosegeink, akkor milyen egy vesztes tempo mar ezt sulykolni, hogy "pedig mennyi mindenre lennenk kepesek"? Legyunk tobbre kepesek, vagy forduljunk fel, aztan mar muszaj lesz tobbre kepesnek lenni.

Azzal, hogy a gyengebb termeket vasarlom, azzal vegul trabant lesz meg egyen-badogjatekok mindenhol, kifejezetten karos a rosszabbat valasztani azert, mert az magyar.

ekkerjoz 2011.01.31. 17:55:28

1. A Hangya Szövetkezet a múltban elsősorban fogyasztási és értékesítő céh volt, a múlt század végi ÁFÉSZ-ek elődje. Nem termeltek, de termeltettek a szerződött gazdákkal. Ma Olaszországban van hasonló szerveződés, ott is főleg kereskedelmi profillal.
2. Nem szűnt meg a rendszerváltással automatikusan minden termelőszövetkezet, csak azok, amiket felszámolt a hitelezőjük, vagy ahol spontán szétforgácsolták a közös vagyont. A hosszabb távon gondolkodó szövetkezetek egyben maradtak, vagy az új szövetkezeti törvény szellemében újak is alakultak.
3. Nem a cégforma, társasági szerződés, vagy alapszabály lesz a kulcsa a mezőgazdaság fölemelkedésének, akik itt szövetkezést sürgetnek, azok a tervgazdálkodás forszírozott eredményeit sírják vissza.
4. A megoldás egyik része a tulajdonszerkezet korszerűsítése, ideje volna az osztatlan közös tulajdonú földek rendezésének. Minden létező ipari, szolgáltató, egyéb célú ingatlant sikerült nevesíteni, privatizálni, csak a termőföldet nem, egy-két aranykorona értékű tulajdonjogok is be vannak jegyezve, ezek kimérhetetlenek. Egyébként is bonyolult dolog termőföldet értékesíteni, de osztatlan tulajdonút szinte lehetetlen. Így forgalmi értéke, tehát különösebb becsülete sincsen a földnek.
5. A parasztnak a földvagyon lenne a termelőeszköze, de jelenleg csak bérlők uralják a mezőgazdaságot, akik támogatásból, adókedvezményből élnek, nem céljuk takarmány búzánál, repcénél, energiafűnél bonyolultabb terménnyel foglalkozni. A támogatási rendszer őket preferálja, nem a minőségi termelést.
6. Az állattenyésztés az uniós csatlakozás nettó vesztes ágazata, pedig.
Na, mindegy, meguntam.

venszivar 2011.01.31. 17:57:01

@magyar bucó: Ja kicsit fáj......De te mit pofázol,ugatsz bele más dógába.?Unatkozol?

igazságos 2011.01.31. 20:06:54

@venszivar:
Vedd be az elgurult gyógyszeredet, csak nevetek rajtad. vhehehehehe

Csak nem sikerült téged is felidegesítenem? :)

venszivar 2011.01.31. 20:48:29

@igazságos: Egy ilyen büdös parasztnak,mint te?!Egy városi "csibészt"?Ahhoz még 77 kapát kéne,hogy elkoptass,mire engem te fel tudnál idegesíteni.Te paraszt!

fidesz friend 2011.01.31. 22:13:58

utálom a vegyél magyar terméket, mert azzal is a békét véded típusú kampányokat.
nem lehetne engem békén hagyni legalább a boltban és otthon a konyhában? a politikai propagandának már mindenütt ott kell már lennie?
aki annyira rá van kattanva a magyarra, az nézzen magyar tévékészüléken magyar tévéműsort magyar viktorral. utazzon magyar villamoskocsin, nyaraljon a magyar tengerparton, egyen magyar banánt, öltözzön magyar divatcikkekbe, és persze vegyen föl magyar forintban hitelt (a CHF helyett). valamint intézze el, hogy a magyar paraszt is fizessen adót, tébét, nyugdíjjárulékot, áfát és minden mást, amit a többi vállalkozó és alkalmazott fizet. akkor majd tárgyalhatunk

ezmagyar 2011.01.31. 22:29:07

@fikanick: Köztudott, hogy a jó természeti adottságok nem eredményeznek automatikusan magas szintű termelési kultúrát. A trópusi népek önfeledt, paradicsomi léte pont ennek az ellustító bőségnek az eredménye. A tengerparti mocsarakkal kínlódó hollandok, flamandok ezzel szemben fantasztikus mezőgazdasági kultúrát építettek ki az évszázadok alatt. Az, hogy nálunk egyes növények termelési feltételei esetleg jobbak az még nem jelent semmit sem.

Itt Magyarországon az igazán fifikás, intenzív mezőgazdasági termelés a XIX századtól terjedt el főleg külföldi minták alapján, erős állami támogatást élvezve. A huszadik század elejétől a század utolsó évtizedéig nagyon szép eredményeket mutatott fel a hazai agrárium. Na most ez a pozíció, amit két évszázad alatt gründoltunk össze, el fog veszni.

A baj az, hogy nem csak ország bevételei csökkenek, de megváltozik maga a táj, a természeti környezet és ezzel együtt az emberek is. Disznók és marhák híján nincsenek legyek, böglyök, amellyel a fecskék és gyurgyalagok táplálkoznak. Szóval oda a fecske, a gyurgyalag. Nem éri meg művelni a kis kerteket, amiatt a falusi határokat elfoglalják a bokrok, az erdők vagy mindenhol csak repcét lehet látni. Azok az emberek, akik korábban összejártak együtt dolgoztak, ünnepeltek, magukba fordulnak. Az egykor gazdag falvak elnéptelenednek.

A mezőgazdaságnak nagyon fontos feladata van az ország természeti potenciáljának, hagyományos értékeinek megőrzésében. Emiatt kell elsősorban támogatni. A támogatás gyakorlati megvalósulásáról és eredményeiről nekem is vannak elképzeléseim. Ezzel kapcsolatban osztom minden ellenérzésedet.

Különben én nem veszek sem vackot, sem közepest. Közvetlenül a termelőktől vásárolom a legtöbb dolgot. A tésztám Somogyban gyúrja egy nyugdíjas néni. A lekvárom magam főzöm. A tejet olyan kis boltban vásárolom, ahonnan háromszáz méterre van a tehenészet és a tehenek legelője. Bármit veszek megnézem,hogy van-e hazai alternatíva. Vettem már disznósörtéből készült magyar fogkefét, hazai dezodort, mosóport stb.

Ha nem vennék hazai árut, akkor hogyan várhatnám el, hogy a webshopomból laptopokat vegyenek. A vevőim jelentős része vidéki. Azzal, hogy igyekszem minél több hazai terméket venni úgy gondolom, hogy a saját pozícióimat is erősítem.

golyóstroll 2011.02.01. 07:35:54

@fikanick: igen, csak ha francia bort veszel, akkor ne csodálkozz, hogy a gyerek már nem kap enni az óvodában, a kötszert meg neked kell bevinned a kórházba.
mert itt tartunk ám, még akkor is ha nem számol be róla a hírtévé
valahonnan hiányzik az a lóvé, ami a francia paraszt zsebébe megy, nem a magyaréba.
persze akkor sem lenne kánaán, ha a magyaréba menne, de egy kicsit jobb lenne

Egyéves Önkéntes 2011.02.01. 07:53:02

@ezmagyar: erről meg az jut eszembe, hogy elmentünk a Vidámparkba, érdemes megnézni már a honlapjukat is, van családi jegy, igényléshez klikk ide, stb.
odaklikkelsz és megnyitja a leveleződet, írhatsz nekik levelet, hogy kéne családi jegy :D
na de itt még nincs vége, válaszolnak, hogy oké, kapsz, majd a pénztárnál
a pénztárban egy idős vén kurva ül, aki leugat, hogy nincs családi jegy
mondom, de van - de nincs - holafőnököd? na azonnal lett. Így indul a családi szórakozás, egy büdös gyökeret ültetnek oda, miközben 10%-os munkanélküliség van, szóval még akár értelmesebbet is találnának.
De az igazi móka csak benn kezdődik, a mesehajó vagymi megy a barlangban, 1970-es évekbeli színvonal, gatyi, szar mesefigurák és az egész móka tetőpontja: az egyik beugróban nem kukorica jancsi vár, hanem egy kupac pillepalack és szemét.
És ezért kifizetsz 16.000 forintot.
Hát a lóf.szt a s.ggükbe.
A feléért kinyalják a seggem Ausztriában.
Ott még soha nem ugatott le a jegypénztáros. Ott le tudok parkolni normálisan ésatöbbi, ésatöbbi.

ezmagyar 2011.02.01. 12:58:33

@EÖ: Az osztrákok, németek mindig is szorgalmasabbak, dolgosabbak, mondhatni kulturáltabbak voltak nálunk. Nem kell szégyellni, nagyon sok mindent tanultunk tőlük a gazdaság, a gazdálkodás, a közigazgatás, egyáltalán a kulturált viselkedés területén. Nem véletlen, hogy olyan szavaink, mint pucolni, pakolni, spórolni, trógerolni mind a német nyelvből származnak.

Végül is azonban nem lettünk se németté, se osztrákká. Volt erre pár évszázadunk, de valahogy nem ment. :)) Így itthon bosszankodunk az unott eladókon, a pofátlan vendéglősökön. Ausztriában meg irigykedhetünk, hogy minden hibátlan és klassz.(Na azért, amikor Hallstattban fagyott légy volt a pisztrángban, akkor néhány napra megbillent Ausztria iránti rajongásom)

Mindenesetre, ha már annyi mindent jó-rosszul megtanultunk a sógoroktól, akkor átvehetnénk tőlük azt a gyakorlatot, hogy a hazai termékeket (szolgáltatásokat, szakembereket) fenemód megbecsülik. Ők aztán mind előnyben részesítik a sajátjukat. Osztrák almát vesznek, építkezésnél a hazai radiátort választják, még véletlenül sem engednek külföldi mérnöki vagy ügyvédi irodákat tevékenykedni az országukban. Legyenek akár baloldali-liberális bécsiek vagy keresztény konzervatív karintiaiak, a hazait megbecsülik; és ettől is megy náluk jobban a szekér.

szakember58 2011.02.05. 15:18:40

hát sok sületlen állítás ez itt...
90-ben le akartuk rázni a KGST-t a nyakunkról. Így sikerült! lett helyette más. De ki beszél már magyar cementről, konzervről, magyar sörről?
És van pofa ahhoz is, hogy a fejlesztés mintaképéhez odaállítsanak egy szélerőművet akkor, amikor pont a szélerőművekkel termelt energia árának radikális csökkentését tervezi a kormányzat.
Bravó!
Még világszintű termál- és ásványvíz vagyonunkat is viszik a multik.
91-94 közt a privatizációs rendszerekben elkövetett hibák így ütnek vissza.
A Raskó-féle agrárstratégia itt üt vissza. soroljam?
A Vörös Hadsereg kivonulása kenyérgyárakat, konzervüzemeket tett tönkre... Ezzel sem számolt akkor senki.
tovább is van, mondjam még?

Nem mondom...

A jelenlegi helyzet KÖVETKEZMÉNY!
Nem lehet az árral szemben úsztni, hanem azt kell megtanulni, hogy ha sodor az ár, fenn tudj maradni a felszínen!

szakember58 2011.02.05. 16:09:32

...ja, csak egy icipici adalék...
a videó készítője is megér egy-két magyar percet...
érdemes megnézni a weblapjukat, akit még nem ért el a hányinger
süti beállítások módosítása