Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (TSA) módszereit és túlkapásait egyre több szervezett nézi rossz szemmel. A bírált módszerek között van a testszkennerek alkalmazása és az alapos motozás procedúrája is. Hatalmas felháborodást keltett a Gizmodo blogon megjelenő 100db test-szkennerrel készült kép, amiket hivatalosan ellenőrzés után automatikusan törölni kellene a rendszerből.
Az aktivisták ezen módszerek és események tükrében november 24-ére (Hálaadás előtti nap, amikor rengetegen utaznak) meghirdették a National opt-out day-t, melynek keretében arra szólítanak fel mindenkit, hogy utasítsa vissza a testszkenneres vizsgálatot.
Az infografika a reptéri biztonsági eljárásokat és eseményeket mutatja be 1931-től napjainkig. A repülőgép eltérítési rekordot az 1969-es év tartja 83 eltérítéssel, majd 10 év múlva megtörtént az első terroristatámadás. 911 után drasztikus változások következtek be, azóta folyamatosan szigorodnak az ellenőrzések, ennek ellenére 2009 karácsonyán mégis sikerült egy alsónadrágba rejtett bombát feljuttatni egy repülőgépre. Ezután vezették be a teljes testszkennert és az alapos motozást (azoknak, akik a szkennert visszautasítják), ami ellen egyre többen tiltakoznak, személyiségi jogokra és egészségügyi kockázatokra hivatkozva.