Infographics

Blog

Csatlakozz te is!

Mi az infografika?

Az infografika több mint egy fénykép, összetettebb, mint egy rajz és sokkal informatívabb, mint az önmagában álló írott szöveg. Célja minden esetben az információközlés. A jó infografika figyelemfelkeltő, informatív, közérthető.

 

Ha van saját infografikád, amit szívesen megosztanál másokkal vagy csak találtál egy izgalmasat, mely másokat is érdekelhet, küldd el nekünk egy rövid bevezetővel együtt: infographicblog@gmail.com

 

Friss topikok

Ki a legidegesítőbb útitárs a repülőn? 2011.11.22. 17:46

A következő kép igen jól kifejezni mit is érez többségében az ember ha repülőre ül és ilyenkor jogosan merül fel a kérdése, hogy tényleg én fogtam ki a legrosszabb helyet? Ti kitől/mitől irtóztok a legjobban a repülőgépen (magát a repülést nem ér írni)!?

 

163 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://infographics.blog.hu/api/trackback/id/tr703403936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thresher 2011.11.22. 22:38:13

Na, a síró gyerek Leszarom Anyukával, az felveri a gyilkosösztönt.

ajatrollah 2011.11.22. 22:50:04

szörcsögő, takonyszipákoló utasok! vér! belek! halál!

hétszűnyű kapanyányimonyók 2011.11.22. 22:51:12

Az a legkellemetlenebb, amikor 8 sorral előtted ül egy nigériai fiatalember, aki a cipőjéből és alsónadrágjából előkotorja egy bomba alkatrészeit.

Amúgy a legkellemetlenebb eddig egy indonéz, csadoros nő volt, aki mellettem ült, folyton a padlóra hányt, kb 1.5 litert összesen és nem is szégyellte magát. Eszébe se jutott zacskót használni vagy elnézést kérni.

Meg a büdös filippínó vendégmunkások, akiket talán két hete nem ért víz.

taecleau 2011.11.22. 22:51:45

az ezzel csak a gond, hogyha a síró gyerek anyukája ül pont mögöttem, akkor hol van az a barom aki hátulról rugdossa nekem a háttámlát?

Thresher 2011.11.22. 22:55:35

@taecleau: Tedd le azt a poharat...

Marrs101 2011.11.22. 23:09:29

Általában az angolok. Rendszerint részegen érkeznek, majd tovább isznak. Ordibálnak, röhögnek, szívják az orrukat. Ha nyert a csapatuk, még jönnek a szurkolónóták is. Ha nem, akkor balhé van. Ne értsetek félre, én is minden alkalommal iszok egy sört a gépen(gyerekes babonaság: repüljön józanul a madár), de azért az angolok nagyon otrombák.

Tigrisa 2011.11.22. 23:43:32

Nekem a csúcs az Air France Párizs-Shanghai járata volt 2008-ban. Évenete - egyéb okok miatt - le kell nyomnom ezt a távot.
A gép valamikor éjfél előtt indult - volna. Bevagoníroztak bennünket a gépbe - kb. 250 kínaival együtt, akik utaztak haza a Holdújév ünnepére. Ha láttatok már Afrikában játszódó filmvígjátékot, amikor tyúkok, kecske, állatketrecek a fedélzetem. Na ez kb. ilyen volt. A csecsemők a gép falán lógtak vászonbugyrokban. Az alapzaj 2000 decibel. A gép fél háromkor szállt fel, mert volt valami probléma. Ergo, három órát álltunk a betonon. Mellettem ült a világ legnagyobb kínaija, 190 magas, 140 kiló és a világ legtermészetesebb dolga volt, hogy övé a két karfa, valamint mindent ami a kis asztalomra került, megfogott és megvizsgált. A térdem 10 centi mélyen az előző ülés támlájába süllyedt - besűrítették a sorokat, a lábam alatt volt egy egy 25x25 cm-es alumínium doboz, amitől nem tudtam a lábam kinyújtani a röpke 10 órás ( + 3 a betonon) út alatt.
A személyzet felszolgálta a vacsit - ilyen sz@rt még életemben nem ettem, majd a felszállás után két órával eltűntek. A leszállás előtt két órával tűntek fel ismét, természetesen kipihenten és élére vasalva. Közben egy búsképű lovag ült egy széken egy zsúrkocsi előtt, amin néhány üveg húgymeleg üdítő volt feltalálható. Ö virrasztott velünk az út nagy részén.
Ja, mielőtt elindultunk a személyzet benyomott két-három flakon fertőtlenítő spray-t az utastérbe. Már csak azt vártam, mikor érünk oda a vágóhídra.
Air France never ever...

zembertelen 2011.11.22. 23:57:21

a PILÓTA!
A katonaságnál reptechnikus voltam és mi készítettük fel a gépeket repülésre (helikopter). Egyszer a dokiknak gyakorlat volt a Balaton felvidéken és a heliknek ügyeletet kellett adni. Az én gépemnek is menni kellett a technikussal együtt. De én hirtelen iszonyú beteg lettem és nem mentem. Még jó, én ismertem a gépet!

dryanal 2011.11.23. 00:03:22

Aki befingik a szendvics előtt, közben

dryanal 2011.11.23. 00:05:15

amugy meg a spanyolok - brekegnek csapatostul muszájból

Tigrisa 2011.11.23. 00:16:40

Bocs, a zárójeles rész elkerülte a figyelmemet. :(
Nem tudom, hogy melyiket válasszam:
a 140 kilós kínait, a 135 cm magas kínai öregasszonyt, aki fél óránként megpróbált megetetni, vagy a tinédzser korú kínai lányt, akinek a világ legtermészetesebb dolga volt, hogy 9 órát aludt a vállamon.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.11.23. 00:22:10

A síró gyerek a top. Oké, az is gáz, ha a szűk helyen nem férek el, de a síró gyereket az anyuval együtt le bírnám lőni. Szerencsére ritkán utazom, és akkor se sokat.

ne most 2011.11.23. 01:21:02

Aki odaül a helyedre és kéri a jegyedet, ha szólsz neki, hogy rossz helyre ült.

Aki megkérdezi honnan való vagy, majd a választ nem érti, mert nem beszél angolul.

Shinjuku 2011.11.23. 04:07:52

Aki a megerkezes utan a poggyaszkiadonal kozvetlenul a futoszalag ele all, hogy meg veletlenul se lassam, mikor jon a borondom... Na azokban forgatnam meg a kest nap mint nap: mintha gyorsabban jonne a borondjuk, vagy jobban latnak onnan.

Shinjuku 2011.11.23. 04:09:53

... Aki fosik a repulestol es ezt ugy probalja leplezni, hogy idiota vicceket mesel es mindent jobban akar tudni... ez jellemzoen magyar anyanyelvu utasokkal szokott megesni a vilag barmely repulojaratan.

Kozi73 2011.11.23. 06:44:16

Vastagnyakú, mindent frankón tudó izomember, aki már másodszor repül, így minden alapja megvan, hogy az először repülő csajának elmagyarázza a repülést.
Az elején mint egy stand-up, de 5 perc után meg már feltérdelél az ülésre, és megütnéd.

Szumi 2011.11.23. 06:53:09

@Tigrisa: Én is járok Kínába - egyszer volt szerencsém( szerencsétlenségem) Air France CDG -PUD járathoz - soha a moha életben többet Franciákkal nem megyek. Számomra is a síró - inkább ordító - kínai gyerek, és a takonyfelszívó kínaiak, akik 12 órán keresztül monstre tudnak harákolni - ezek a legidegesítőbbek. A Hainan-os járatokon a kaját szeretem, szerintem eleve jó a catering - kicsit beszélni kell kínaiul az általában csinos stewardessekhez, onnantól kezdve kánaán - én hátul a catering-room-ban szoktam tölteni az út legalább felét - kávét, teát főzögetek, elvagyok - csak ülni ne kelljen. Landolás után kettő másodperccel a kínaiak fele már a poggyászokkal a kezükben törtetnek a kijárat felé, már ordítva telefonálnak, a dokkolóban már dohányoznak, a poggyászkiadónál csak a maradékból lehet válogatni - a java a kínaiaké... :o)

Faus to 2011.11.23. 07:24:30

1) idióta, kövér, szakállas barom, aki a check-inhez későn érkezik és végigüvöltözi az utat, mert nam kapott helyet a felesége és a gyereke mellé a gépen (természetesen tele volt a gép)
2) a 9 órán keresztül rám köhögő kínai
3) a repülés közben a business-en filmet néző kapitány
4) a business-en kurvára mindent leszaró nagymenő üzletember
5) erősen ittas magyar menősrácok, vállalkozók...stb,stb,stb.

Pumpui 2011.11.23. 07:45:42

@ne most: Lehet, hogy beszél csak nem hallotta még, hogy Hungary. Vagy visszakérdez, hogy éhes vagy? Fuck yeah! :-)

antisocialnetwork 2011.11.23. 08:18:16

Még nem mentem repülővel sehova,de köszönöm nem is akarok.Már.. :)

Jesus4871 2011.11.23. 08:19:11

Aki hisztizik elöl hogy "meggondoltam magam, mégsem akarok ejtőernyőzni!!"Feltartja sort.

topankablog.hu · http://topankablog.hu 2011.11.23. 08:25:26

Az Air France Ázsiába közlekedő járataival nekem is volt egy kis kalandom, ezek szerint nem vagyok vele egyedül. És igen, nálam is a tizennégy órás útra hasfájós csecsemővel érkező szülők kapják a toplistás helyet, nem hiszem el, hogy pár hónapos gyerekkel kell nyaralni indulni. De ha már igen, akkor miért pont oly messzire...

Azokat sem szeretem, akik muszájnak érzik, hogy alkoholt igyanak. Mert az a kis sör ingyen jár a kajához, ezért gyorsan kér belőle még kettőt-hármat, persze csak egy egész sort állít fel, amikor folyamatosan a mosdóba szaladgál. Aki meg nem ismeri a mértéket, teli szájjal röhögve, ordibálva "élvezi" az utat, füldugón keresztül is hallod a nyerítését.

Különdíjban részesíteném az induláskor talpig nyaralósba feszítő emberkéket, ők Hawaii inget és papucsot viselnek, hiába van mondjuk Amszterdamban plusz tíz fok, ők már a célállomás időjárását érzik. Aztán sombreroban ülnek előtted az arcodtól körülbelül három centire hátratolt üléseikben - súlyosabb esetben te ülsz az utolsó sorban, ahol nem mozdítható a háttámla...

fogyókúra 2011.11.23. 08:33:36

Kínai útitársak. Ha a közeledben ül, tuti, hogy végigfingja és az orrát szipákolja egész út alatt. :-(( Naés amint megérkezik a repülő, ő az első, aki törtetve próbál kiszállni, amikor még nincs is nyitva az ajtó. :-(

Egyébként a nagyon kövér utasok, akik azt hiszik, hogy a kövérségük miatt nekik minden jár. A karfák, a nagyobb hely a te károdra stb.

A gyereksírás nem zavar, azt elnyomja a repülő háttérzaja.

Viszont 1x utaztunk úgy, hogy légörvénybe kerültünk, és a szél dobálta kicsit a gépet (de senki nem kenődött a plafonra vagy ilyesmi, annyira szerencsére nem volt durva), de az utasok egy része elkezdett sikítozni. Nem a gyerekek, hanem a felnőttek. Na, az elég szar volt. Végül a sztyuvik mentek oda hozzájuk egyesével és megkérték őket, hogy hagyják abba a sikítozást. :O

Plumper_ 2011.11.23. 08:42:48

ORDÍTÓ, SÍRÓ HÜLYEGYEREKEK! azok a legidegesítőbbek.
tutira mindig van belőlük egy repülőn, kb. mint ahogy minden hányásban van répa.
persze, vmi miatt mindig sírnak és a szájbab@szott / b@szatlan anyukáik nem nyugtatják le őket.
milyen már, hogy kifizetsz sok tízezer, vagy százezer Ft-ot a repjegyre, és ezt kapod cserébe?! (meg ócska kaját, méregdrága italt, 30 cm-es lábteret, állandóan foglalt WC-t stb.)

Zedder 2011.11.23. 08:54:03

@E Triboulet:

"4) a business-en kurvára mindent leszaró nagymenő üzletember"

Ezzel mi a baj? Egyáltalán miért érdekel téged? Proli vagy, vagy mi közöd hozzá, hogy mit csinál a businessen? Egyáltalán mi az, hogy "mindent leszaró"? Repülés közben én is mindent leszarok: előveszem a könyvemet és zenét hallgatok, pontosan mi is lenne a helyes viselkedés szerinted?

Hosszabb járatokon nagy eséllyel nem is látod a businesst, mert akkora nagy a gép. Rövidtávon meg szintén minek kuksolod?

fogash 2011.11.23. 08:55:36

1.) a gyereksírásról a gyerek tehet a legkevésbé. Akinek van sajátja, az tolerálja a másét is.
2.) a tapasztalatlan szülő sem feltétlenül hibás. A stewardess a hibás, akinek TUDNIA KELLENE, hogy a kabin nyomásváltozása nyomja a gyerek fülét, mert nem tud kiegyenlíteni. Ilyenkor az utaskísérőnek kellene javasolnia/utasítania a szülőt, hogy itasson valamit a gyerekkel (nyel=kipattan a füle), vagy adjon neki egy kocka csokit (=nyálat nyel=kipattan a füle).

3.) hosszú útra CSAK ázsiai légitársasággal megyünk, az európaiak (AF, LH, BA...) egy határ fos. Singapore Airlines, Cathay Pacific, Eva Air, SriLankan, Emirates, Thai, mind hibátlan. Turista osztályon is.

4.) takonyszipogás a legidegesítőbb, akárki is csinálja...

Mercel 2011.11.23. 08:57:38

Hello!

A legidegesítőbb az oldalt szinte teljesen betakaró váratlanul beugró reklám, ami miután faszán optimalizált flash szépen be is akasztja a gépet.
Külön aljas, hogy kb. 30 másodperc után indul szinte teljes képernyőn, és a "bezár, X" rész színei úgy vannak kombinálva, hogy még véletlenül se találd meg elsőre..
Biztos megér annyit (így) a reklám, hogy páran a büdös életbe ne jöjjenek ide vissza?
(tudom, hogy nem a blog gazdái készítették a reklámot, de..)

"Frigyes"

Ui.
Programozó lelkületűek figyelmébe;
Vajon mennyi energiát igényelne egy olyan pop up blokkoló ami az időzítve elinduló rétegeken keresné az általában jól elrejtett bezár illetve x "gombot"? - A réteg kezelés önmagában még nem gond, viszont a bezár rész megkeresése miután mindig máshova kerül már érdekesebb..
Mert ha sikerülne akkor gyanítom, hogy a legkeresettebb böngésző kiegészítő válna belőle.

Mad Mind 2011.11.23. 09:01:24

Az ordító gyerek mindent visz. Öreg ázsiai aki végigfingja az utat az nekem is megvolt, pont Air France-on. :)
A kis lábtér még amit nem birok a repülésnél. Térdemet szétnyomja az előttem lévő szék támlája.
Ja meg a köddé váló stewardesseket is utálom, akik felszállás után 2 órával eltűnnek és csak leszállás előtt jelennek, meg és zaklatnak, hogy ne fotózzak. :)

driopios 2011.11.23. 09:02:00

Az a baj igazából, hogy többnyire a "Normal people" is ebből a nyolc altípusból tevődik össze. :(

zati 2011.11.23. 09:05:18

Általában a kétgyerek - leszaromanyu kombó a gáz. Tipikusan a kisebbik üvölt, mint a sakál, a nagyobbik 5 mp-enként dobálja az előtte (vagy mögötte - opcionális, ahol TE ülsz) lévő utas ölébe a játékát. Az lightos esetben plüss, az igati a szögletes kemény...
De nekem a csúcs egy Amszterdam - Budapest járaton: Harmadik szólításra beesik három félrészeg '50-es holland férfi. Mindhárom jólöltözött. Kettő mögénk ül, a harmadik mellénk. Végigóbégatják az utat, mert persze a melletem ülőnak vannak magvas ötletei, amit meg kell osztani kis társaival. De ahelyett, hogy háraülne az üres harmadik székre, óbégat. Gép leszáll, felpattannak. A melletem ülő (már álló) fickó lazán felrakja a cipős lábát az ülésre. Mondom neki: "volna olyan kedves levenni a lábát az ülésről" Néz, "mi?" Mondom: "Vedd le a lábad!" Kérdi: "Miért?" Mondom: "Mert nem a tiéd, a lábadat meg eltöröm."
Levette. Szívesen belerúgtam volna. Az utaskísérő utána odajött, megköszönte. Azt mondja, ők nem vitázhatnak a "kedves" utassal.

Viner Spicli 2011.11.23. 09:09:33

Több megoldás létezik:
1. business class
2. ügyesen kell légitársaságot választani...

zati 2011.11.23. 09:11:29

@fogash: Így van, legtöbben nem is a gyereket b@szatjuk, hanem a hülye öntudatos anyját, akinek NE adjon tanácsot egy utaskísérő. Ahelyett ipodot hallgat, amíg a gyereke bömböl és rugdossa az előtte ülő utas háttámláját.

Amúgy többen jelezték a lábtérben lévő idegen csomagot: én, amikor ott találtam, lazán kivettem, és udvariasan odaadtam az előttem ülőnek, hogy elhagyott valamit. A szabály az ugyanis, hogy az előtted ülő utas ülése alá pakolhatsz cuccot a lábtérbe. Azaz a saját lábad alá.

2011.11.23. 09:12:49

a tapsolók, bár azok inkább viccesek

Polly Pudli Pötty 2011.11.23. 09:19:20

@Szumi és @Tigrisa: vicces, hogy mindketten az Air France-t szidjátok, miközben az kínai utazóközönséggel volt a baj.
Nekem volt szerencsém egy Párizs-Punta Cana járathoz (AF), ahol majdnem mellettem a nagydarab dominikai nő végigkrákogta a 9 órás utat. Ha a gyereke pedig ha éppen nem aludt, akkor rohangált a folyosón. Mondjuk nekem ezért nem jut eszembe az AF-t hibáztatni, inkább a dominikaiakról van meg a véleményem.

A legidegesítőbbek:
- a síró, rohangáló gyerekek
- akik amint leültek, hátralökik a szék támláját és felháborodnak ha megkéred őket, hogy állítsák vissza, mert a szádban van az ülése teteje
- akikre egy egész gépnyi ember vár, mert nem találták meg a kaput
- akik nyaralásból hazafelé jövet legalább 8 zacskónyi szuvenírt hoznak, amit mind betesznek a fenti rekeszekbe, hogy az én 1 db kisbőröndömnek már ne maradjon hely
- amikor a pilóta és a sztyuvik elfoglalják az első sort és kinyújtott lábbal alszanak, amíg egy 180 cm feletti ember nem tudja kinyújtani a lábát

mézescsók 2011.11.23. 09:21:27

Az az utitárs sem rossz, aki retteg a repüléstől és mindenáron beszélgetni szeretne veled!!!
Nálam egyszer az az anyuka vágta ki a biztosítékot, aki kötelességének érezte, hogy az egész utat végig aggódja (férjét és két gyerekét vegzálva), mit tegyen, ha rosszul lesznek. Egyedül a mama lett rosszul. A család csatolt részei élvezték az utat. Én nem.

☉ ☾ 2011.11.23. 09:25:05

Én vagyok a legidegesítőbb, ezért ha figyelek magamra, más már meg sem ingathat a közönyömben.

zati 2011.11.23. 09:28:20

Na, még egy baromarc-típus, akiről majd' megfeledkeztem.

Siet.

Jólöltözött idősebb férfi vagy fiatalabb, '30-40 körüli nő.
Becsekkoláskor húzza maga után a kerekes koffert, rátéve egy másik, a terején egy hátizsák. Vállán laptop táska. Valamilyen rejtélyes módon nem kell poggyászként feladnia, bár amióta automatás check-in van sok helyen, ez igazán nem nehéz.
A beszállás előtt 40 perccel már ott áll a kapunál, rosszabb esetben simán előrepofátlankodik a sorban, mondván siet. Bazmeg, a gépen úgyis mindenki együtt utazik...
Amikor felszállt a gépre, az ülése fölött, előtt, után, szemben, és sok másik tárolórekeszt telepakol. Aztán megnyugodva le is csukja a fedelet, más ne pakoljon oda.
Na, amikor melléül Anyuka a Bömbölő Gyerekkel, akkor visszaad a sors valamit :) .
Aztán leszállunk, fogja a csomagjait (amíg pakol, természetesen mindenki vár a kiszállással), kikocog elsők között, majd anyuval/apuval megpuszilják egymást, és mennek haza. Na, a barom emiatt spórolt 10 percet a többi utas testén keresztül...

KopaszMercis 2011.11.23. 09:32:00

A magyarok... Mikor messzirol hosszabb ido utan jovok vissza... uristen "they make my skin crawl" a legprosztobb legszarabb arc nep mi vagyunk. Foleg akik nyaralasba mennek/bol jonnek.. uramjezus.

Viner Spicli 2011.11.23. 09:32:00

@zati: Simán ki kell pakolni a cuccait, az ölébe rakni és közölni vele, hogy oldja meg máshogy.
Nekem számtalanszor volt ebből már vitám, de különösebben nem érdekelt, ha rugózott...

Viner Spicli 2011.11.23. 09:33:52

@KopaszMercis: susogós jogging, duty free pia ivászat, otthon elkészített böfögtetős paprikás fokhagymás szendvics zabálása felszállás előtt, harsány, kamu útélménymesélés...stb.

Balhé az van 2011.11.23. 09:35:06

A felsoroltakon kívül a legidegesítőbb az, aki a céges repülőutakat szervezi. Szinte soha nem utazik a beosztása miatt, ezért teljes lelki nyugalommal szervez a legolcsóbb dél amerikai, mély afrikai charter szintű társaságokra, természetesen átszállással, lehetőleg olyan szűk áthidaló idővel, hogy ha elsőként kapnád meg a poggyászod, a géped sem késik egy másodpercet sem, akkor is csak sprintelve tudnád elérni a másik gépet. Még szerencse, hogy legtöbbször azok is késnek.
Ezen kívül imádom még a sztrájkokat és a nagy nemzeti ünnepeket is főleg, ha a reptéri szálló tele, és a váróban kell lehúzni azt a fél napot.

zati 2011.11.23. 09:35:49

@Viner Spicli: A business jó ötlet, de nem mindig megoldás - turistaként családdal soknak a turista osztály sem olcsó. Céges úton (sokan utazunk így) általában a céges policy kizárja a business class-t az európán belüli járatokon, pozíciótól függetlenül.

A "jól kell légitársaságot választani" - ez igen. Ez működik. Nekem mindig. Vannak tipikusan sok tahót szállító járatok, és vannak inkább normálisakkal repülők. Persze, kivétel mindig lesz. Olyan járatot kell keresni, amin kevés a magyar és kínai utas, mert azok a legszörnyűbbek. Nekem a legjobb a CSA volt. Prágai átszállásaal bárhová el lehet jutni, és egyik náció számára sem frekventált.

zati 2011.11.23. 09:37:44

@Viner Spicli: Tetszik. Az ülésalápakoló-lábtértolvajjal simán megcsinálom.

BarkácsBarbie 2011.11.23. 09:37:52

egyszer velem előfordult, hogy a mögöttem ülő gyermek nemcsak sírt, hanem folyamatosan ütötte a fejemet. szülőket persze nem zavarta. priceless.

Viner Spicli 2011.11.23. 09:39:59

@zati: igazad van teljesen ;)
Nekem EgyptAir és egyéb egzotikus légitársaságok váltak be... Az emberek félnek tőle. Mindig van valami akciójuk...
CSA tippet köszi, ránézek

KopaszMercis 2011.11.23. 09:42:19

@Viner Spicli:
Ezekszerint mi mindig egyutt ugyanoda utazunk? :D Van meg a szalvettaba csomagolt majkremes szendvics, amibe beleazik a szalvetta es csak kurvaanyazva lehet rohogve tudtara adni a fel utazokozonsegnek...

Amugy a legprosztobb ciganysag, ha ugyanezt a brigadod felrakod egy fapadosra

Faus to 2011.11.23. 09:52:42

@Zedder:
1) proliként jópárszor utaztam már business-en, sőt first-ön is
3) rosszul fogalmaztam, nem mindent leszaró, hanem inkább tróger bunkó, aki úgy beszél a személyzettel, mintha a seggéből rántották volna ki, és ráadásul egy 8-10 órás úton egy ilyet kapsz magad mellé a business-en. Hidd el proli barátom, idegesítő tud lenni: felszállásig folyamatosan pofázik, utána a kibaszott gépén kalimpál, közben szörcsög, szürcsöl, csámcsog, izeg-mozog (természetesen felnőtt ember létére) stb...ezt persze meg lehet kapni a sima economyn is.
Lehet, hogy te olvasol és zenét hallgatsz, példás viselkedés.
A business maximum kényelmet és plusz szolgáltatást tud adni, de az ilyen szarjankókat sajnos nem lehet kiszűrni onnan sem.

123456789123456789 2011.11.23. 09:54:38

-landolásnál tapsolás
-már felszállás előtt kicsomagolni az alufóliából a rántotthúsos szendvicset/sültkolbászt (hogy megy át securityn?)
-2-3 sorral fentebb ülővel "beszélget"
a fentiek a magyarokra jellemzőek

Polly Pudli Pötty 2011.11.23. 09:58:57

A fokhagymás-büdös kaját már felszállás előtt kibontogatás nem csak magyar szokás, egyszer egy holland párhoz volt szerencsém... ha jól emlékszem, reggel 6 óra körül lehetett, még most is felfordul a gyomrom, ha rágondolok milyen szag terjengett a gépben.

Bellagio 2011.11.23. 10:00:27

Transzatlanti jaratot vegiguvolto gyerek. Siman fizetnek tobbet egy gyerekmentes jaratert. Beszallaskor mindig azon rimankodom, hogy csak a kozelembe ne.

Plumper_ 2011.11.23. 10:00:48

@KopaszMercis: én ilyenkor előveszem valamelyik idegen nyelvet, amelyiket beszélem, és nem vagyok magyar. (idehaza meg néhány egyéb miatt nem vagyok magyar, vagy nem vállalok közösséget sz@rjankókkal)

@BarkácsBarbie: nincs olyan probléma, amit ne lehetne megoldani egy termonukleáris töltettel.

@Viner Spicli: a dutyfree, ami drágább minden másnál, akkor olcsóbb 1 dollárral, ha egyben veszel 20 db (karton) cigit, 10 liter viszkit, 2 kiló csokit...kib@szott gáz.

Faus to 2011.11.23. 10:01:27

@topankablog.hu: AF-nek vannak "belföldi" járatai, amik 8-9 órát, sőt 12-őt repülnek (Guadeloupe, Martinique, Francia Guayana, Réunion, St.Martin). Ezeken elég sűrűn előfordulnak kisgyerekes utasok, akik hazalátogatnak Fro-ból. A kellemetlenséget az is tetézi, hogy pl. a 747 classic gépek székezése egészen 508 személyig megy (ment), azaz kurva zsúfoltak. Igazad van, minek kell ilyen kisgyerekekkel repülni ennyit, de messze van a hazájuk és menni akarnak. Nem úgy vannak vele, hogy leszaladnak másfél óra alatt Debrecenbe, vagy Mislocra...

KopaszMercis 2011.11.23. 10:07:33

@Plumper_:
Azert a latvanyosan HANGLIST beszelo, magyaroktol magat tavolpozicionalo alfoldi, akirol leri, hogy olyan videki amugy, mint a gemeskut, is meger egy miset...

Nem azt mondom, hogy te ilyen vagy, de a tipust eszembe juttattad.

Tigrisa 2011.11.23. 10:10:32

@miertfoglaltmindennick?:
A kínai utazóközönség olyan, amilyen. Sokat nem tehetsz ellene. Az Air France-t sem ezért szidtam, hanem azért, mert nem marhavagoni körülmények között szeretném eltölteni azt a tizenpár órát. Utaztam már ugyanebben a viszonylatban az Austrian Airlines-szal (a legjobb volt, nem értem miért szüntették meg), a KLM-mel és British Airways-szel is - ez utóbbiban nagyon kellemesen csalódtam. Ezek a légitársaságok azon voltak, hogy enyhítsék a fent említett kellemetlenségeket, ami nyilván nem az ő hibájuk. Az AF azonban nonszensz volt. Szeretek repülni, de életemben nem örültem így, amikor leszállhattam egy gépről.

Nohát 2011.11.23. 10:14:01

A legidegesítőbb az a beképzelt, mindent jobban tudó magyar faszi, akinek fogalma nincs arról, hogyan működik a gyerek, a magáét is lepasszolja a kölyök anyjának, hogy kezdjen valamit vele ha már megszülte, amúgy erőszakos és agresszív barom, antiszociális állat aki odáig nem jut el, hogy senki sem örömében tartózkodik egy légtérben vele, és akit amúgy pofán kell baszni, hogy rájöjjön, hogy nem vele kezdődik és fejeződik be a világegyetem.

Arentiro 2011.11.23. 10:19:21

Kanadai járaton "menekül" nagycsalád közepén ülni?

A támlát ledöntők ellen van egy jól bevált módszerem: a térdem és a támla közé beteszem a vaskos fedélzeti reklám-könyvet a nyomás egyenletes elosztása érdekében, és ellentartok mikor hátra akarja dönteni. Nem kis munka, de nem kell sokáig, mert hamar "rájönnek", hogy a szék mechanikája valószínűleg "elromlott", nem lehet hátradönteni, és tovább nem próbálkoznak.

A zajongók ellen: füldugó. A viaszosra esküszöm, de van akinek a műanyaghabos jön be. Felőlem haldokolhat is mellettem, azt sem hallom.

suzeee 2011.11.23. 10:26:26

Siro gyerekeket szido kedves kommentelok... nem egyszer utaztam repulon kisbabaval, marmint sajattal :) Az ember nem azert utazik gyerekkel, mert nincs jobb hobbyja, hanem, mert nem akar tobb napot kocsikazni es ne adj isten meglatogatja a nagyszuloket. Sajat tapasztalatom, hogy a sajat gyerekeim a legjobban felszallas kozben tudnak elaludni, biztos elringatja a gep burrogese, a gondok ott kezdodnek, ha egy kedves utastars elkezdi csapkodni a poggysztartot, hogy elovegye elemozsiajat, torkaszakdtal rohigcsel a szomszedjaval stb, gyerek felebred. S ilyenkor normalis szulo eseteben a legrosszabbul pont a szulo erzi magat, aki probalja kitalaln, hogy hogy nyugtassa meg a gyereket. Aztan ez is sikerul elobb utobb, utana kezdenek alt kellemes hangerovel beleszolni az utaskiserok a hangosbemondoba stb. Az se konnyiti meg a helyzetet, hogy fel-leszallasnal megvannak az eloirasok, hogy a gyereket is hogy kell bekotni, nem tudsz felallni vele, szoval ha akkor kezd el sirni, annal nehezebb helyzet nincs is. Mindezekmellett, ha az ember hosszabb utra megy, kifizeti a 75%os jegyet a picinek altalaban, hogy legyen sajat szeke, szoval kb pont olyan joga van sirdogalni, mint a tobbieknek bofogni, horkolni, rohogni stb. Szerintem azert egy figyelmes szulot, azert mert van gyereke, nem kene rogton megkovezni. Sot talan ezek a gyerekek olyan felnottkent fognak felnoni, akik hozzaszaknak az utazashoz, megtanuljak kicsi koruktol fogva, hogy mi az etikett egy repulogepen. Szerencsere azt latom kulfoldi ismeroseimen, hogy inkabb csak mi magyarok vagyunk ilyen antiszocialisak, masoknak a legtermeszetesebb, hogy emberek koze beleszamit egy kisbaba is, akinek szinten vannak jogai, s vele jar, hogy sajnos neha sir is.

En azoktol vagyok kibukva, akik nem tudnak a helyukre ulni. Miert olyan nehez beazonositani egy szeket?

Na meg a tolakodo, otromba emberektol.

Na meg akik ahogy leultek az arcomba toljak a szekuket, mintha nem tudna, hogy ahogy elindul a gep, vissza kell allitania.

Polly Pudli Pötty 2011.11.23. 10:29:00

@Tigrisa: bár én nem vagyok olyan tapasztalt utazó, de nekem eddig a mélypont a Travel Service volt. 2 órás úton még csak elviselem, hogy bunkók a sztyuvik, hogy láthatóan gyűlölik a munkájukat, hogy végighallgathatod a privát csevegésüket arról, hogy csoda, hogy repül a gép, mert annyira szar állapotban van, hogy annyi alkaltrész kiesik belőle, hogy abból egy új gépet össze lehetne rakni. Ez 2 órás útnál még csak elmegy, de az, hogy a 12 órás úton te a "megtűrt" legyél, aki 2x1,5 deci víznél ne kérj többet, ne nyomogasd az őt hívó gombot, pláne éjjel ne, mert aludna, na az már felháborít.
Nekem az AF-on mondjuk nem volt bajom a kajával, isteni sajtokat ettem, ha meg két étkezés között megéheztem, kértem mézes kekszet. Bármikor mentem a sztyuvikhoz, mindig kedvesek voltak és kaptam, amit kértem. De lehet, hogy én vagyok szerencsés/igénytelen.
A földi kiszolgáló személyzettel annál több bajom volt, egyébként az is megérne egy posztot.

Mad Mind 2011.11.23. 10:32:59

@suzeee:
Ja joga van bőgni, ahogy a többi utasnak is lenne, mégse üvölt a legtöbb utas, mindig csak pár.
Az, hogy a külföldiek meg jobban elviselik a gyereksírást az baromság. Nem mennek panaszkodni, neked, de azért csendben utálnak téged. De csecsemővel utazni akkor is baromság. Ne próbáld megmagyarázni, hogy szükség van 10+órás utazásokra csecsemővel.

Polly Pudli Pötty 2011.11.23. 10:33:27

@Tigrisa: na tessék, beírtam egy csomó okosságot válaszként, erre eltűnt :(

Viner Spicli 2011.11.23. 10:34:42

@Plumper_: csak azért iszik duty free piát, mert a házit nem engedik át a securityn. Azt még becsekkolás előtt/közben megissza a spanjaival.
Szatmári szilva szagúan érkezik a felszálláshoz... majd erre jön rá a fokhagymás kolbász ;))))

Zedder 2011.11.23. 10:39:21

@Mad Mind: "Ne próbáld megmagyarázni, hogy szükség van 10+órás utazásokra csecsemővel."

Pedig sok agy nem kell hozzá, hogy rájöjj, ezen emberek nagy része nem poénból utazik a gyerekkel. Érted, külföldi kiküldetés, családlátogatás, akármi... Ha megszületett a gyerek, akkor 5 éves koráig el se hagyja a várost, vagy WTF?

Mondjuk én is rühellem a kisgyerekek ordítozását, de attól még el kell viselni, mert te is kerülhetsz hasonló helyzetbe.

KopaszMercis 2011.11.23. 10:41:37

@Zedder:
vigyen magával pályinkás kenyeret és mák teát...

123456789123456789 2011.11.23. 10:44:04

@suzeee: nem veled és a hozzád hasonlókkal van baja szerintem a legtöbbnek (már aki alapból nem gyűlöli a gyerekeket) hanem a nemtörődöm/leszarom,csinálj amit akarsz szülőkkel

suzeee 2011.11.23. 10:45:10

@Mad Mind: 10+ oras utakkal nincs sok tapasztalatom, egyszer voltam ilyenen gyerekkel, ami raadasul ejszaka repult, es a gyerek aludt vegig. No problam. Kiveteles alkalom volt, akkor eljuthattunk egy olyan helyre ahova amugy nem biztos, hogy tobbszor el fogok jutni, ugyhogy megkockaztattam, hogy inkabb utaljanak. :) Ezen kivul europan belul utazunk csak masfel-ketesfel oras utakon. Azt is azert mert idonkent hazalatogatunk kishazankba. Nem mondom, hogy sirjon a gyerek egesz uton, azt se hogy feltetlen el kell rangatni a gyereket mindenhova,de sajnos neha elkerulhetetlen 5-10 perc sivalkodas. Es ennyi erovel a gyereket ki se kene vinni a hozbol, mert valakinek a lelki bekejet ne adj isten megzavarja a sirasa. Ki kene tiltani a kisbabakat a buszokrol, vonatrol, metrorol, szallodakbol... stb

Plumper_ 2011.11.23. 10:45:18

@Viner Spicli: közben minden más nemzethez tartozót lehord, ócsárol, lenéz és gyűlöl, és hőbörögve döngeti a mellét, ő mekkora magyar, hogy kib@sztak vele 20.000 éve folyamatosan.
példás viselkedés.

@Arentiro: a viaszos füldugó a tuti, igen.

@KopaszMercis: az a H-English?

@suzeee: de hogy a nagy barna büdös lóf@szban lehet, hogy kötelezően minden járaton van egy bömbölő kisgyerek + öntudatos anyuka?! vagy csak 100 emberből biztosan van 1 csecsemő, ez a statisztika, átlag..oké.
a figyelmes szülőkkel nincs gond, csak akik hagyják szaladgálni, ordítani, dobálni a kölkeiket.

suzeee 2011.11.23. 10:49:21

@123456789123456789: Nem is vettem magamra :) Csak probaltam megertetni vele, hogy nem csak nem torodom szulok vannak a vilagon. S szornyu, hogy egyik oldalrol haborog mindenki, hogy nem szuletik eleg gyerek, de a masik oldalt hunyaszkodj meg, hogy van gyereked, es meg el is akarsz utazni valahova...

Nohát 2011.11.23. 10:53:37

Megy a busongás, hogy fogy a magyar, meg, hogy ki fogja fizetni a nyugdíjadat, közben meg ilyen gyerekellenes megszólalások vannak. Ostoba faszok vagytok, hogy nem fogjátok fel, hogy a gyerek nem miattatok sír, hanem panaszkodik, hogy nem jó neki. Te nem ordítasz, mert az anyád valahogy a fejedbe verte, hogy tini korodra már nem szép dolog, de egy kisbaba máshogy nem tud beszélni. Az anyja meg nem fogja senki kedvéért agyonverni/leszedálni/szájátbetömve mellbeszorítani.

Az ilyenek mint neked kívánom, hogy áldjon meg a sors egy olyan kölyökkel, aki hangosabb az átlagnál. Bár ahogy elnézem a mostani hozzállásodat, a kölyködet épp abba az irányba fogod majd nevelni, hogy szarjon le mindenki mást, és ordítson ha kell valami neki. Élvezd kispofa, neked való lesz.

Polly Pudli Pötty 2011.11.23. 10:56:49

@suzeee: szerencsére vannak már szállodák, akik csak 14 év feletti vendégeket fogadnak :)

@Plumper_:
"a figyelmes szülőkkel nincs gond, csak akik hagyják szaladgálni, ordítani, dobálni a kölkeiket."
Ott a pont!
Nem értem, hogy miért nem lehet megtanítani egy gyereknek, hogy cipővel nem állunk fel az ülésre (nem csak repülőn, hanem metrón, buszon sem) és nem rugdossuk a mellettünk ülőt a sáros lábunkkal. Ha meg csúnyán nézel a gyerekre, még az anyja van felháborodva.

Tigrisa 2011.11.23. 10:58:46

@miertfoglaltmindennick?: :)
Nyilván aktuális személyzetfüggő is a dolog, de azért valahol minősíti magát a légitársaságot is.

Támlások: Az üléstámla azért hátrahajtható, hogy hátra lehessen hajtani. :) A nagyobb baj az, hogy az ezzel kapcsolatos kultúra hiányzik. Pl: Nem vágjuk úgy hátra, hogy a mögöttünk lévő asztalkáról minden leröpüljön, ha kaját hoznak állítsuk fel - úgysem lehet fekve enni, vissza nem akkor hajtjuk ha jóllaktunk, hanem ha a mögöttünk lévő sem eszik már, stb. Nyilván egy rövidebb repülőutat ki lehet bírni felhajtott támlával is. Ezeken a járatokon általában nem is működik ez a funkció.

Bellagio 2011.11.23. 10:59:23

A csucs az az anyuka volt, aki a folyoso elejen allva egy oraig azzal volt elfoglalva, hogy arra vigyazzon, hogy a folyoso elejetol a vegeig uvoltve rohangalo gyereke be ne verje valamilyet. Kozben pedig Szuz Maria mosollyal kereste az egyutterzo tekinteteket, hogy "ugye milyen edes az en csoppsegem?".

Az ilyeneknek annyira nincs szocialis erzekuk, hogy csak akkor veszik eszre, hogy ezt talan nem kene, amikor leuvoltik a fejuket. Akkor persze az az illeto a bunko.

Pipas 2011.11.23. 11:01:14

Egyszer a kettővel mellettem ülő nő megszoptatta a gyerekét, megböfiztette, majd leszedte róla az összefosott pelenkát és odaadta a személyzetnek, hogy csináljanak vele valamit. Olyan döglesztően büdöset még soha nem éreztem, percekig kétesélyes volt, hogy elokádom -e magam vagy nem.

Ráadásul ez egy különösen érdekes járat volt, mert ha jól emlékszem 8 gyerek (nem mind pelenkás korú) volt a gép farkában pár soron belül. Amelyik nem sírt az visongott.

És nem fapados volt, nem is magyarok voltak, nem is kínaiak vagy ilyesmi, teljesen kultúrált európai járat volt, csak nem volt szerencsém. :-(

Nohát 2011.11.23. 11:04:16

@Bellagio: ha lenne gyereked, akkor talán tudnád, hogy a kissrácokat nem arra tervezték, hogy egy helyben üljenek. Így van ez még akkor is, ha neked nem tetszik. A gyerekek teste ordt belülről, hogy mozgass! Így erősödik és ügyesedik.

Van az anyja, aki ezt tudja. Hosszú a repcsiút, és kb választhat, vagy hagyja a gyereket szaladgálni egy kicsit, és így megnyugszik, vagy helyben tartja, de akkor ordítás lesz. Választja a szaladgálást, mert az csendesebb, és lehet aludni tőle. Közben szépen néz rád, hogy ne haragudj, nem rosszat akar, csak foglalkozik a sráccal.

És vagy te, antiszociális barom, aki mindebből semmit sem tud, fogalma nincs a gyerekről, csak a saját végtelenül önző szemszögéből néz ki a világra és akkor lenne a legjobb, ha nem lenne kölyök egyáltalán. Talán veled kellett volna kezdeni, vagy azt gondolod, hogy te olyan kurva jó gyerek voltál?

Pipas 2011.11.23. 11:05:50

@Nohát: "Ostoba faszok vagytok, hogy nem fogjátok fel, hogy a gyerek nem miattatok sír, hanem panaszkodik, hogy nem jó neki."

Hát nem tudom, én egy csöppet sem szoktam elgondolkodni azon, hogy miért sír a kölök, semmi közöm nincs hozzá. Ha viszont nem jó neki valami, akkor szerintem a szüleinek kellene felfogni, hogy "nem jó neki" és nekik kellene tenniük valamit. Miért a többi utas gondolkodjon azon, hogy miért is sír a gyerek?

Nohát 2011.11.23. 11:11:42

@Pipas: senki nem kért tőled semmit, el vagy tévedve. Aki odáig nem jut el, hogy a gyerek miért sírhat, attól alapból nem vár el senki semmit gyerekügyileg, mert tudatlan vagy.
A te dolgod elviselni a helyzetet, mert ha hiszed ha nem, nem te vagy a legrosszabb helyzetben még akkor se, ha füldugóval kell üldögélned a visongó srácok miatt.
A gyerekeknek a legrosszabb akiket belepréselnek egy mozgásszegény környezetbe, időről időre lekötöznek, hogy a kezén kívül mást nem tud mozgatni, minden zúg-búg körülötte, idegen és rossz szagok vannak és a körülötte lévő felnőttek csúnyán néznek rá.
Csak épp az a csipet együttérzés, a mások helyzetébe való belegondolás hiányzik belőled is, ami miatt ott tartunk ahol.

☉ ☾ 2011.11.23. 11:14:50

@Nohát: "ami miatt ott tartunk ahol. " - te tényleg itt tartasz?

Plumper_ 2011.11.23. 11:18:12

@Pipas: ilyenkor az a teendő, hogy az kisgyerekes anyukák/párok MÖGÖTT szállsz be a repülőbe, és ahová ülnek, na te attól a legtávolabb ülj. természetesen fapados járatról van szó, ahol nincs helyjegy.
Írországban kiugróan sok csecsemő és kisgyerek él, ír repülőkön tehát hatványozott a jelenlétük.

@Bellagio: így kell visszanézni: kepfeltoltes.hu/111123/arc_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
:-D

gsc 2011.11.23. 11:18:29

Mögöttem is ült a múltkor egy székrugdosó kisköcsög. Szóltam az anyjának de az csak átnézett rajtam. Egy alkalmas pillanatban lefektettem az ülést. Ufff-mondta és megszűnt a rugdosás. :)))

Egyébként az igazi taplók azok akik totál lefektetik az ülést és nem hajlandók egy kicsit sem előrébb állítani mikor szólsz. Én sem vagyok apró de azért a mai székekben el lehet férni. Ami még zavar, ha valaki mosdatlanul büdös. És ezen nem azt a testszagot értem ami egy 20 órás repülőút után majdnem normális.

Gyereksírás zavaró, de nem akaszt ki, majd abbahagyja. A dagit meg rendszeresen, finoman de udvariasan vissza kell rugdosni az ülésébe és nincs gond. Senki nem akar betegen utazni, ez van, el kell viselni. Akit meg zavar a horkolás az nézzen filmet vagy beszéljen pszichológussal.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 11:20:15

@Mad Mind:

A sok ökörrel együtt neked se kellett volan megszületni. Mert te is sírtál. Persze a szüleid prolik voltak így nem tudtál repülni.

A csecsemő nem elválasztható az anyától. Ha az anya repül, a gyerek is repül. 2-3 éves korban már opció az otthon hagyás, de addig nem.

Ezek a megnyilvánulások csak abból fakadnak, hogy a magyar társadalomban nincsenek gyerekek, az emberek elszoktak ezektől a dolgoktól. DE EZ NEM NORMÁLIS! Az a normális, ha egy családban van 3-5 gyerek, egy lépcsőházban 20-30 gyerek, akik sírnak rosszalkodnak, futkosnak. Igen a repülőn is. 10 - 18 órás út alatt nem lehet a gyereket végig csöndben, nyugton tartani. Ők ugyanúgy részei egy EGÉSZSÉGES társadalomnak, mint te. Amit tesznek az teljesen egészséges és normális. Az abnormális az itteni reakció.

Ezek a megnyilvánulások egyszerűen betegesek.

Ez alól csak a valóban neveletlen gyerek/szülő a kivétel, aki tehetne valamit az utastársak zavarása ellen, de nem teszi.

Az, hogy egy gyerek fokozottan zavarja az utastársakat elsősorban a légitársaságok hibája, akik egyszerűen nem gondolnak a gyerekre. Lehet kérni persze cot-ot (amolyan mózeskosár), de ezek a barmok közvetlenül a monitor/kivetítő alá rakják, ami folyamatosan be van kapcsolva. A gyereknek esélye sincs aludni. Az ember a folyosón sétálva próbálja elringatni a már hullafáradt gyereket, ahol meg azért cseszegetnek mert útban vagy. Ebből persze a mi esetünkben az utastársak nem vesznek észre semmit, mert a gyerekek csöndben vannak végig, de a szülőknek baromi kimerítő egy 24 órás utazás alatt.

LiberAll 2011.11.23. 11:20:17

@Mercel: Van olyan Adblock plus alaból fent van nálam a FF-on. :)

Pipas 2011.11.23. 11:23:08

@Nohát: Lapozz vissza szépen, olvasd el újra-és-újra, hogy ki mit írt, mit írtak az emberek a "leszarom anyukákról", mit írtál te, mit írtam én, a többszöri olvasásra majd talán eljutsz odáig, hogy miről van szó. Ósszefoglalom:

(1) Sokan leírták, hogy útálják amikor a gyerek üvölt, anyuka meg leszarja.
(2) Te leírtad, hogy mindenki "ostoba fasz", mert nem érti, hogy a gyerek miért üvölt.
(3) Én leírtam, hogy azért *elsősorban* a szülőnek kellene tudnia, hogy miért üvölt a kölke.
(4) Leírtad, hogy "tudatlan" vagyok, nincs bennem "együttérzés" és, hogy nekem csak egy dolgom van, hogy "elviseljem" a szituációt.

Forgasd még ezeket a gondolatokat egy kicsit a fejedben hátha összeáll a kép segítség nélkül is. Hiszen te nem vagy "ostoba fasz", "tudatlan", benned van "együttérzés" és a "mások helyzetébe való belegondolás" sem hiányzik belőled, ami megmagyarázza, hogy nem miattad tartunk "ott ahol".

Lille havfrue 2011.11.23. 11:23:54

200 kilós útitárs, akinek még egyszer fel kellett tápászkodnia, mert sikerült a férjem mellé cserélnem helyet. Egy szörnyű KLM -es hongkongi járat volt. Vissza pedig egy álom a Cathay-vel: nyomtatott étlap a választékkal, ajándék papucs és fogkefe, háttámlába épített monitor csomó filmmel és játékkel. Ég és föld.

Pipas 2011.11.23. 11:25:21

@Plumper_: Jah, csak nem szoktam fapadossal utazni.

Mondjuk általában a gyereksírást is megúszom, de ez az egy alkalom mondjuk húzós volt. Mármint amit írtam, hogy valahogy 6-8 gyerek közt találtam magam. :-)

na__most__akkor 2011.11.23. 11:32:20

Hunglish? Esetleg hanglis? Ja, ikh ferstée.

--------------------
Van valami jó szó, vagy kifejezés azokra, akik ékezet nélküli magyarok?

Na, én azokat utálom mint a SZARt. Repülni se kell, hogy találkozzunk ilyenekkel. Itt is van egy pár...

A Leander-tölgyi M-Bear 2011.11.23. 11:32:23

eddigi legkeményebb egy Montreal-Frankfurt volt, ahol a volt valami arab család kisgyerekkel, akik nem használtak pelenkát. 2x fosott össze mindent a kis rohadék, 2 fújták tele az utasteret a stewardess-ek valami szagtalanítónak gondolt wc-spray-vel, amitől konkrétan behánytak páran az epicentrumban. nem vagyok túl érzékeny a szagokra, messze is ültem, de kemény volt.
leggagyibb Alitalia, ahol business-en egymilliós repjegyért szakadt ülésen ülsz, és a sztyuik átlépik a szőnyegre esett szalvétát.
legjobb British Airways, bár elég korlátozott útvonalakon járok, a már említett Emirates, Singapore AL és társaival nincs tapasztalatom.
utasból szerintem azért a magyar a legidegesítőbb, mert értjük a sok szar dumát. kedvencem egy Keflavik - Budapest volt, ahol az egyik sokat látott utas Bp-re érve kinézett az ablakon és elkezdte paráztatni a többieket, hogy baj van, ez kényszerleszállás lesz, mert ez bizony Bécs, nem Ferihegy.

Pipas 2011.11.23. 11:35:13

@'it's cool to know nothing': "Persze a szüleid prolik voltak így nem tudtál repülni."

"Az a normális, ha egy családban van 3-5 gyerek, egy lépcsőházban 20-30 gyerek, akik sírnak rosszalkodnak, futkosnak."

Helyesbítés: az a normális egy *proli* családban, hogy 3-5 gyerek van, 20-30 egy lépcsőházban. Mondjuk mindig vicces, hogy az prolizik a legjobban, aki éppen kikapaszkodóban van. :-)

Nohát 2011.11.23. 11:36:20

@Pipas: kár magadra venni az összes bejegyzést, amit írtam. Kinek nem inge. Ha ostoba fasznak érzed magad, hát legyen.
Neked azt írtam, hogy nem kell belegondolnod, hogy miért sír a kölyök, nem a te dolgod. A te dolgod az, hogy megértsd a helyzetüket és viseld el. Ez a legtöbb és egyben a legkevesebb is.

Másrészt talán feltűnik, nem azért haragszom, hogy szóvá teszik a szaros pelenkát, meg az ülésrugdosós kölyköket, az alap, hogy a szülő foglalkozzon a srácaival és ne hagyja őket vandálkodni. Amin bepöccenek mindig az, hogy jönnek a beszólások a síró kisgyerekek miatt, olyanoktól akiknek lövésük nincs a gyerekekről. A gyerek ugyanúgy része a közösségnek mint bárki más. Ha nekiáll valaki ez miatt szívózni, az ostoba fasz. Nem kell egyetérts, mindenki rájöhet, ha a saját kölykét cipeli végig a világon, mert amúgy van két opciója:
1. gyereket anyjával bezárja a szobajukba, hogy ne zavarjanak senkit
2. vállalja az antiszociális beszólásokat és nekiindul a világnak
ennek alesete az, ha a zutazás nem elkerülhető.

odamondó 2011.11.23. 11:37:01

-olaszok: élből ülés fekvőbe döntve közben ordibálva végig út végéig -> füldugó

-síró gyerek: általában kussolnak aztán süllyedés megkezdésénel elkezdődik a fülnyomás, nálam is -> füldugó

-magyar: füldugó!!!

-angol: ők hely függőek, ha vidéki városba repülsz vagy fapados repülőn Gatwick Luton ilyenek akkor tuti a parasztot fogod ki. Lufthansán Heathrowra viszont elég korrekt normális angolok repülnek.

-ír család: füldugó!

-német: kussol nem zavar viszont azt soha fel nem tudom fogni ha át akarja magát tuszmékolni valahol akkor miért nem nyitja ki a száját? Soha egyikse?

-középső széken ülő 200+ kilós hájas emberke: bunyó! És Michael O'Learynek (Ryanair CEO) volt igaza őket meg kell adóztatni a halálba.

aztán még van sok más is de így hirtelen ennyi ezeken se húzom igazán fel magam csak jobb lenne nélküle :)

Pipas 2011.11.23. 11:44:00

@Nohát: "kár magadra venni az összes bejegyzést, amit írtam"

Azt vettem magamra, ami előtt a nickem volt.

"olyanoktól akiknek lövésük nincs a gyerekekről"

Ne spirázd túl, ezt a szakértelmedet. Nem atomfizika, évezrede csinálják a legelmaradottabb vidéken is.

A gyerek üvölt, valami baja van, a szülőnek kellene valamit csinálnia, vagy legalább *megpróbálni* valamit. Így van ez az pattintott kőkorszak óta.

Aki nem próbálja meg megnyugtatni a gyerekét, az antiszociális. Repülőn olyat, hogy beszóltak volna a gyereksírás miatt az utasok, olyat nem is láttam.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 11:44:15

@Pipas:

El vagy tévedve kispajtás. Sok gyerek a lumpen proliknál ÉS a felső középosztályban van.

Pont a proliknál van egy gyerek hidrogénezett, szoláriumozott anyukával, aki maga után rángatja a plázában az ordító, követelőző, neveletlen gyerekét, aki a Mészárszék nevű főhőst akarja a játékboltból. Neki is azért van gyereke, mert mégis hogy néz ki az ha egyáltalán nincs. Magadra ismersz?

Picsasereghajtó 2011.11.23. 11:44:33

@Nohát: "A gyerekeknek a legrosszabb akiket belepréselnek egy mozgásszegény környezetbe, időről időre lekötöznek, hogy a kezén kívül mást nem tud mozgatni, minden zúg-búg körülötte, idegen és rossz szagok vannak és a körülötte lévő felnőttek csúnyán néznek rá."

Akkor nem csak az utastársaknak, de a gyereknek is jobb, ha nincs repülőre rakva. Kutyát se lehet repülőre vinni, én a 3 évesnél fiatalabb gyerekek reptetését is megtiltanám.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 11:46:11

@Nohát:

Annival helyesbítenék, hogy a gyerek a LEGFONTOSABB része a közösségnek. Aki ezt nem érti, ott nagy baj van.

gsc 2011.11.23. 11:46:15

@odamondó:

-repülőgép: ATR-42 320 : füldugó :))

Pipas 2011.11.23. 11:47:46

@'it's cool to know nothing': "El vagy tévedve kispajtás. Sok gyerek a lumpen proliknál ÉS a felső középosztályban van."

Jah, 20-30 a lépcsőházban mi? A felső osztályokra tényleg jellemző mi? Ugyan, ne erőlködj már...

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 11:49:57

@Pipas:

Komoly gondok vannak nálad. Azt írtam, hogy ez lenne a normális. Nem azt, hogy ez van. Éppen te bizonyítod, hogy a panelben nálatok az egy-gyerekes model dívik (lásd előbbi hozzászólást)

gsc 2011.11.23. 11:51:11

Az utitársak akik összehugyozzák a WC-t és nem törlik fel utána...

Pár nemzeti légitársaság nálam emiatt a csak elkerülhetetlen esetben utazunk velük hosszú távon listán van.

odamondó 2011.11.23. 11:51:58

@gsc: múltkor cseregépként egy ATR-42őt küldtek mondom ez hangos lesz és meglepődtem, mert nem volt durva. A Saab 2000 nagyságrendekkel brutálisabb vagy mondjuk annó repültem MD-80al :D na abban utolsó sor: have fun.

Ja és ha füldugó: Alpine FlyFit :)

Nohát 2011.11.23. 11:53:11

@Pipas: nem akarok azon ügyködni, hogy mit veszel magadra, legyen a te dolgod. A gyereknevelés meg nem atomtitok, igaz, ellenben annak se kellene titoknak lenni, hogy hogyan kell viselkedni egy olyan szélsőséges szituációban, amikor pár száz embert összezsúfolnak néhány órára úgy, hogy gyakorlatilag minden, általában működő társasági szabályt felrúg az az egy tény, hogy egymás szájában vagyunk. A gyerek "kezelését" meg hagyd a szülőre, kb az érti a leginkább. Beszólni, erősen kimutatni a nemtetszésed... őszintén, nem bunkó dolog?
Ha pedig még nem volt szerencséd ahhoz, hogy milyen utazni egy kisbabával, akkor egyrészt nem értem miről beszélgetünk, másrészt próbáld ki, akár kölcsön gyerekkel. De sokkal egyszerűbbnek gondolom - nem csak neked címezve - hogy ha nem bunkó mód, elutasítóan, de inkább megértéssel lennénk a gyerekek iránt. Tök egyszerű.

Nohát 2011.11.23. 11:56:44

@Dönekszt sztop iz nyugati rélvély sztésön:

"Akkor nem csak az utastársaknak, de a gyereknek is jobb, ha nincs repülőre rakva. Kutyát se lehet repülőre vinni, én a 3 évesnél fiatalabb gyerekek reptetését is megtiltanám."

A gyereknek sokkal jobb, ha nem viszik repülőre, egyetértek. Te meg biztosan nem tudsz egyetlen olyan helyzetet sem mondani, amikor erre mégis szükség van. De mégis jobb lenne, ha elhinnéd, hogy a szülők nagy többsége nem azért viszi a kölykét reptetni, hogy a gyereket illetve az utastársakat kínozza. Ha nem hiszed el, majd az élet megtanít, ha felnősz.

Pipas 2011.11.23. 12:01:31

@'it's cool to know nothing':

"Azt írtam, hogy ez lenne a normális. Nem azt, hogy ez van."

Nem, nem azt írtad. Ezt írtad:

"Az a normális, ha egy családban van 3-5 gyerek, egy lépcsőházban 20-30 gyerek, akik sírnak rosszalkodnak, futkosnak."

Tehát nem "lenne a normális" hanem "az a normális". Márpedig a "normális" jelentése, "megszokott", "elterjedt", "szokásos".

"Éppen te bizonyítod, hogy a panelben nálatok az egy-gyerekes model dívik"

Miért rugózol folyamatosan a "panel", meg a "lépcsőház" meg "proli" dolgokon? Fáj, hogy onnan jöttél? Ha már itt tartunk, akkor én paraszti sorból származom, nem vagyok "proli", soha nem is voltam. Ha lennék akkor sem paráznék annyira mint te. :-)

meszi 2011.11.23. 12:02:56

@Zedder: ezt úgy hívják jobb helyeken, hogy kultúra, ha beléd is szakadt volna egy kicsi, tudnád, hogy nem megyünk mások agyára, csak azért mert megtehetjük meg mert olyan kedvünk van.

a faszodat se kapod elő és rántasz rá csak mert be láttál a stewi hasáig a dekoltázsán keresztül, azt majd otthon. Ugyanígy a gyereksírás is a négy fal közé való, tartogasd otthonra kedves Gyerekes Anyuka, a kutya fasza se kiváncsi a gyereked artikulálatlan, monoton üvöltésére.

Pipas 2011.11.23. 12:05:22

@Nohát: "Beszólni, erősen kimutatni a nemtetszésed... őszintén, nem bunkó dolog?"

Ki mondta itt, hogy "beszólt, erősen kimutatta a nemtetszését"? nem nagyon olvastam ilyet.

"Ha pedig még nem volt szerencséd ahhoz, hogy milyen utazni egy kisbabával, akkor egyrészt nem értem miről beszélgetünk, másrészt próbáld ki, akár kölcsön gyerekkel."

Itt most általában a másik oldalt képviselik sokan, azok, akik nem a babával utaznak, csak "elviselik" a gyereksírást. Erről beszélünk (már ha tényleg nem értetted volna). Nem a kismamablogban vagy többségben, hanem egyéb utasok közt kisebbségben.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:12:41

@Nohát:

A gyerekek nem részei az emberi társadalomnak? (merthogy ugye a kutyák nem)
Miért ne repülnének?

Ennek kellene a legtermészetesebb dolognak lennie. Már husonéves koromban is meglepődve találkoztam a világ túlsó végein is olyan holland turistákkal, akik néhány hónapos gyerekkel végig hátizsákozták a világot. Azt gondoltam, hogy majd én is ezt fogom tenni. Sajnos ennél kevesebb az időm, de azért viszem őket mindenhova, ahova csak lehet.

Ezért aztán nem is lesznek olyan szűklátókörű gyökerek. És érdekes módon soha egyetlen egy normális embert sem zavartak.

Eleve a tengerentúli járatokon mindenki egyszerre alszik, amikor elsötétítenek. Ilyenkor a gyerekek is alszanak, vagy filmet néznek.

Amikor meg mindenki ébren van, akkor meg hagyni kell egy kicsit őket körbemászkálni. Oda is mennek emberekhez, rámosolyognak, azok visszamosolyognak... Van aki az ölébe veszi őket. Elveszni nem tudnak, hagyni szoktam őket, hogy ismerkedjenek. Ez le is köti őket, nem rosszalkodnak.

Rövid úton persze nem szabad fegyelmezési gondnak lennie.

meszi 2011.11.23. 12:17:05

@Nohát: minek viszi a kibaszott kölykét felnőtt embereknek szánt programra? pl repülés de lásd még: koncert,sportesemény,vásárlás

szervezze úgy az életét az ilyen, hogy a kölykét rá tudja bízni másra, vagy ha ez nem megy, akkor meg csináljon már vele valamit baszod, valium, pálinka tökéletes az ilyenre

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:18:50

@Pipas:

Paraszt létedre nem sokat tudsz a paraszti társadalmakról.

Nem kell panelban laknod ahhoz, hogy proli legyél. Elég hozzá már a szűklátókörűség is.

Nohát 2011.11.23. 12:20:43

@Pipas: ahogy visszaolvasom, te valóban nem írtál olyasmit, hogy beszólsz, ez inkább csak átszüremlett a többi beszólásból. Olyan meg elhangzott, hogy a kisgyerekek maradjanak inkább otthon ill más beszólások, ezeket hadd ne kelljen kigyűjteni.

Ebben a kontextusban épp azzal van bajom, hogy itt oldalak vannak. A te oldalad azok akik nem gyerekkel, a másik meg azok akik gyerekkel utaznak. Pedig a gyerekek ugyanúgy a csapat tagjai, mint te. Ha elkezded őket kiválasztani, akkor épp ilyen alapon én téged választalak ki, mint antiszociális faszit.
A repülőn úgy általában elviseljük egymást, még ha magunkban szitkozódunk is, mert dagadt, mert büdös, mert stb. De a gyerekekkel szemben nem szabadna így viselkedni. Messze vannak még attól, hogy tudjanak viselkedni, bár ahogy látom ezt senki nem kétli. Inkább az jön elő, hogy azok a hülye szülők. Basszus, igazán szeretném látni a nagyhangúakat pár kölyökkel együtt utazni.
Amikor te hanyatt dőlve esetleg azon pörögsz, hogy miért nem fogja be az átkozott kölyke pofáját már végre, közben fogalmad nincs, hogy miért utaznak, miféle gondokkal vannak, miért nincs esetleg lehetősége más módon utazni, netán a gyereke viselkedés zavaros, vagy más betegsége van, netán nem volt ideje kaját venni a terminálban, vagy szomjas a gyerek, a vizet elvették, a személyzet még nem hozott semmit, szóval semmi infó.
Csak annyi, hogy fogja már be a pofáját. És ez végtelenül önző dolog.

meszi 2011.11.23. 12:22:22

@'it's cool to know nothing': erről a pedofília jut eszembe...

azért mert neked kurva jól esik a dolog, nem biztos (biztos nem) esik jól a puruttyának, hogy olyan dolgokat kell csinálnia amit a felnőtt ember élvez

azt hiszed a holland kiskölyök ettől több lett, hogy "látta" a világot 1 évesen? bazmeg úgyse emlékszik majd rá? Te emlékszel valamire 3-4 éves korod előttről? nem hinném. azok a dolgok amik akkor történnek, mintha nem is lettek volna. Ilyen idős korban a szarháziak dolga, hogy feküdjenek a hátukon és emésszenek, meg anyjuk arcába fossanak, minden ettől eltérő tevékenység felesleges és nonszensz.

Nohát 2011.11.23. 12:23:30

@'it's cool to know nothing': szerintem félreérted amit mondok. Nem azt mondtam, hogy a gyerekeknek nem kellene repülni, hanem azt, hogy nem épp a legideálisabb helyzet számukra a repcsiút. Nem kell egyetértened.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:27:08

@Nohát:

Felötlött bennem, hogy valyon honnan szereztek az itt gyerekeket kényelmetlenségi forrásnak feltüntetők kellemetlen élményeket.

Akárhogyan töröm a fejem, de a sok száz repülőutam egyikén sem tudok felidézni ilyet. Csak arra tudok gondolni, hogy vagy a fapadosokon, vagy a charter járatokon lehettek ezek, azokkal ugyanis nem utaztam még. Ott el tudom képzelni, hogy az utazóközönséggel van inkább a gond, akár gyerekkel, akár gyerek nélkül utaznak.

Nohát 2011.11.23. 12:29:20

@meszi: mindenkinek jobb lenne, ha az eddig felsoroltakat a saját gyerekeden adnád elő. Nem minden génvariációért kár.

meszi 2011.11.23. 12:30:43

@'it's cool to know nothing': az lehet, de inkább maradjanak láthatalanok. Mint a szennyvíztisztítás: anélkül modernkori civilizációnk sehol nem lenne, mégse rakják be a szennyvíztelepeket a városok közepére, és mutogatják büszkén, hogy "EZ ITT AZ EGYIK LEGFONTOSABB LÉPÉS A CIVILIZÁLT TÁRSADALOM FELÉ!"

remélem értesz:)

meszi 2011.11.23. 12:32:17

@Nohát: gratulálok, a személyeskedésig már eljutottunk

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:33:02

@Nohát:

Ó hát egy rakás ilyen dolog van. Pl. amikor az orvos beoltja őket. Az sem nagyon ideális az ő szempontjukból, azt sem nagyon kedvelik.

Ez csak szocializáció kérdése. Van aki a Bp.-ről a Balatonra sem tudja elvinni a gyerekét, mert már Martonvásárnál ordít. Az enyémek simán, és rendszeresen elviselik a 12 órás kocsiutat is. Élvezni nem élvezik, de nem hagynák ki, mert tudják mi vár rájuk utána. Amíg még nagyon kicsik, addig meg nem is érdekli őket. Ami viszont tényleg érdekli őket, és amit imádnak: ha a szülőkkel lehetnek. Bárhol, bármikor.

Bellagio 2011.11.23. 12:33:39

@'it's cool to know nothing': 2011.11.23. 12:27:08

Rosszul gondolod, ugyanis en peldaul nagyreszt kontinensek kozotti jaratokon utazom es a rossz tapasztalataim elsosorban azokrol szarmaznak.

Mindenki kibir 2-3 ora gyerekbombolest, de nem 13-at b+.

Szerintem itt elsosorban azokra az anyukakra panaszkodik mindenki, akik nem hogy csititani probalnak a gyerekuket, hanem mosolyogva probaljak utastarsaik hallgatolagos beleegyezeset kieroszakolni a semmit-sem-teszek ellene hozzaallashoz. Amugy az ilyen naiv szende szuzek szohasznalata tipikusan a pocaklako, amitol a viz kiver. Es ezek basszak tele a kozossegi oldalakat a gyerekes kepeikkel.

Nohát 2011.11.23. 12:35:31

@meszi: akár még bocsánatot is kérnék, ha lenne valaki a másik felén akitől lehetne. De aki váliumot adnak a kölyköknek, vagy letiltaná őket a "felnőtt" programról, mint a repülés... attól minek.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:37:40

@meszi:
ugye hát kinek mi...

Ha 5-7 éves kor előtti dolgok nem számítanának, akkor beszélni sem tudnál. Nem a konkrét élmény a lényeg, hanem az együttlét, a tapasztalás. Ez mind beépül. Igen vannak emlékeim 3-4 éves koromból. Ezek mind hasonló szituációhoz kötődnek.

Egyesek szerint 7, mások szerint 11 éves korra kialakul az ember személyisége. És akkor már késő változtatni.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:42:02

@Bellagio:

Ha egy csecsemő 13 órát bömböl, akkor ott más gond van; pl. beteg és az anya keveset tud tenni ellene.

Nekem soha nem volt ilyen élményem.

Nohát 2011.11.23. 12:42:16

@'it's cool to know nothing': ez már más téma, nem az, hogy ki a legelviselhetetlenebb repülőtárs.
Az én srácaim is szeretnek utazni, de épp a repülőút elviselhetetlensége miatt választjuk inkább az alternatívákat. Kocsi + Autozuggal sielni menni remek dolog, lehet rohangálni, vonatban aludni, vagy most nyáron kocsi + hajó nyaralni. Így legalább a többiek idegeit is kíméljük.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:45:41

@meszi:
Te láthatatlan voltál gyerekkorodban? (mint a szennyvíztisztítás)

Szüleid is így áltak hozzád? Nna született itt nekünk ez a gyerek. Baszki zajos is, büdös is... Vidd már ki anya az erkélyre és csukd be után az ajtót, nem hallom Kádár elvtársat a tévében!

Zedder 2011.11.23. 12:48:55

@meszi: "ezt úgy hívják jobb helyeken, hogy kultúra, ha beléd is szakadt volna egy kicsi, tudnád, hogy nem megyünk mások agyára, csak azért mert megtehetjük meg mert olyan kedvünk van."

Hülyegyerek, megnézted, hogy mire válaszoltál, vagy csak épp az én nevemre volt kedved kiböfögni magad? Fogd már fel, hogy az esetek nagy részében nem azért repültetik a csemetéket, mert "olyan kedvük" van. Hanem mert nem akarják pl. egy évig egyedül hagyni, ha hív a kötelesség egy másik országba vagy kontinensre...

De persze gondolom ezt is kimagyarázod, hogy minek akkor elmenni, mikor itt a gyerek és még csodaszép a magyar valóság is, aki lelép az mind hazaáruló, ugye?

Nohát 2011.11.23. 12:51:31

@Bellagio: lehet, hogy nem közismert a dolog, de van az úgy, hogy az a legjobb, ha nem reagálsz a gyerek viselkedésére. Ha a gyerek olyat csinál, amit nem díjazol, nem akarod, hogy csinálja, akkor az egyik legjobb módszer ha teljesen közömbös maradsz. Ezáltal nem adsz visszacsatolást a srácnak, akinek viszont az egyik legkedvesebb elfoglaltsága, hogy a szülője összes figyelmét birtokolja. Ergo ha nem reagálsz, akkor a gyerek előbb utóbb abbahagyja.
Nehéz lehet kivülállóként ezt így értelmezni, és nem azt akarom mondani, hogy minden anya, aki le se szarja mit csinál a kölyke az épp az aktív figyelemmegvonás technikáját gyakorolja, de ez is benne lehet a pakliban.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:51:38

@Nohát:

Rövid úton amúgy sem szabad, hogy gondot okozzon egy gyerek. Az egészséges csecsemő frissen tisztába téve, megetetve elvan az egész út alatt. Felszállásnál, leszállásnál egy kis víz/tea a nyomáskülönbségek miatt. Ennyi.

Hosszú úton viszont már művészet. A európai személyzet sem igazán partner. Ázsiaiak jobban tudják még, hogy mi a gyerek: először őket szolgálják ki, apró játékokat adnak, egy kis mosoly, elviszik őket megmutatni, hogy hol készítik elő az ételt... 12 órás út már el is ment.

gsc 2011.11.23. 12:57:06

@odamondó: Én a Cimber airrel repültem ezzel a csodával, lehet hogy kevesebb volt benne a szigetelés, de a Dánok már tudták mert ahogy meglátták a gépet már kotortak is a táskájukban. :D

topankablog.hu · http://topankablog.hu 2011.11.23. 13:00:22

@E Triboulet: Persze, ilyen esetekben toleráns is vagyok, de amikor skandináv apuka és anyuka láthatólag nyaralni indul Thaiföldre, akkor nem biztos, hogy meg tudnak hatni... :)

Pipas 2011.11.23. 13:15:05

@Nohát: "Ha a gyerek olyat csinál, amit nem díjazol, nem akarod, hogy csinálja, akkor az egyik legjobb módszer ha teljesen közömbös maradsz."

Noh, te is nagy szakértő vagy, meghajlok előtted.

"minden anya, aki le se szarja mit csinál a kölyke az épp az aktív figyelemmegvonás technikáját gyakorolja"

Az utastársaknak pedig javaslom, hogy az averzív kondícionálást (népies nevén "jó nagy maflás") alkalmazza az anyukával szemben. ;)

Hatékonyabb igyanis mint az "aktív figyelemmegvonás". ;)))

Nohát 2011.11.23. 13:21:19

@Pipas: röhöghetsz rajta, nem az a cél, hogy meggyőzzelek, csak ez is lehet egy oka annak, ha egy anyuka úgy tesz, mintha nem történne semmi.
Neked nem kell ezt csinálni, újra és újra büntetheted a kölyködet, ha valamit nem úgy csinál ahogy te szeretnéd, meg lesz annak is az eredménye. A különbségekről meg valszeg hallani sem akarsz.

Pipas 2011.11.23. 13:30:25

@Nohát: "ez is lehet egy oka annak, ha egy anyuka úgy tesz, mintha nem történne semmi"

Jah, lehet. Az is lehet, hogy földönkívüli idegenek akik még nem tudják, hogy hogyan kell feltűnés nélkül beilleszkedni. Meg az is lehet, hogy az anyuka egyszerűen leszarja hogy mit csinál a kölyke.

Occam beretvája alapján szerintem idegenek. :-)))

Nohát 2011.11.23. 13:36:47

@Pipas: lehet :) idevágó szakirodalom: Marslakó a mostohám

Nohát 2011.11.23. 13:45:58

@Pipas: ha most még hülyeségnek is hat, majd azért jusson eszedbe, ha netán a hisztis gyerekeddel szemközt állva azon járatod az eszed, hogy mi a fenét csináljak, üssem agyon, vagy ne üssem agyon. Keress rá a figyelemmegvonásra, fogsz találni olvasnivalót. Sőt, még kutyákra is jó!

Pipas 2011.11.23. 13:56:09

@Nohát: Jah, láttam a vonatkozó south park részt. :-)

fogash 2011.11.23. 14:36:36

finoman fogalmazva is az jut eszembe, hogy szakadt volna benn a feje az anyja p*csájában az összes baromnak, aki szerint a gyereket 5éves koráig otthon a pincében kell tartani, nehogy véletlenül emberek közé keveredjen. Mivel most már a kisebbik is 5 éves és a 3 órás repülőutat simán lenyomta egy hangos szó és futkosás nélkül, sajnos nem lesz szerencsénk egyikőtökkel sem találkozni egy repülőn, ahol ezt személyesen is kifejthetném.

Mondom ezt úgy, hogy a nagyobbik lányom két éves korára több, mint 100.000 repült kilométeren volt túl. Csak mert DK-Ázsiában dolgoztam és évente 2x jöttek haza anyával látogatóba, meg persze amerre jártunk. Sose volt gond, mert mindig éjszakai járatra foglaltam, este 11kor felszállt, ettünk, evett a gyerek, aztán végigaludta a 11 órás út hátralevő részét.

Illetve 1x volt baj, egy HKG-BKK-DUB útvonalat repülő gépen mi csak a HKG-BKK etapot repültük (4ó), a leszállás előtt-közben a lányom ordított és nem tudtuk megitatni, nem fogadott el csokit sem. A sírás felkavarta a gyomrát és ügyesen lehányta az ülést, meg a mellettünk ülő hölgyet (aki ment tovább Dubaiba, bár láthatóan nem dubajozni).

Gyors takarítás az utaskísérők segítségével, aztán leszállás-kiszállás. A hölgy utána még 6 órát utazott a diszkrét babahányás-szagban, de az összes szabadkozásunk ellenére (igen, cikinek és kínosnak éreztük a helyzetet, bár a legkevésbé sem tehettünk róla) közölte, hogy semmi baj, neki is van 4 gyereke, ismeri a helyzetet...

Mondjuk ha egy öltönyöst taccsol el a gyerek, az más szitu lett volna, elismerem.

Pipas 2011.11.23. 15:10:03

@fogash: "finoman fogalmazva is az jut eszembe, hogy szakadt volna benn a feje az anyja p*csájában az összes baromnak, aki szerint a gyereket 5éves koráig otthon a pincében kell tartani, nehogy véletlenül emberek közé keveredjen."

Nélküled is jobb lenne a világ...

kitiltott bögre 2011.11.23. 15:41:15

én sokat repültem az Aeroflottal illetve a Vojszka PVO-val.sosem volt gyerek a fedélzeten,csak egy átkozott őrmester aki állandóan azt ordította hogy"ugorj,szarzsák mert megnyúzlak"!
ja és kurvahideg volt a gépen,a catering meg az amit a kulacsodban vittél magaddal...:)

Bartoki 2011.11.23. 16:59:14

@Mercel: Addig örüljünk amíg még van Flash, mert addig egy sima flashblock pluginnal minden flash blokkolható :)

Amit mégis meg szeretnél nézni, arra külön kattinthatsz, vagy felveheted a site-ot listába.

Deviszont ha majd mindent áttesznek HTML5-be, akkor mi lesz? :) A fene se tudja meddig fog tartani mire a böngészőkbe arra is beépítenek egy blokkolást...

hallari 2011.11.23. 20:39:13

@Mercel: "Mert ha sikerülne akkor gyanítom, hogy a legkeresettebb böngésző kiegészítő válna belőle. " Nem kell gyanítanod, van ilyen. Mozilla / AdBlocker plugin. Több magyar listával, kiváló. Ehhez még használom a Sunbelt Firewall reklámblokkolóját, ami - mivel fizetős - egész extrém tiltásokat tud kezelni. Néha ki is kell kapcsolni, hogyha egy regelés vagy képletöltés vagy kommentkezelés nem indul, annyira jól blokkol.

hallari 2011.11.23. 21:11:47

@Pipas: "Helyesbítés: az a normális egy *proli* családban, hogy 3-5 gyerek van, 20-30 egy lépcsőházban. Mondjuk mindig vicces, hogy az prolizik a legjobban, aki éppen kikapaszkodóban van. :-)
" Pedig tényleg jobb lenne, ha minden magyar családban lenne legalább 3 gyerek, hidd el, sokkal egészségesebb lenne a mentalitás és a társadalom szerkezete is.

hallari 2011.11.23. 21:29:00

@kitiltott bögre: Akkor te vagy a legszerencsésebb ezek szerint. :DD

Mad Mind 2011.11.24. 08:52:32

@Zedder:
Tudod a család titeket is meglátogathat. A gyerek semmit pozitívat nem érzékel az utazásból csak a negatívat. Szóval igen, 3 éves korig teljesen felesleges egy gyereket vinni akárhova.
De ha már mindenképpen táskaként magaddal akarod cipelni a gyereket, akkor tedd autóval. A sűrű megállásokkal tarkított utazás sokkal kevésbé megterhelő egy csecsemőnek, mint 10 plusz óra a repülőn és a reptéren.

Mad Mind 2011.11.24. 08:53:57

@fogash:
Gratulálok, még szerencse, hogy szaporodtál.

Mad Mind 2011.11.24. 09:05:52

@'it's cool to know nothing':
T3e is bekaphatod:D
Érdekes sokan meg tudják oldani, hogy ne kelljen a gyerekkel repülőre ülni. Persze én vagyok a proli, mert nem zavarom a többi utast a kényszerösszezárás alatt. Mivel semmit se tudsz rólam és én se rólad, ezért nyugodtan kiindulhatok abból, hogy te is egy proli vagy, aki mindenkinél okosabb és beszól mindenkinek, aki szerinte nem jól viselkedik, ezzel nagyobb paraszt mindenki másnál. :)
Válaszolhatsz nyugodtan, az internet előnye, hogy lazán figyelmen kívül lehet hagyni az ilyen tudálékos barmokat mint te.

Mad Mind 2011.11.24. 09:17:30

@suzeee:
Hány éves volt a gyerek? Mert nem e 3 felettiekkel van a probléma, hanem a csecsemőkkel. Nem zavarnak a rohangászó gyerekek, mert velük tud rendesen foglalkozni a szülő, ők meg tudják mondani mi a bajuk. Meg én is voltam repülőn rohangászó gyerek. :)
Egy csecsemő csak sírni tud, és mivel egy repülőn kb minden tudja zavarni, ezért folyamatosan tud sírni és nem lehet megnyugtatni. Amúgy nem csak az utasoknak, hanem a szülőknek is sokkal nagyobb megterhelés csecsemővel repülőzni.
Mondjuk mi lehetőleg autóval megyünk Európában is, mert sokkal nagyobb élmény a gyerekeknek, ha megállhatnak, ha látnak valamit vagy kiszállhatnak bármikor, ha már nagyon unják magukat. Mondjuk mi sohasem egy nap alatt akarunk odaérni, hanem betervezünk egy éjszakát hogy ne kelljen több ezer kilométert lenyomni egy nap alatt. Mindenkinek sokkal jobb a hangulata. :)

suzeee 2011.11.24. 09:30:48

@Mad Mind: Szia, a gyerkoc akkor 8 honapos volt es epp Japanba tartottunk, szoval ez egy kiveteles eset volt, mint irtam. De amugy nem is volt semmi bonyodalom az uton. A tobbi esetben europan belul utazunk, skandinavia-Mo, mivel kulfoldon dolgozunk. Az ut 3400km lenne kocsival, vagyis kb 3 nap, es nem kirandulas a cel, hanem tomegkozlekedes. El kell jutni A-bol Bbe. Hidd el, jo persze biztos nem mindenki, de en mondjuk mindent megteszek, hogy a repulout nekunk is meg az utastarsainknak is a leheto legkellemesebb legyen. Es az az igazsag, hogy ezt a problemakort leginkabb otthon hallom felmerulni, errefele a legtermeszetesebben veszik a gyerek jelenletet. De nem csak az utazasban, de akkor is mikor az ember munkaba all stb. Lehet, hogy szivuk legeslegmelyen a pokolba kivanjak a kisgyerekes anyukakat, de nem hinnem.

suzeee 2011.11.24. 09:35:14

@Mad Mind: Ettol a tragikus tenytol eltekintve, hogy van kis gyerekem es felulok vele a repulore, maximalisan tolerans vagyok utastarsaimmal, nem zavarom oket. Tudom hova kell ulnom, nincsennek orias kezi poggyaszaim, nem rugom hatra a hattamlamat. Utaztam mar uzleti uton, kirandulason stb, es egyeb apropokbol. Ultem turistaosztalyon, de businessen is. Szoval abszolut tudom milyen az erme masik oldalan lenni. :)

Nohát 2011.11.24. 13:20:31

@suzeee: nekem épp ettől a bocsánatkérő hangsúlytól emelkedik a szemöldököm. Mindegyik megszólaló ebben a topikban vélhetőleg anyától származik, valószínűleg gyerek is volt, meg csecsemő is, és biztosan nem az utolsó néhány évben jöttek rá a kisbabák, hogy ha bajuk van, sírni kell. Magyarán amin kiakad az illető, az ugyanaz, amit őkelme is művelt egy pár éve. A viselkedése antiszociális, mert nem képes elfogadni, hogy a rajta kívül eső dolgok nem a saját kedve szerint történnek, és nem tudja tiszteletben tartani a többi embert. Gyanítom, hogy nem csak a síró kölyköknek szól be az ilyen, de kb mindennek, ami nem tetszik neki, lévén épp az a skill kellene oda is, mint emide. Nem a kölyköket kellene kivonni a repülőből, hanem az ilyen beszólókat, menjenek kocsival, ahol majd nem zavarja őket az, hogy másnak is van élete.

suzeee 2011.11.24. 13:46:34

@Nohát: Nyugi, abszolut egyet ertek. S tovabbra is lelki nyugalommal fogok repulon utazni kis csaladommal. :) Csak probaltam vizionalni, hogy anyukak nem biztos hogy kedvtelesbol rangatjak a repulon a gyerekeket. S valoszinuleg pont azert utazik a masik is repulon, mint o. Szerencsere mas orszagokban nem szokott ilyen problemakor felmerulni, sajnos mi magyorok ilyen magunknakvalo, undok, szocialisan erzeketlen nep vagyunk.
De azert tamogatom, hogy a szocialisan erzeketlen nepcsoportnak csinaljanak kulon child free jaratokat, es akkor nem pusztulnanak bele abba a ket oraban, amikor elofordulhat melletuk egy gyreksiras.

Nohát 2011.11.24. 14:26:27

@suzeee: én nem általánosítok, és egyáltalán nem gondolom, hogy minden magyar ilyen, mert akinek van gyereke, és nem a pincében neveli, annak kell, hogy legyen tapasztalata ilyesmivel, és ha nem gyökér, akkor remélhetőleg felködlik a tapasztalat benne, amikor mást lát küzdeni a nyughatatlan kölykökkel a fedélzeten.

suzeee 2011.11.24. 14:31:23

@Nohát: de erre jott a reakcio, hogy miert kell vinni a kisbabat repuloutra, ugyis csak sirni fog.. s ezt magyaraztam el, hogy nem feltetlen kedvtelesbol repulget az ember kisbabaval.
Nem minden magyar ilyen, de altalanosan azert szerintem elmondhato, hogy eleg nyugos egy nep vagyunk :)

Nohát 2011.11.24. 14:36:07

@suzeee: hogy nyűgösek vagyunk-e, nem tudom. Remélem, hogy nem. Én legalábbis nem :)

suzeee 2011.11.24. 14:37:33

@Nohát: akkor legkozelebb veled utazom :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.12.05. 14:18:50

Mindig van legalább egy idegesítő utastárs, bármelyik járaton.

XCat 2011.12.12. 11:28:20

@suzeee: Jó, utazz vele. Velem ne.

A legtöbb anyuka valahogy az istennek sem képes felfogni, hogy attól még hogy ő széjjelrakta a lábát, ez másnak nem a legcsodálatosabb istenteremtménye lesz, pláne ha egész úton visít.

Ha már másra nem vagy tekintettel, legalább a gyerekre lennél, akinek kibaszottul fáj a nyomáskülönbség, és attól ordít.

Mi indokolja egyébként, hogy muszáj gyerekkel repkedni? Nem jut babysitterre, vagy nincs nagymama? Esetleg repülővel jársz dolgozni napi viszonylatban?

B-rocker (törölt) 2012.10.23. 10:27:11

Miért nem lehet a gyerekeket egy hangszigetelt inkubátorban altatva szállítani?
süti beállítások módosítása