Infographics

Blog

Csatlakozz te is!

Mi az infografika?

Az infografika több mint egy fénykép, összetettebb, mint egy rajz és sokkal informatívabb, mint az önmagában álló írott szöveg. Célja minden esetben az információközlés. A jó infografika figyelemfelkeltő, informatív, közérthető.

 

Ha van saját infografikád, amit szívesen megosztanál másokkal vagy csak találtál egy izgalmasat, mely másokat is érdekelhet, küldd el nekünk egy rövid bevezetővel együtt: infographicblog@gmail.com

 

Friss topikok

Ki a legidegesítőbb útitárs a repülőn? 2011.11.22. 17:46

A következő kép igen jól kifejezni mit is érez többségében az ember ha repülőre ül és ilyenkor jogosan merül fel a kérdése, hogy tényleg én fogtam ki a legrosszabb helyet? Ti kitől/mitől irtóztok a legjobban a repülőgépen (magát a repülést nem ér írni)!?

 

163 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://infographics.blog.hu/api/trackback/id/tr463403936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mad Mind 2011.11.23. 10:32:59

@suzeee:
Ja joga van bőgni, ahogy a többi utasnak is lenne, mégse üvölt a legtöbb utas, mindig csak pár.
Az, hogy a külföldiek meg jobban elviselik a gyereksírást az baromság. Nem mennek panaszkodni, neked, de azért csendben utálnak téged. De csecsemővel utazni akkor is baromság. Ne próbáld megmagyarázni, hogy szükség van 10+órás utazásokra csecsemővel.

Polly Pudli Pötty 2011.11.23. 10:33:27

@Tigrisa: na tessék, beírtam egy csomó okosságot válaszként, erre eltűnt :(

Viner Spicli 2011.11.23. 10:34:42

@Plumper_: csak azért iszik duty free piát, mert a házit nem engedik át a securityn. Azt még becsekkolás előtt/közben megissza a spanjaival.
Szatmári szilva szagúan érkezik a felszálláshoz... majd erre jön rá a fokhagymás kolbász ;))))

Zedder 2011.11.23. 10:39:21

@Mad Mind: "Ne próbáld megmagyarázni, hogy szükség van 10+órás utazásokra csecsemővel."

Pedig sok agy nem kell hozzá, hogy rájöjj, ezen emberek nagy része nem poénból utazik a gyerekkel. Érted, külföldi kiküldetés, családlátogatás, akármi... Ha megszületett a gyerek, akkor 5 éves koráig el se hagyja a várost, vagy WTF?

Mondjuk én is rühellem a kisgyerekek ordítozását, de attól még el kell viselni, mert te is kerülhetsz hasonló helyzetbe.

KopaszMercis 2011.11.23. 10:41:37

@Zedder:
vigyen magával pályinkás kenyeret és mák teát...

123456789123456789 2011.11.23. 10:44:04

@suzeee: nem veled és a hozzád hasonlókkal van baja szerintem a legtöbbnek (már aki alapból nem gyűlöli a gyerekeket) hanem a nemtörődöm/leszarom,csinálj amit akarsz szülőkkel

suzeee 2011.11.23. 10:45:10

@Mad Mind: 10+ oras utakkal nincs sok tapasztalatom, egyszer voltam ilyenen gyerekkel, ami raadasul ejszaka repult, es a gyerek aludt vegig. No problam. Kiveteles alkalom volt, akkor eljuthattunk egy olyan helyre ahova amugy nem biztos, hogy tobbszor el fogok jutni, ugyhogy megkockaztattam, hogy inkabb utaljanak. :) Ezen kivul europan belul utazunk csak masfel-ketesfel oras utakon. Azt is azert mert idonkent hazalatogatunk kishazankba. Nem mondom, hogy sirjon a gyerek egesz uton, azt se hogy feltetlen el kell rangatni a gyereket mindenhova,de sajnos neha elkerulhetetlen 5-10 perc sivalkodas. Es ennyi erovel a gyereket ki se kene vinni a hozbol, mert valakinek a lelki bekejet ne adj isten megzavarja a sirasa. Ki kene tiltani a kisbabakat a buszokrol, vonatrol, metrorol, szallodakbol... stb

Plumper_ 2011.11.23. 10:45:18

@Viner Spicli: közben minden más nemzethez tartozót lehord, ócsárol, lenéz és gyűlöl, és hőbörögve döngeti a mellét, ő mekkora magyar, hogy kib@sztak vele 20.000 éve folyamatosan.
példás viselkedés.

@Arentiro: a viaszos füldugó a tuti, igen.

@KopaszMercis: az a H-English?

@suzeee: de hogy a nagy barna büdös lóf@szban lehet, hogy kötelezően minden járaton van egy bömbölő kisgyerek + öntudatos anyuka?! vagy csak 100 emberből biztosan van 1 csecsemő, ez a statisztika, átlag..oké.
a figyelmes szülőkkel nincs gond, csak akik hagyják szaladgálni, ordítani, dobálni a kölkeiket.

suzeee 2011.11.23. 10:49:21

@123456789123456789: Nem is vettem magamra :) Csak probaltam megertetni vele, hogy nem csak nem torodom szulok vannak a vilagon. S szornyu, hogy egyik oldalrol haborog mindenki, hogy nem szuletik eleg gyerek, de a masik oldalt hunyaszkodj meg, hogy van gyereked, es meg el is akarsz utazni valahova...

Nohát 2011.11.23. 10:53:37

Megy a busongás, hogy fogy a magyar, meg, hogy ki fogja fizetni a nyugdíjadat, közben meg ilyen gyerekellenes megszólalások vannak. Ostoba faszok vagytok, hogy nem fogjátok fel, hogy a gyerek nem miattatok sír, hanem panaszkodik, hogy nem jó neki. Te nem ordítasz, mert az anyád valahogy a fejedbe verte, hogy tini korodra már nem szép dolog, de egy kisbaba máshogy nem tud beszélni. Az anyja meg nem fogja senki kedvéért agyonverni/leszedálni/szájátbetömve mellbeszorítani.

Az ilyenek mint neked kívánom, hogy áldjon meg a sors egy olyan kölyökkel, aki hangosabb az átlagnál. Bár ahogy elnézem a mostani hozzállásodat, a kölyködet épp abba az irányba fogod majd nevelni, hogy szarjon le mindenki mást, és ordítson ha kell valami neki. Élvezd kispofa, neked való lesz.

Polly Pudli Pötty 2011.11.23. 10:56:49

@suzeee: szerencsére vannak már szállodák, akik csak 14 év feletti vendégeket fogadnak :)

@Plumper_:
"a figyelmes szülőkkel nincs gond, csak akik hagyják szaladgálni, ordítani, dobálni a kölkeiket."
Ott a pont!
Nem értem, hogy miért nem lehet megtanítani egy gyereknek, hogy cipővel nem állunk fel az ülésre (nem csak repülőn, hanem metrón, buszon sem) és nem rugdossuk a mellettünk ülőt a sáros lábunkkal. Ha meg csúnyán nézel a gyerekre, még az anyja van felháborodva.

Tigrisa 2011.11.23. 10:58:46

@miertfoglaltmindennick?: :)
Nyilván aktuális személyzetfüggő is a dolog, de azért valahol minősíti magát a légitársaságot is.

Támlások: Az üléstámla azért hátrahajtható, hogy hátra lehessen hajtani. :) A nagyobb baj az, hogy az ezzel kapcsolatos kultúra hiányzik. Pl: Nem vágjuk úgy hátra, hogy a mögöttünk lévő asztalkáról minden leröpüljön, ha kaját hoznak állítsuk fel - úgysem lehet fekve enni, vissza nem akkor hajtjuk ha jóllaktunk, hanem ha a mögöttünk lévő sem eszik már, stb. Nyilván egy rövidebb repülőutat ki lehet bírni felhajtott támlával is. Ezeken a járatokon általában nem is működik ez a funkció.

Bellagio 2011.11.23. 10:59:23

A csucs az az anyuka volt, aki a folyoso elejen allva egy oraig azzal volt elfoglalva, hogy arra vigyazzon, hogy a folyoso elejetol a vegeig uvoltve rohangalo gyereke be ne verje valamilyet. Kozben pedig Szuz Maria mosollyal kereste az egyutterzo tekinteteket, hogy "ugye milyen edes az en csoppsegem?".

Az ilyeneknek annyira nincs szocialis erzekuk, hogy csak akkor veszik eszre, hogy ezt talan nem kene, amikor leuvoltik a fejuket. Akkor persze az az illeto a bunko.

Pipas 2011.11.23. 11:01:14

Egyszer a kettővel mellettem ülő nő megszoptatta a gyerekét, megböfiztette, majd leszedte róla az összefosott pelenkát és odaadta a személyzetnek, hogy csináljanak vele valamit. Olyan döglesztően büdöset még soha nem éreztem, percekig kétesélyes volt, hogy elokádom -e magam vagy nem.

Ráadásul ez egy különösen érdekes járat volt, mert ha jól emlékszem 8 gyerek (nem mind pelenkás korú) volt a gép farkában pár soron belül. Amelyik nem sírt az visongott.

És nem fapados volt, nem is magyarok voltak, nem is kínaiak vagy ilyesmi, teljesen kultúrált európai járat volt, csak nem volt szerencsém. :-(

Nohát 2011.11.23. 11:04:16

@Bellagio: ha lenne gyereked, akkor talán tudnád, hogy a kissrácokat nem arra tervezték, hogy egy helyben üljenek. Így van ez még akkor is, ha neked nem tetszik. A gyerekek teste ordt belülről, hogy mozgass! Így erősödik és ügyesedik.

Van az anyja, aki ezt tudja. Hosszú a repcsiút, és kb választhat, vagy hagyja a gyereket szaladgálni egy kicsit, és így megnyugszik, vagy helyben tartja, de akkor ordítás lesz. Választja a szaladgálást, mert az csendesebb, és lehet aludni tőle. Közben szépen néz rád, hogy ne haragudj, nem rosszat akar, csak foglalkozik a sráccal.

És vagy te, antiszociális barom, aki mindebből semmit sem tud, fogalma nincs a gyerekről, csak a saját végtelenül önző szemszögéből néz ki a világra és akkor lenne a legjobb, ha nem lenne kölyök egyáltalán. Talán veled kellett volna kezdeni, vagy azt gondolod, hogy te olyan kurva jó gyerek voltál?

Pipas 2011.11.23. 11:05:50

@Nohát: "Ostoba faszok vagytok, hogy nem fogjátok fel, hogy a gyerek nem miattatok sír, hanem panaszkodik, hogy nem jó neki."

Hát nem tudom, én egy csöppet sem szoktam elgondolkodni azon, hogy miért sír a kölök, semmi közöm nincs hozzá. Ha viszont nem jó neki valami, akkor szerintem a szüleinek kellene felfogni, hogy "nem jó neki" és nekik kellene tenniük valamit. Miért a többi utas gondolkodjon azon, hogy miért is sír a gyerek?

Nohát 2011.11.23. 11:11:42

@Pipas: senki nem kért tőled semmit, el vagy tévedve. Aki odáig nem jut el, hogy a gyerek miért sírhat, attól alapból nem vár el senki semmit gyerekügyileg, mert tudatlan vagy.
A te dolgod elviselni a helyzetet, mert ha hiszed ha nem, nem te vagy a legrosszabb helyzetben még akkor se, ha füldugóval kell üldögélned a visongó srácok miatt.
A gyerekeknek a legrosszabb akiket belepréselnek egy mozgásszegény környezetbe, időről időre lekötöznek, hogy a kezén kívül mást nem tud mozgatni, minden zúg-búg körülötte, idegen és rossz szagok vannak és a körülötte lévő felnőttek csúnyán néznek rá.
Csak épp az a csipet együttérzés, a mások helyzetébe való belegondolás hiányzik belőled is, ami miatt ott tartunk ahol.

☉ ☾ 2011.11.23. 11:14:50

@Nohát: "ami miatt ott tartunk ahol. " - te tényleg itt tartasz?

Plumper_ 2011.11.23. 11:18:12

@Pipas: ilyenkor az a teendő, hogy az kisgyerekes anyukák/párok MÖGÖTT szállsz be a repülőbe, és ahová ülnek, na te attól a legtávolabb ülj. természetesen fapados járatról van szó, ahol nincs helyjegy.
Írországban kiugróan sok csecsemő és kisgyerek él, ír repülőkön tehát hatványozott a jelenlétük.

@Bellagio: így kell visszanézni: kepfeltoltes.hu/111123/arc_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
:-D

gsc 2011.11.23. 11:18:29

Mögöttem is ült a múltkor egy székrugdosó kisköcsög. Szóltam az anyjának de az csak átnézett rajtam. Egy alkalmas pillanatban lefektettem az ülést. Ufff-mondta és megszűnt a rugdosás. :)))

Egyébként az igazi taplók azok akik totál lefektetik az ülést és nem hajlandók egy kicsit sem előrébb állítani mikor szólsz. Én sem vagyok apró de azért a mai székekben el lehet férni. Ami még zavar, ha valaki mosdatlanul büdös. És ezen nem azt a testszagot értem ami egy 20 órás repülőút után majdnem normális.

Gyereksírás zavaró, de nem akaszt ki, majd abbahagyja. A dagit meg rendszeresen, finoman de udvariasan vissza kell rugdosni az ülésébe és nincs gond. Senki nem akar betegen utazni, ez van, el kell viselni. Akit meg zavar a horkolás az nézzen filmet vagy beszéljen pszichológussal.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 11:20:15

@Mad Mind:

A sok ökörrel együtt neked se kellett volan megszületni. Mert te is sírtál. Persze a szüleid prolik voltak így nem tudtál repülni.

A csecsemő nem elválasztható az anyától. Ha az anya repül, a gyerek is repül. 2-3 éves korban már opció az otthon hagyás, de addig nem.

Ezek a megnyilvánulások csak abból fakadnak, hogy a magyar társadalomban nincsenek gyerekek, az emberek elszoktak ezektől a dolgoktól. DE EZ NEM NORMÁLIS! Az a normális, ha egy családban van 3-5 gyerek, egy lépcsőházban 20-30 gyerek, akik sírnak rosszalkodnak, futkosnak. Igen a repülőn is. 10 - 18 órás út alatt nem lehet a gyereket végig csöndben, nyugton tartani. Ők ugyanúgy részei egy EGÉSZSÉGES társadalomnak, mint te. Amit tesznek az teljesen egészséges és normális. Az abnormális az itteni reakció.

Ezek a megnyilvánulások egyszerűen betegesek.

Ez alól csak a valóban neveletlen gyerek/szülő a kivétel, aki tehetne valamit az utastársak zavarása ellen, de nem teszi.

Az, hogy egy gyerek fokozottan zavarja az utastársakat elsősorban a légitársaságok hibája, akik egyszerűen nem gondolnak a gyerekre. Lehet kérni persze cot-ot (amolyan mózeskosár), de ezek a barmok közvetlenül a monitor/kivetítő alá rakják, ami folyamatosan be van kapcsolva. A gyereknek esélye sincs aludni. Az ember a folyosón sétálva próbálja elringatni a már hullafáradt gyereket, ahol meg azért cseszegetnek mert útban vagy. Ebből persze a mi esetünkben az utastársak nem vesznek észre semmit, mert a gyerekek csöndben vannak végig, de a szülőknek baromi kimerítő egy 24 órás utazás alatt.

LiberAll 2011.11.23. 11:20:17

@Mercel: Van olyan Adblock plus alaból fent van nálam a FF-on. :)

Pipas 2011.11.23. 11:23:08

@Nohát: Lapozz vissza szépen, olvasd el újra-és-újra, hogy ki mit írt, mit írtak az emberek a "leszarom anyukákról", mit írtál te, mit írtam én, a többszöri olvasásra majd talán eljutsz odáig, hogy miről van szó. Ósszefoglalom:

(1) Sokan leírták, hogy útálják amikor a gyerek üvölt, anyuka meg leszarja.
(2) Te leírtad, hogy mindenki "ostoba fasz", mert nem érti, hogy a gyerek miért üvölt.
(3) Én leírtam, hogy azért *elsősorban* a szülőnek kellene tudnia, hogy miért üvölt a kölke.
(4) Leírtad, hogy "tudatlan" vagyok, nincs bennem "együttérzés" és, hogy nekem csak egy dolgom van, hogy "elviseljem" a szituációt.

Forgasd még ezeket a gondolatokat egy kicsit a fejedben hátha összeáll a kép segítség nélkül is. Hiszen te nem vagy "ostoba fasz", "tudatlan", benned van "együttérzés" és a "mások helyzetébe való belegondolás" sem hiányzik belőled, ami megmagyarázza, hogy nem miattad tartunk "ott ahol".

Lille havfrue 2011.11.23. 11:23:54

200 kilós útitárs, akinek még egyszer fel kellett tápászkodnia, mert sikerült a férjem mellé cserélnem helyet. Egy szörnyű KLM -es hongkongi járat volt. Vissza pedig egy álom a Cathay-vel: nyomtatott étlap a választékkal, ajándék papucs és fogkefe, háttámlába épített monitor csomó filmmel és játékkel. Ég és föld.

Pipas 2011.11.23. 11:25:21

@Plumper_: Jah, csak nem szoktam fapadossal utazni.

Mondjuk általában a gyereksírást is megúszom, de ez az egy alkalom mondjuk húzós volt. Mármint amit írtam, hogy valahogy 6-8 gyerek közt találtam magam. :-)

na__most__akkor 2011.11.23. 11:32:20

Hunglish? Esetleg hanglis? Ja, ikh ferstée.

--------------------
Van valami jó szó, vagy kifejezés azokra, akik ékezet nélküli magyarok?

Na, én azokat utálom mint a SZARt. Repülni se kell, hogy találkozzunk ilyenekkel. Itt is van egy pár...

A Leander-tölgyi M-Bear 2011.11.23. 11:32:23

eddigi legkeményebb egy Montreal-Frankfurt volt, ahol a volt valami arab család kisgyerekkel, akik nem használtak pelenkát. 2x fosott össze mindent a kis rohadék, 2 fújták tele az utasteret a stewardess-ek valami szagtalanítónak gondolt wc-spray-vel, amitől konkrétan behánytak páran az epicentrumban. nem vagyok túl érzékeny a szagokra, messze is ültem, de kemény volt.
leggagyibb Alitalia, ahol business-en egymilliós repjegyért szakadt ülésen ülsz, és a sztyuik átlépik a szőnyegre esett szalvétát.
legjobb British Airways, bár elég korlátozott útvonalakon járok, a már említett Emirates, Singapore AL és társaival nincs tapasztalatom.
utasból szerintem azért a magyar a legidegesítőbb, mert értjük a sok szar dumát. kedvencem egy Keflavik - Budapest volt, ahol az egyik sokat látott utas Bp-re érve kinézett az ablakon és elkezdte paráztatni a többieket, hogy baj van, ez kényszerleszállás lesz, mert ez bizony Bécs, nem Ferihegy.

Pipas 2011.11.23. 11:35:13

@'it's cool to know nothing': "Persze a szüleid prolik voltak így nem tudtál repülni."

"Az a normális, ha egy családban van 3-5 gyerek, egy lépcsőházban 20-30 gyerek, akik sírnak rosszalkodnak, futkosnak."

Helyesbítés: az a normális egy *proli* családban, hogy 3-5 gyerek van, 20-30 egy lépcsőházban. Mondjuk mindig vicces, hogy az prolizik a legjobban, aki éppen kikapaszkodóban van. :-)

Nohát 2011.11.23. 11:36:20

@Pipas: kár magadra venni az összes bejegyzést, amit írtam. Kinek nem inge. Ha ostoba fasznak érzed magad, hát legyen.
Neked azt írtam, hogy nem kell belegondolnod, hogy miért sír a kölyök, nem a te dolgod. A te dolgod az, hogy megértsd a helyzetüket és viseld el. Ez a legtöbb és egyben a legkevesebb is.

Másrészt talán feltűnik, nem azért haragszom, hogy szóvá teszik a szaros pelenkát, meg az ülésrugdosós kölyköket, az alap, hogy a szülő foglalkozzon a srácaival és ne hagyja őket vandálkodni. Amin bepöccenek mindig az, hogy jönnek a beszólások a síró kisgyerekek miatt, olyanoktól akiknek lövésük nincs a gyerekekről. A gyerek ugyanúgy része a közösségnek mint bárki más. Ha nekiáll valaki ez miatt szívózni, az ostoba fasz. Nem kell egyetérts, mindenki rájöhet, ha a saját kölykét cipeli végig a világon, mert amúgy van két opciója:
1. gyereket anyjával bezárja a szobajukba, hogy ne zavarjanak senkit
2. vállalja az antiszociális beszólásokat és nekiindul a világnak
ennek alesete az, ha a zutazás nem elkerülhető.

odamondó 2011.11.23. 11:37:01

-olaszok: élből ülés fekvőbe döntve közben ordibálva végig út végéig -> füldugó

-síró gyerek: általában kussolnak aztán süllyedés megkezdésénel elkezdődik a fülnyomás, nálam is -> füldugó

-magyar: füldugó!!!

-angol: ők hely függőek, ha vidéki városba repülsz vagy fapados repülőn Gatwick Luton ilyenek akkor tuti a parasztot fogod ki. Lufthansán Heathrowra viszont elég korrekt normális angolok repülnek.

-ír család: füldugó!

-német: kussol nem zavar viszont azt soha fel nem tudom fogni ha át akarja magát tuszmékolni valahol akkor miért nem nyitja ki a száját? Soha egyikse?

-középső széken ülő 200+ kilós hájas emberke: bunyó! És Michael O'Learynek (Ryanair CEO) volt igaza őket meg kell adóztatni a halálba.

aztán még van sok más is de így hirtelen ennyi ezeken se húzom igazán fel magam csak jobb lenne nélküle :)

Pipas 2011.11.23. 11:44:00

@Nohát: "kár magadra venni az összes bejegyzést, amit írtam"

Azt vettem magamra, ami előtt a nickem volt.

"olyanoktól akiknek lövésük nincs a gyerekekről"

Ne spirázd túl, ezt a szakértelmedet. Nem atomfizika, évezrede csinálják a legelmaradottabb vidéken is.

A gyerek üvölt, valami baja van, a szülőnek kellene valamit csinálnia, vagy legalább *megpróbálni* valamit. Így van ez az pattintott kőkorszak óta.

Aki nem próbálja meg megnyugtatni a gyerekét, az antiszociális. Repülőn olyat, hogy beszóltak volna a gyereksírás miatt az utasok, olyat nem is láttam.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 11:44:15

@Pipas:

El vagy tévedve kispajtás. Sok gyerek a lumpen proliknál ÉS a felső középosztályban van.

Pont a proliknál van egy gyerek hidrogénezett, szoláriumozott anyukával, aki maga után rángatja a plázában az ordító, követelőző, neveletlen gyerekét, aki a Mészárszék nevű főhőst akarja a játékboltból. Neki is azért van gyereke, mert mégis hogy néz ki az ha egyáltalán nincs. Magadra ismersz?

Picsasereghajtó 2011.11.23. 11:44:33

@Nohát: "A gyerekeknek a legrosszabb akiket belepréselnek egy mozgásszegény környezetbe, időről időre lekötöznek, hogy a kezén kívül mást nem tud mozgatni, minden zúg-búg körülötte, idegen és rossz szagok vannak és a körülötte lévő felnőttek csúnyán néznek rá."

Akkor nem csak az utastársaknak, de a gyereknek is jobb, ha nincs repülőre rakva. Kutyát se lehet repülőre vinni, én a 3 évesnél fiatalabb gyerekek reptetését is megtiltanám.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 11:46:11

@Nohát:

Annival helyesbítenék, hogy a gyerek a LEGFONTOSABB része a közösségnek. Aki ezt nem érti, ott nagy baj van.

gsc 2011.11.23. 11:46:15

@odamondó:

-repülőgép: ATR-42 320 : füldugó :))

Pipas 2011.11.23. 11:47:46

@'it's cool to know nothing': "El vagy tévedve kispajtás. Sok gyerek a lumpen proliknál ÉS a felső középosztályban van."

Jah, 20-30 a lépcsőházban mi? A felső osztályokra tényleg jellemző mi? Ugyan, ne erőlködj már...

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 11:49:57

@Pipas:

Komoly gondok vannak nálad. Azt írtam, hogy ez lenne a normális. Nem azt, hogy ez van. Éppen te bizonyítod, hogy a panelben nálatok az egy-gyerekes model dívik (lásd előbbi hozzászólást)

gsc 2011.11.23. 11:51:11

Az utitársak akik összehugyozzák a WC-t és nem törlik fel utána...

Pár nemzeti légitársaság nálam emiatt a csak elkerülhetetlen esetben utazunk velük hosszú távon listán van.

odamondó 2011.11.23. 11:51:58

@gsc: múltkor cseregépként egy ATR-42őt küldtek mondom ez hangos lesz és meglepődtem, mert nem volt durva. A Saab 2000 nagyságrendekkel brutálisabb vagy mondjuk annó repültem MD-80al :D na abban utolsó sor: have fun.

Ja és ha füldugó: Alpine FlyFit :)

Nohát 2011.11.23. 11:53:11

@Pipas: nem akarok azon ügyködni, hogy mit veszel magadra, legyen a te dolgod. A gyereknevelés meg nem atomtitok, igaz, ellenben annak se kellene titoknak lenni, hogy hogyan kell viselkedni egy olyan szélsőséges szituációban, amikor pár száz embert összezsúfolnak néhány órára úgy, hogy gyakorlatilag minden, általában működő társasági szabályt felrúg az az egy tény, hogy egymás szájában vagyunk. A gyerek "kezelését" meg hagyd a szülőre, kb az érti a leginkább. Beszólni, erősen kimutatni a nemtetszésed... őszintén, nem bunkó dolog?
Ha pedig még nem volt szerencséd ahhoz, hogy milyen utazni egy kisbabával, akkor egyrészt nem értem miről beszélgetünk, másrészt próbáld ki, akár kölcsön gyerekkel. De sokkal egyszerűbbnek gondolom - nem csak neked címezve - hogy ha nem bunkó mód, elutasítóan, de inkább megértéssel lennénk a gyerekek iránt. Tök egyszerű.

Nohát 2011.11.23. 11:56:44

@Dönekszt sztop iz nyugati rélvély sztésön:

"Akkor nem csak az utastársaknak, de a gyereknek is jobb, ha nincs repülőre rakva. Kutyát se lehet repülőre vinni, én a 3 évesnél fiatalabb gyerekek reptetését is megtiltanám."

A gyereknek sokkal jobb, ha nem viszik repülőre, egyetértek. Te meg biztosan nem tudsz egyetlen olyan helyzetet sem mondani, amikor erre mégis szükség van. De mégis jobb lenne, ha elhinnéd, hogy a szülők nagy többsége nem azért viszi a kölykét reptetni, hogy a gyereket illetve az utastársakat kínozza. Ha nem hiszed el, majd az élet megtanít, ha felnősz.

Pipas 2011.11.23. 12:01:31

@'it's cool to know nothing':

"Azt írtam, hogy ez lenne a normális. Nem azt, hogy ez van."

Nem, nem azt írtad. Ezt írtad:

"Az a normális, ha egy családban van 3-5 gyerek, egy lépcsőházban 20-30 gyerek, akik sírnak rosszalkodnak, futkosnak."

Tehát nem "lenne a normális" hanem "az a normális". Márpedig a "normális" jelentése, "megszokott", "elterjedt", "szokásos".

"Éppen te bizonyítod, hogy a panelben nálatok az egy-gyerekes model dívik"

Miért rugózol folyamatosan a "panel", meg a "lépcsőház" meg "proli" dolgokon? Fáj, hogy onnan jöttél? Ha már itt tartunk, akkor én paraszti sorból származom, nem vagyok "proli", soha nem is voltam. Ha lennék akkor sem paráznék annyira mint te. :-)

meszi 2011.11.23. 12:02:56

@Zedder: ezt úgy hívják jobb helyeken, hogy kultúra, ha beléd is szakadt volna egy kicsi, tudnád, hogy nem megyünk mások agyára, csak azért mert megtehetjük meg mert olyan kedvünk van.

a faszodat se kapod elő és rántasz rá csak mert be láttál a stewi hasáig a dekoltázsán keresztül, azt majd otthon. Ugyanígy a gyereksírás is a négy fal közé való, tartogasd otthonra kedves Gyerekes Anyuka, a kutya fasza se kiváncsi a gyereked artikulálatlan, monoton üvöltésére.

Pipas 2011.11.23. 12:05:22

@Nohát: "Beszólni, erősen kimutatni a nemtetszésed... őszintén, nem bunkó dolog?"

Ki mondta itt, hogy "beszólt, erősen kimutatta a nemtetszését"? nem nagyon olvastam ilyet.

"Ha pedig még nem volt szerencséd ahhoz, hogy milyen utazni egy kisbabával, akkor egyrészt nem értem miről beszélgetünk, másrészt próbáld ki, akár kölcsön gyerekkel."

Itt most általában a másik oldalt képviselik sokan, azok, akik nem a babával utaznak, csak "elviselik" a gyereksírást. Erről beszélünk (már ha tényleg nem értetted volna). Nem a kismamablogban vagy többségben, hanem egyéb utasok közt kisebbségben.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:12:41

@Nohát:

A gyerekek nem részei az emberi társadalomnak? (merthogy ugye a kutyák nem)
Miért ne repülnének?

Ennek kellene a legtermészetesebb dolognak lennie. Már husonéves koromban is meglepődve találkoztam a világ túlsó végein is olyan holland turistákkal, akik néhány hónapos gyerekkel végig hátizsákozták a világot. Azt gondoltam, hogy majd én is ezt fogom tenni. Sajnos ennél kevesebb az időm, de azért viszem őket mindenhova, ahova csak lehet.

Ezért aztán nem is lesznek olyan szűklátókörű gyökerek. És érdekes módon soha egyetlen egy normális embert sem zavartak.

Eleve a tengerentúli járatokon mindenki egyszerre alszik, amikor elsötétítenek. Ilyenkor a gyerekek is alszanak, vagy filmet néznek.

Amikor meg mindenki ébren van, akkor meg hagyni kell egy kicsit őket körbemászkálni. Oda is mennek emberekhez, rámosolyognak, azok visszamosolyognak... Van aki az ölébe veszi őket. Elveszni nem tudnak, hagyni szoktam őket, hogy ismerkedjenek. Ez le is köti őket, nem rosszalkodnak.

Rövid úton persze nem szabad fegyelmezési gondnak lennie.

meszi 2011.11.23. 12:17:05

@Nohát: minek viszi a kibaszott kölykét felnőtt embereknek szánt programra? pl repülés de lásd még: koncert,sportesemény,vásárlás

szervezze úgy az életét az ilyen, hogy a kölykét rá tudja bízni másra, vagy ha ez nem megy, akkor meg csináljon már vele valamit baszod, valium, pálinka tökéletes az ilyenre

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:18:50

@Pipas:

Paraszt létedre nem sokat tudsz a paraszti társadalmakról.

Nem kell panelban laknod ahhoz, hogy proli legyél. Elég hozzá már a szűklátókörűség is.

Nohát 2011.11.23. 12:20:43

@Pipas: ahogy visszaolvasom, te valóban nem írtál olyasmit, hogy beszólsz, ez inkább csak átszüremlett a többi beszólásból. Olyan meg elhangzott, hogy a kisgyerekek maradjanak inkább otthon ill más beszólások, ezeket hadd ne kelljen kigyűjteni.

Ebben a kontextusban épp azzal van bajom, hogy itt oldalak vannak. A te oldalad azok akik nem gyerekkel, a másik meg azok akik gyerekkel utaznak. Pedig a gyerekek ugyanúgy a csapat tagjai, mint te. Ha elkezded őket kiválasztani, akkor épp ilyen alapon én téged választalak ki, mint antiszociális faszit.
A repülőn úgy általában elviseljük egymást, még ha magunkban szitkozódunk is, mert dagadt, mert büdös, mert stb. De a gyerekekkel szemben nem szabadna így viselkedni. Messze vannak még attól, hogy tudjanak viselkedni, bár ahogy látom ezt senki nem kétli. Inkább az jön elő, hogy azok a hülye szülők. Basszus, igazán szeretném látni a nagyhangúakat pár kölyökkel együtt utazni.
Amikor te hanyatt dőlve esetleg azon pörögsz, hogy miért nem fogja be az átkozott kölyke pofáját már végre, közben fogalmad nincs, hogy miért utaznak, miféle gondokkal vannak, miért nincs esetleg lehetősége más módon utazni, netán a gyereke viselkedés zavaros, vagy más betegsége van, netán nem volt ideje kaját venni a terminálban, vagy szomjas a gyerek, a vizet elvették, a személyzet még nem hozott semmit, szóval semmi infó.
Csak annyi, hogy fogja már be a pofáját. És ez végtelenül önző dolog.

meszi 2011.11.23. 12:22:22

@'it's cool to know nothing': erről a pedofília jut eszembe...

azért mert neked kurva jól esik a dolog, nem biztos (biztos nem) esik jól a puruttyának, hogy olyan dolgokat kell csinálnia amit a felnőtt ember élvez

azt hiszed a holland kiskölyök ettől több lett, hogy "látta" a világot 1 évesen? bazmeg úgyse emlékszik majd rá? Te emlékszel valamire 3-4 éves korod előttről? nem hinném. azok a dolgok amik akkor történnek, mintha nem is lettek volna. Ilyen idős korban a szarháziak dolga, hogy feküdjenek a hátukon és emésszenek, meg anyjuk arcába fossanak, minden ettől eltérő tevékenység felesleges és nonszensz.

Nohát 2011.11.23. 12:23:30

@'it's cool to know nothing': szerintem félreérted amit mondok. Nem azt mondtam, hogy a gyerekeknek nem kellene repülni, hanem azt, hogy nem épp a legideálisabb helyzet számukra a repcsiút. Nem kell egyetértened.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:27:08

@Nohát:

Felötlött bennem, hogy valyon honnan szereztek az itt gyerekeket kényelmetlenségi forrásnak feltüntetők kellemetlen élményeket.

Akárhogyan töröm a fejem, de a sok száz repülőutam egyikén sem tudok felidézni ilyet. Csak arra tudok gondolni, hogy vagy a fapadosokon, vagy a charter járatokon lehettek ezek, azokkal ugyanis nem utaztam még. Ott el tudom képzelni, hogy az utazóközönséggel van inkább a gond, akár gyerekkel, akár gyerek nélkül utaznak.

Nohát 2011.11.23. 12:29:20

@meszi: mindenkinek jobb lenne, ha az eddig felsoroltakat a saját gyerekeden adnád elő. Nem minden génvariációért kár.

meszi 2011.11.23. 12:30:43

@'it's cool to know nothing': az lehet, de inkább maradjanak láthatalanok. Mint a szennyvíztisztítás: anélkül modernkori civilizációnk sehol nem lenne, mégse rakják be a szennyvíztelepeket a városok közepére, és mutogatják büszkén, hogy "EZ ITT AZ EGYIK LEGFONTOSABB LÉPÉS A CIVILIZÁLT TÁRSADALOM FELÉ!"

remélem értesz:)

meszi 2011.11.23. 12:32:17

@Nohát: gratulálok, a személyeskedésig már eljutottunk

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:33:02

@Nohát:

Ó hát egy rakás ilyen dolog van. Pl. amikor az orvos beoltja őket. Az sem nagyon ideális az ő szempontjukból, azt sem nagyon kedvelik.

Ez csak szocializáció kérdése. Van aki a Bp.-ről a Balatonra sem tudja elvinni a gyerekét, mert már Martonvásárnál ordít. Az enyémek simán, és rendszeresen elviselik a 12 órás kocsiutat is. Élvezni nem élvezik, de nem hagynák ki, mert tudják mi vár rájuk utána. Amíg még nagyon kicsik, addig meg nem is érdekli őket. Ami viszont tényleg érdekli őket, és amit imádnak: ha a szülőkkel lehetnek. Bárhol, bármikor.

Bellagio 2011.11.23. 12:33:39

@'it's cool to know nothing': 2011.11.23. 12:27:08

Rosszul gondolod, ugyanis en peldaul nagyreszt kontinensek kozotti jaratokon utazom es a rossz tapasztalataim elsosorban azokrol szarmaznak.

Mindenki kibir 2-3 ora gyerekbombolest, de nem 13-at b+.

Szerintem itt elsosorban azokra az anyukakra panaszkodik mindenki, akik nem hogy csititani probalnak a gyerekuket, hanem mosolyogva probaljak utastarsaik hallgatolagos beleegyezeset kieroszakolni a semmit-sem-teszek ellene hozzaallashoz. Amugy az ilyen naiv szende szuzek szohasznalata tipikusan a pocaklako, amitol a viz kiver. Es ezek basszak tele a kozossegi oldalakat a gyerekes kepeikkel.

Nohát 2011.11.23. 12:35:31

@meszi: akár még bocsánatot is kérnék, ha lenne valaki a másik felén akitől lehetne. De aki váliumot adnak a kölyköknek, vagy letiltaná őket a "felnőtt" programról, mint a repülés... attól minek.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:37:40

@meszi:
ugye hát kinek mi...

Ha 5-7 éves kor előtti dolgok nem számítanának, akkor beszélni sem tudnál. Nem a konkrét élmény a lényeg, hanem az együttlét, a tapasztalás. Ez mind beépül. Igen vannak emlékeim 3-4 éves koromból. Ezek mind hasonló szituációhoz kötődnek.

Egyesek szerint 7, mások szerint 11 éves korra kialakul az ember személyisége. És akkor már késő változtatni.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:42:02

@Bellagio:

Ha egy csecsemő 13 órát bömböl, akkor ott más gond van; pl. beteg és az anya keveset tud tenni ellene.

Nekem soha nem volt ilyen élményem.

Nohát 2011.11.23. 12:42:16

@'it's cool to know nothing': ez már más téma, nem az, hogy ki a legelviselhetetlenebb repülőtárs.
Az én srácaim is szeretnek utazni, de épp a repülőút elviselhetetlensége miatt választjuk inkább az alternatívákat. Kocsi + Autozuggal sielni menni remek dolog, lehet rohangálni, vonatban aludni, vagy most nyáron kocsi + hajó nyaralni. Így legalább a többiek idegeit is kíméljük.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:45:41

@meszi:
Te láthatatlan voltál gyerekkorodban? (mint a szennyvíztisztítás)

Szüleid is így áltak hozzád? Nna született itt nekünk ez a gyerek. Baszki zajos is, büdös is... Vidd már ki anya az erkélyre és csukd be után az ajtót, nem hallom Kádár elvtársat a tévében!

Zedder 2011.11.23. 12:48:55

@meszi: "ezt úgy hívják jobb helyeken, hogy kultúra, ha beléd is szakadt volna egy kicsi, tudnád, hogy nem megyünk mások agyára, csak azért mert megtehetjük meg mert olyan kedvünk van."

Hülyegyerek, megnézted, hogy mire válaszoltál, vagy csak épp az én nevemre volt kedved kiböfögni magad? Fogd már fel, hogy az esetek nagy részében nem azért repültetik a csemetéket, mert "olyan kedvük" van. Hanem mert nem akarják pl. egy évig egyedül hagyni, ha hív a kötelesség egy másik országba vagy kontinensre...

De persze gondolom ezt is kimagyarázod, hogy minek akkor elmenni, mikor itt a gyerek és még csodaszép a magyar valóság is, aki lelép az mind hazaáruló, ugye?

Nohát 2011.11.23. 12:51:31

@Bellagio: lehet, hogy nem közismert a dolog, de van az úgy, hogy az a legjobb, ha nem reagálsz a gyerek viselkedésére. Ha a gyerek olyat csinál, amit nem díjazol, nem akarod, hogy csinálja, akkor az egyik legjobb módszer ha teljesen közömbös maradsz. Ezáltal nem adsz visszacsatolást a srácnak, akinek viszont az egyik legkedvesebb elfoglaltsága, hogy a szülője összes figyelmét birtokolja. Ergo ha nem reagálsz, akkor a gyerek előbb utóbb abbahagyja.
Nehéz lehet kivülállóként ezt így értelmezni, és nem azt akarom mondani, hogy minden anya, aki le se szarja mit csinál a kölyke az épp az aktív figyelemmegvonás technikáját gyakorolja, de ez is benne lehet a pakliban.

'it's cool to know nothing' 2011.11.23. 12:51:38

@Nohát:

Rövid úton amúgy sem szabad, hogy gondot okozzon egy gyerek. Az egészséges csecsemő frissen tisztába téve, megetetve elvan az egész út alatt. Felszállásnál, leszállásnál egy kis víz/tea a nyomáskülönbségek miatt. Ennyi.

Hosszú úton viszont már művészet. A európai személyzet sem igazán partner. Ázsiaiak jobban tudják még, hogy mi a gyerek: először őket szolgálják ki, apró játékokat adnak, egy kis mosoly, elviszik őket megmutatni, hogy hol készítik elő az ételt... 12 órás út már el is ment.

gsc 2011.11.23. 12:57:06

@odamondó: Én a Cimber airrel repültem ezzel a csodával, lehet hogy kevesebb volt benne a szigetelés, de a Dánok már tudták mert ahogy meglátták a gépet már kotortak is a táskájukban. :D

topankablog.hu · http://topankablog.hu 2011.11.23. 13:00:22

@E Triboulet: Persze, ilyen esetekben toleráns is vagyok, de amikor skandináv apuka és anyuka láthatólag nyaralni indul Thaiföldre, akkor nem biztos, hogy meg tudnak hatni... :)

Pipas 2011.11.23. 13:15:05

@Nohát: "Ha a gyerek olyat csinál, amit nem díjazol, nem akarod, hogy csinálja, akkor az egyik legjobb módszer ha teljesen közömbös maradsz."

Noh, te is nagy szakértő vagy, meghajlok előtted.

"minden anya, aki le se szarja mit csinál a kölyke az épp az aktív figyelemmegvonás technikáját gyakorolja"

Az utastársaknak pedig javaslom, hogy az averzív kondícionálást (népies nevén "jó nagy maflás") alkalmazza az anyukával szemben. ;)

Hatékonyabb igyanis mint az "aktív figyelemmegvonás". ;)))

Nohát 2011.11.23. 13:21:19

@Pipas: röhöghetsz rajta, nem az a cél, hogy meggyőzzelek, csak ez is lehet egy oka annak, ha egy anyuka úgy tesz, mintha nem történne semmi.
Neked nem kell ezt csinálni, újra és újra büntetheted a kölyködet, ha valamit nem úgy csinál ahogy te szeretnéd, meg lesz annak is az eredménye. A különbségekről meg valszeg hallani sem akarsz.

Pipas 2011.11.23. 13:30:25

@Nohát: "ez is lehet egy oka annak, ha egy anyuka úgy tesz, mintha nem történne semmi"

Jah, lehet. Az is lehet, hogy földönkívüli idegenek akik még nem tudják, hogy hogyan kell feltűnés nélkül beilleszkedni. Meg az is lehet, hogy az anyuka egyszerűen leszarja hogy mit csinál a kölyke.

Occam beretvája alapján szerintem idegenek. :-)))

Nohát 2011.11.23. 13:36:47

@Pipas: lehet :) idevágó szakirodalom: Marslakó a mostohám

Nohát 2011.11.23. 13:45:58

@Pipas: ha most még hülyeségnek is hat, majd azért jusson eszedbe, ha netán a hisztis gyerekeddel szemközt állva azon járatod az eszed, hogy mi a fenét csináljak, üssem agyon, vagy ne üssem agyon. Keress rá a figyelemmegvonásra, fogsz találni olvasnivalót. Sőt, még kutyákra is jó!

Pipas 2011.11.23. 13:56:09

@Nohát: Jah, láttam a vonatkozó south park részt. :-)

fogash 2011.11.23. 14:36:36

finoman fogalmazva is az jut eszembe, hogy szakadt volna benn a feje az anyja p*csájában az összes baromnak, aki szerint a gyereket 5éves koráig otthon a pincében kell tartani, nehogy véletlenül emberek közé keveredjen. Mivel most már a kisebbik is 5 éves és a 3 órás repülőutat simán lenyomta egy hangos szó és futkosás nélkül, sajnos nem lesz szerencsénk egyikőtökkel sem találkozni egy repülőn, ahol ezt személyesen is kifejthetném.

Mondom ezt úgy, hogy a nagyobbik lányom két éves korára több, mint 100.000 repült kilométeren volt túl. Csak mert DK-Ázsiában dolgoztam és évente 2x jöttek haza anyával látogatóba, meg persze amerre jártunk. Sose volt gond, mert mindig éjszakai járatra foglaltam, este 11kor felszállt, ettünk, evett a gyerek, aztán végigaludta a 11 órás út hátralevő részét.

Illetve 1x volt baj, egy HKG-BKK-DUB útvonalat repülő gépen mi csak a HKG-BKK etapot repültük (4ó), a leszállás előtt-közben a lányom ordított és nem tudtuk megitatni, nem fogadott el csokit sem. A sírás felkavarta a gyomrát és ügyesen lehányta az ülést, meg a mellettünk ülő hölgyet (aki ment tovább Dubaiba, bár láthatóan nem dubajozni).

Gyors takarítás az utaskísérők segítségével, aztán leszállás-kiszállás. A hölgy utána még 6 órát utazott a diszkrét babahányás-szagban, de az összes szabadkozásunk ellenére (igen, cikinek és kínosnak éreztük a helyzetet, bár a legkevésbé sem tehettünk róla) közölte, hogy semmi baj, neki is van 4 gyereke, ismeri a helyzetet...

Mondjuk ha egy öltönyöst taccsol el a gyerek, az más szitu lett volna, elismerem.

Pipas 2011.11.23. 15:10:03

@fogash: "finoman fogalmazva is az jut eszembe, hogy szakadt volna benn a feje az anyja p*csájában az összes baromnak, aki szerint a gyereket 5éves koráig otthon a pincében kell tartani, nehogy véletlenül emberek közé keveredjen."

Nélküled is jobb lenne a világ...

kitiltott bögre 2011.11.23. 15:41:15

én sokat repültem az Aeroflottal illetve a Vojszka PVO-val.sosem volt gyerek a fedélzeten,csak egy átkozott őrmester aki állandóan azt ordította hogy"ugorj,szarzsák mert megnyúzlak"!
ja és kurvahideg volt a gépen,a catering meg az amit a kulacsodban vittél magaddal...:)

Bartoki 2011.11.23. 16:59:14

@Mercel: Addig örüljünk amíg még van Flash, mert addig egy sima flashblock pluginnal minden flash blokkolható :)

Amit mégis meg szeretnél nézni, arra külön kattinthatsz, vagy felveheted a site-ot listába.

Deviszont ha majd mindent áttesznek HTML5-be, akkor mi lesz? :) A fene se tudja meddig fog tartani mire a böngészőkbe arra is beépítenek egy blokkolást...

hallari 2011.11.23. 20:39:13

@Mercel: "Mert ha sikerülne akkor gyanítom, hogy a legkeresettebb böngésző kiegészítő válna belőle. " Nem kell gyanítanod, van ilyen. Mozilla / AdBlocker plugin. Több magyar listával, kiváló. Ehhez még használom a Sunbelt Firewall reklámblokkolóját, ami - mivel fizetős - egész extrém tiltásokat tud kezelni. Néha ki is kell kapcsolni, hogyha egy regelés vagy képletöltés vagy kommentkezelés nem indul, annyira jól blokkol.

hallari 2011.11.23. 21:11:47

@Pipas: "Helyesbítés: az a normális egy *proli* családban, hogy 3-5 gyerek van, 20-30 egy lépcsőházban. Mondjuk mindig vicces, hogy az prolizik a legjobban, aki éppen kikapaszkodóban van. :-)
" Pedig tényleg jobb lenne, ha minden magyar családban lenne legalább 3 gyerek, hidd el, sokkal egészségesebb lenne a mentalitás és a társadalom szerkezete is.

hallari 2011.11.23. 21:29:00

@kitiltott bögre: Akkor te vagy a legszerencsésebb ezek szerint. :DD

Mad Mind 2011.11.24. 08:52:32

@Zedder:
Tudod a család titeket is meglátogathat. A gyerek semmit pozitívat nem érzékel az utazásból csak a negatívat. Szóval igen, 3 éves korig teljesen felesleges egy gyereket vinni akárhova.
De ha már mindenképpen táskaként magaddal akarod cipelni a gyereket, akkor tedd autóval. A sűrű megállásokkal tarkított utazás sokkal kevésbé megterhelő egy csecsemőnek, mint 10 plusz óra a repülőn és a reptéren.

Mad Mind 2011.11.24. 08:53:57

@fogash:
Gratulálok, még szerencse, hogy szaporodtál.

Mad Mind 2011.11.24. 09:05:52

@'it's cool to know nothing':
T3e is bekaphatod:D
Érdekes sokan meg tudják oldani, hogy ne kelljen a gyerekkel repülőre ülni. Persze én vagyok a proli, mert nem zavarom a többi utast a kényszerösszezárás alatt. Mivel semmit se tudsz rólam és én se rólad, ezért nyugodtan kiindulhatok abból, hogy te is egy proli vagy, aki mindenkinél okosabb és beszól mindenkinek, aki szerinte nem jól viselkedik, ezzel nagyobb paraszt mindenki másnál. :)
Válaszolhatsz nyugodtan, az internet előnye, hogy lazán figyelmen kívül lehet hagyni az ilyen tudálékos barmokat mint te.

Mad Mind 2011.11.24. 09:17:30

@suzeee:
Hány éves volt a gyerek? Mert nem e 3 felettiekkel van a probléma, hanem a csecsemőkkel. Nem zavarnak a rohangászó gyerekek, mert velük tud rendesen foglalkozni a szülő, ők meg tudják mondani mi a bajuk. Meg én is voltam repülőn rohangászó gyerek. :)
Egy csecsemő csak sírni tud, és mivel egy repülőn kb minden tudja zavarni, ezért folyamatosan tud sírni és nem lehet megnyugtatni. Amúgy nem csak az utasoknak, hanem a szülőknek is sokkal nagyobb megterhelés csecsemővel repülőzni.
Mondjuk mi lehetőleg autóval megyünk Európában is, mert sokkal nagyobb élmény a gyerekeknek, ha megállhatnak, ha látnak valamit vagy kiszállhatnak bármikor, ha már nagyon unják magukat. Mondjuk mi sohasem egy nap alatt akarunk odaérni, hanem betervezünk egy éjszakát hogy ne kelljen több ezer kilométert lenyomni egy nap alatt. Mindenkinek sokkal jobb a hangulata. :)

suzeee 2011.11.24. 09:30:48

@Mad Mind: Szia, a gyerkoc akkor 8 honapos volt es epp Japanba tartottunk, szoval ez egy kiveteles eset volt, mint irtam. De amugy nem is volt semmi bonyodalom az uton. A tobbi esetben europan belul utazunk, skandinavia-Mo, mivel kulfoldon dolgozunk. Az ut 3400km lenne kocsival, vagyis kb 3 nap, es nem kirandulas a cel, hanem tomegkozlekedes. El kell jutni A-bol Bbe. Hidd el, jo persze biztos nem mindenki, de en mondjuk mindent megteszek, hogy a repulout nekunk is meg az utastarsainknak is a leheto legkellemesebb legyen. Es az az igazsag, hogy ezt a problemakort leginkabb otthon hallom felmerulni, errefele a legtermeszetesebben veszik a gyerek jelenletet. De nem csak az utazasban, de akkor is mikor az ember munkaba all stb. Lehet, hogy szivuk legeslegmelyen a pokolba kivanjak a kisgyerekes anyukakat, de nem hinnem.

suzeee 2011.11.24. 09:35:14

@Mad Mind: Ettol a tragikus tenytol eltekintve, hogy van kis gyerekem es felulok vele a repulore, maximalisan tolerans vagyok utastarsaimmal, nem zavarom oket. Tudom hova kell ulnom, nincsennek orias kezi poggyaszaim, nem rugom hatra a hattamlamat. Utaztam mar uzleti uton, kirandulason stb, es egyeb apropokbol. Ultem turistaosztalyon, de businessen is. Szoval abszolut tudom milyen az erme masik oldalan lenni. :)

Nohát 2011.11.24. 13:20:31

@suzeee: nekem épp ettől a bocsánatkérő hangsúlytól emelkedik a szemöldököm. Mindegyik megszólaló ebben a topikban vélhetőleg anyától származik, valószínűleg gyerek is volt, meg csecsemő is, és biztosan nem az utolsó néhány évben jöttek rá a kisbabák, hogy ha bajuk van, sírni kell. Magyarán amin kiakad az illető, az ugyanaz, amit őkelme is művelt egy pár éve. A viselkedése antiszociális, mert nem képes elfogadni, hogy a rajta kívül eső dolgok nem a saját kedve szerint történnek, és nem tudja tiszteletben tartani a többi embert. Gyanítom, hogy nem csak a síró kölyköknek szól be az ilyen, de kb mindennek, ami nem tetszik neki, lévén épp az a skill kellene oda is, mint emide. Nem a kölyköket kellene kivonni a repülőből, hanem az ilyen beszólókat, menjenek kocsival, ahol majd nem zavarja őket az, hogy másnak is van élete.

suzeee 2011.11.24. 13:46:34

@Nohát: Nyugi, abszolut egyet ertek. S tovabbra is lelki nyugalommal fogok repulon utazni kis csaladommal. :) Csak probaltam vizionalni, hogy anyukak nem biztos hogy kedvtelesbol rangatjak a repulon a gyerekeket. S valoszinuleg pont azert utazik a masik is repulon, mint o. Szerencsere mas orszagokban nem szokott ilyen problemakor felmerulni, sajnos mi magyorok ilyen magunknakvalo, undok, szocialisan erzeketlen nep vagyunk.
De azert tamogatom, hogy a szocialisan erzeketlen nepcsoportnak csinaljanak kulon child free jaratokat, es akkor nem pusztulnanak bele abba a ket oraban, amikor elofordulhat melletuk egy gyreksiras.

Nohát 2011.11.24. 14:26:27

@suzeee: én nem általánosítok, és egyáltalán nem gondolom, hogy minden magyar ilyen, mert akinek van gyereke, és nem a pincében neveli, annak kell, hogy legyen tapasztalata ilyesmivel, és ha nem gyökér, akkor remélhetőleg felködlik a tapasztalat benne, amikor mást lát küzdeni a nyughatatlan kölykökkel a fedélzeten.

suzeee 2011.11.24. 14:31:23

@Nohát: de erre jott a reakcio, hogy miert kell vinni a kisbabat repuloutra, ugyis csak sirni fog.. s ezt magyaraztam el, hogy nem feltetlen kedvtelesbol repulget az ember kisbabaval.
Nem minden magyar ilyen, de altalanosan azert szerintem elmondhato, hogy eleg nyugos egy nep vagyunk :)

Nohát 2011.11.24. 14:36:07

@suzeee: hogy nyűgösek vagyunk-e, nem tudom. Remélem, hogy nem. Én legalábbis nem :)

suzeee 2011.11.24. 14:37:33

@Nohát: akkor legkozelebb veled utazom :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.12.05. 14:18:50

Mindig van legalább egy idegesítő utastárs, bármelyik járaton.

XCat 2011.12.12. 11:28:20

@suzeee: Jó, utazz vele. Velem ne.

A legtöbb anyuka valahogy az istennek sem képes felfogni, hogy attól még hogy ő széjjelrakta a lábát, ez másnak nem a legcsodálatosabb istenteremtménye lesz, pláne ha egész úton visít.

Ha már másra nem vagy tekintettel, legalább a gyerekre lennél, akinek kibaszottul fáj a nyomáskülönbség, és attól ordít.

Mi indokolja egyébként, hogy muszáj gyerekkel repkedni? Nem jut babysitterre, vagy nincs nagymama? Esetleg repülővel jársz dolgozni napi viszonylatban?

B-rocker (törölt) 2012.10.23. 10:27:11

Miért nem lehet a gyerekeket egy hangszigetelt inkubátorban altatva szállítani?
süti beállítások módosítása